• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-03-02 10:12:51 följande:
    Hur har det gått?
    Började blöda i onsdags 🙂
  • Idaho1989
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-02 22:36:21 följande:
    Fy så tråkigt, beklagar verkligen ❤️
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Överlevt första cykeln efter MF, 37(!!!) dagar lång cykel. Så är på ny kula nu igen, hoppas på plus denna cykel.

Hur mår ni andra? Hur går det för er?

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Beklagar <3
  • Anonym (R)
    Beklagar! Så trist att läsa. Hur mår du?
  • Anonym (R)

Här kom mensen tidigt på cykeldag 26. Så denna månad i skroten och tyvärr, eftersom nästa cykel då blir tidigare, så kommer vi inte kunna göra något försök alls eftersom nästa ägglossning då garanterat blir när vi är bortresta. Hade hoppats att vi skulle hinna hem. Surt! Tänker att jag checkar ut lite från allt och så får vi ta nya tag i april.

Störigt att cykelängden varit så svajig sedan jag slutade amma. Medan jag fortfarande ammade så hade jag ett halvår med 28-dagars cykler. Hoppades ju att amningsstoppet skulle hjälpa till, men så känns det ju inte riktigt nu.

• Idaho1989
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 08:02:11 följande:

Överlevt första cykeln efter MF, 37(!!!) dagar lång cykel. Så är på ny kula nu igen, hoppas på plus denna cykel.

Hur mår ni andra? Hur går det för er?

Plussade igår söndag, efter att ha bråkat med magsjuka och annat en vecka. Otrolig förvånad då det var toknegativt när jag testade helgen innan och cykeln varit lite bråkig.
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-03-03 08:53:47 följande:
    Beklagar! Så trist att läsa. Hur mår du?
    Jag mår helt ok. Om man ska se det positiva så är det bättre att det hände nu än om några veckor. 
    Lite rädd över kvalitén på äggen och med två MA och nu kemisk. Undrar om man har Skit kvalité och det känns extra viktigt att kolla nipt för min del. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Idaho1989 skrev 2025-03-03 12:15:42 följande:
    Plussade igår söndag, efter att ha bråkat med magsjuka och annat en vecka. Otrolig förvånad då det var toknegativt när jag testade helgen innan och cykeln varit lite bråkig.
    Grattis!!!! 
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-03-03 12:15:42 följande:
    Grattis! 
  • pandarinen

Hej på er. Mycket skumt den här månaden. Förra månaden låg vi som kaniner runt ägglossning. Två veckor senare kom mensen. Den här månaden har vi inte legat alls, och mensen är sen. Jag borde fått mens igår, men har istället en liten liten ljus rosa strimma i flygningarna.
    jag testade positiv ägglossning för 2 veckor sedan och inte gravid för en vecka sedan. 

har som sagt inte haft sex denna månad, så gravtester var ju isåfall tre veckor efter förra mensen Så borde gett utslag. Jag har inga graviditets symtom. 

och jag kände av ägglossning som vanligt för två veckor sedan och fick utslag. Så jag borde ju inte vara gravid (hade varit fantastiskt om jag var det) 

men vad tror ni?

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    pandarinen skrev 2025-03-04 23:42:58 följande:

Hej på er. Mycket skumt den här månaden. Förra månaden låg vi som kaniner runt ägglossning. Två veckor senare kom mensen. Den här månaden har vi inte legat alls, och mensen är sen. Jag borde fått mens igår, men har istället en liten liten ljus rosa strimma i flygningarna.
    jag testade positiv ägglossning för 2 veckor sedan och inte gravid för en vecka sedan. 

har som sagt inte haft sex denna månad, så gravtester var ju isåfall tre veckor efter förra mensen Så borde gett utslag. Jag har inga graviditets symtom. 

och jag kände av ägglossning som vanligt för två veckor sedan och fick utslag. Så jag borde ju inte vara gravid (hade varit fantastiskt om jag var det) 

men vad tror ni?

Om du inte haft sex sedan senaste mensen är du mest sannolikt inte gravid. Kanske du ska göra ett test för att veta säkert?
  • pandarinen

Jo jag ska göra ett test till imorgon, men har aldrig varit med om något liknande att få rosa flytningar istället för mens! 

• pandarinen

Inte gravid, borde anat det. Men sen finns alltid det där lilla lilla hoppet. Även om jag mer och mer är inställd på att inte få fler barn nu. 

ja men då måste det varit något knasigt ändå för jag har aldrig i mina 40 år varit med om att inte få mens utan bara små rosa blandade flytningar 

• Froglet

Hej! Hoppar tillbaka in här efter att ha tagit ett uppehåll från FL, det tog Lite för mycket brainspace som det lätt gör när man försöker bli gravid 😏

Sitter på cykeldag 39 (normal längd 27-29 dagar, väldigt regelbunden) och fortfarande ingen mens. Hade positiva ÄL-tester som vanligt och vi låg massa runt ÄL. Nu är mensen sen men testerna visar ingenting! Har typ inga symtom heller förutom ganska mycket flytningar och lite ömma bröst, men det kan ju komma lite när som om kroppen känner för det. Har också knappt känningar av min endometrios, vilket ju kan betyda att ngt händer i kroppen.

jag har läst att det finns de som inte plussar förrän väldigt sent så håller ju tummarna att jag kan vara en av dem.

Så frustrerande att inte få veta!
    Men lever som att jag är gravid så länge och låter bli både alkohol och kaffe. Isf är det v 6 nu. 

• Anonym (ÖnskarSladdis)

Jag undrar lite vad som händer i kroppen? BIM+2 fick jag en blödning, som började med brunt blod.. varade i typ två dagar.

negativt test på BIM. Har i 5-6 dagar nu efter mens haft som ?spotting?? aldrig haft mellanblödningar förut. Pyttelite varje dag, varierar mellan mörkbrunt och ljusrosa. 

har senaste 4-5 dagarna börjat må illa, oerhört trött och det spänner lite i brösten, precis som när jag varit gravid. Fortfarande negativa tester.. 

pratat med BM som gav råd att vända mig till VC på måndag? vad tusan kan vara på gång i kroppen? 

• Idaho1989
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-07 14:30:17 följande:

Jag undrar lite vad som händer i kroppen? BIM+2 fick jag en blödning, som började med brunt blod.. varade i typ två dagar.

negativt test på BIM. Har i 5-6 dagar nu efter mens haft som ?spotting?? aldrig haft mellanblödningar förut. Pyttelite varje dag, varierar mellan mörkbrunt och ljusrosa. 

har senaste 4-5 dagarna börjat må illa, oerhört trött och det spänner lite i brösten, precis som när jag varit gravid. Fortfarande negativa tester.. 

pratat med BM som gav råd att vända mig till VC på måndag? vad tusan kan vara på gång i kroppen? 

Har du testat igen? Jag testade toknegativt på BIM men positivt en vecka senare. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida