• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Addy99
    pandarinen skrev 2025-01-16 13:04:11 följande:

Äntligen glad gubbe idag, precis nu vid ett. Dag 15. Vid åtta i morse hade jag ingen stegring alls. Idag glad gubbe och ett svagt streck på stegring.
    nu hinner vi inte med sex idag men vi hade i måndags, i onsdags två gånger, och planerar in på fredag och helgen. Så vad tror ni - är det kört att vi inte ligger idag när glad gubbe dök upp? 

Nej då, efter toppen är det ju typ 12-36h kvar till själva ägglossningen, så hade försökt myst så mycket det går just nu! 😊
  • pandarinen
    Addy99 skrev 2025-01-16 20:10:46 följande:
    Nej då, efter toppen är det ju typ 12-36h kvar till själva ägglossningen, så hade försökt myst så mycket det går just nu! 😊

Jag får hoppas på ett dubbelsex imorgon, en gång på morgonen och en gång på kvällen och sedan i helgen. 

Det här blir spännande :D Och nu känner jag verkligen av ägglossningen eller att den är på gång. Jag tycker det är svårt att veta- själva känslan om det är på gång eller sker ägglossning. Men jag brukar få molnande värk i vänster jumske och lite i magen och sedan lite uppåt magkatarr  under ca ett dygn och därefter molnande värk bara på morgonen 2 dagar. Sen är allt över. Det har varit så varierande också, ofta brukar jag få glad gubbe och sedan mens ungefär 16 dagar senare, så då har jag tänkt att jag haft ägglossning ca 48 timmar efter. 

Ja, det finns inte så mycket annat att göra än att försöka ha sex. 

Har du barn sen tidigare? 

• Addy99
    pandarinen skrev 2025-01-16 20:36:16 följande:

Jag får hoppas på ett dubbelsex imorgon, en gång på morgonen och en gång på kvällen och sedan i helgen. 

Det här blir spännande :D Och nu känner jag verkligen av ägglossningen eller att den är på gång. Jag tycker det är svårt att veta- själva känslan om det är på gång eller sker ägglossning. Men jag brukar få molnande värk i vänster jumske och lite i magen och sedan lite uppåt magkatarr  under ca ett dygn och därefter molnande värk bara på morgonen 2 dagar. Sen är allt över. Det har varit så varierande också, ofta brukar jag få glad gubbe och sedan mens ungefär 16 dagar senare, så då har jag tänkt att jag haft ägglossning ca 48 timmar efter. 

Ja, det finns inte så mycket annat att göra än att försöka ha sex. 

Har du barn sen tidigare? 

Precis, man får försöka så gott det går runt fönstret tänker jag! Fick själv ett ganska starkt streck idag men har aldrig använt ÄL-tester innan så vet inte exakt vad det innebär, men min kille är iväg ikväll så får hoppas att igår och imorgon räcker 😅

Har inga barn, men hoppas på ett snart! 💖 Du? 
  • pandarinen
    Addy99 skrev 2025-01-16 20:47:59 följande:
    Precis, man får försöka så gott det går runt fönstret tänker jag! Fick själv ett ganska starkt streck idag men har aldrig använt ÄL-tester innan så vet inte exakt vad det innebär, men min kille är iväg ikväll så får hoppas att igår och imorgon räcker 😅

Har inga barn, men hoppas på ett snart! 💖 Du? 
    Jag har en liten kille på snart 5 år. Hade varit fantastiskt om  det blev ett litet syskon. Vi har försökt rätt länge, och i perioder gett upp. Jag har inte fått med min man varje månad heller, då han av förståeliga skäl blivit stressad av planerar sex. Men den här veckan oj oj vad han är aktiv och vill det här :p
  • Addy99
    pandarinen skrev 2025-01-16 21:29:28 följande:
    Jag har en liten kille på snart 5 år. Hade varit fantastiskt om  det blev ett litet syskon. Vi har försökt rätt länge, och i perioder gett upp. Jag har inte fått med min man varje månad heller, då han av förståeliga skäl blivit stressad av planerar sex. Men den här veckan oj oj vad han är aktiv och vill det här :p
    Åh såklart! Mysigt med ett syskon 💖

Fattar det, min kille vill inte veta när det är ÄL pga detta så jag håller det hemligt och så kör vi ganska jämnt över månaden istället, vi har sagt att det inte får förstöra vårt sexliv med alla tester och planerandet 😅 men som idag när man äntligen fått det där strecket är det svårt att inte tvinga hem honom för säkerhets skull! Försöker tänka att allt händer av en mening? 😊

Hur länge har ni försökt och hur gamla? Blir tredje gången för oss, 36/32 år är vi! 
  • Mammaa44

Hej allihop!

Får jag kanske hoppa in här? Jag blir 37, har tre barn som är 11, 15 och 18 år gamla.. Plussade i torsdags och har haft en blödning, negativt test idag. Så tidigt MF. 

Jag och maken (50 år) blev överraskade av graviditeten, nu är jag överraskad över hur starkt jag längtar efter en liten och hur ledsen jag blev.. Men har sagt att vi kör på fram till sommaren, blir det så blir det annars så har vi tre fantastiska barn som gör livet tillräckligt! 

• Idaho1989
    Mammaa44 skrev 2025-01-22 15:33:35 följande:

Hej allihop!

Får jag kanske hoppa in här? Jag blir 37, har tre barn som är 11, 15 och 18 år gamla.. Plussade i torsdags och har haft en blödning, negativt test idag. Så tidigt MF. 

Jag och maken (50 år) blev överraskade av graviditeten, nu är jag överraskad över hur starkt jag längtar efter en liten och hur ledsen jag blev.. Men har sagt att vi kör på fram till sommaren, blir det så blir det annars så har vi tre fantastiska barn som gör livet tillräckligt! 

Trist med MF, håller tummarna för nytt plus snart. 
  • Mammaa44
    Idaho1989 skrev 2025-01-23 10:03:08 följande:
    Trist med MF, håller tummarna för nytt plus snart. 
    Tack snälla 
  • Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2025-01-17 07:43:12 följande:

Testade i morse. Negativt trots 1-2 dagar sen. Antar att det bara är kroppen som jävlas 👎

Beklagar! Hade ju samma den här cykeln. Mensen var fyra dagar sen. Konstig cykel generellt där jag inte kände av ägglossningen som jag brukar heller så kanske helt enkelt inte hade någon. Men bara att ta nya tag. I förrgår kände jag av ägglossningen ordentligt och jag tror att vi fått till det bra så får hålla tummarna för bättre lycka denna gång.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida