• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Idaho1989
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-04 19:45:03 följande:
    Har du fått börja med någon utredning? 
    Fick lämna en massa blodprover sist, men har inte hört något mer, det jag sett på 1177 verkar normalt.
  • Anonym (Lantisen)

Godmorgon på er.
    Jag var på besök hos gyn igår där läkaren tittade och hittade inget onormalt, som vanligt. Sökte alltså för mina blödningar återigen. 

Jag fick en ny tid då han ska titta inuti livmodern, efter nån polyp. Om det möjligen kan vara något sånt som irriterar. Fick också utskrivet lutinus (som man ofta använder vid ivf mot missfall). Han sa att forskning visar att detta egentligen inte har någon som helst inverkan men det skadar inte heller så om jag ville testa så fick jag. Men han själv trodde inte på det utan det va mer hokus pokus som han sa. Är det någon som har erfarenhet av just lutinus?
    Jag vet inte än hur jag ska göra med det, vi får se efter nästa ägglossning. Tror den blir precis när jag ska in nästa gång så kanske han kan se om den varit också. 

Ville mest skriva av mig lite. Tänk att jag aldrig kunde tro att det skulle ta sån tid att få till ett litet liv. Jag vet ju att det kan ta tid, men man tror ju inte det gäller en själv liksom. Har insett att jag har tålamod lika med noll. 

• Idaho1989

Trodde jag missat ägglossningen denna gång, men hade ett test kvar i asken igår morse och tänkte jag skulle "testa upp" den. Såklart blev det en fast smiley bara därför 😅 Egentligen siktar jag väl inte på att bli gravid den här cykeln utan vill nog landa lite efter senaste missfallet än, men tycker det är skönt att veta ungefär när mensen borde komma. 

• Anonym (Längtan efter barn nr 2)

Hej allesamman, hur går det för er och hur mår ni?

• Idaho1989
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-12-18 13:20:02 följande:

Äl+8 idag enligt apparna, +9 enligt mig själv. Vill typ testa snart snart men ändå inte, jag vill inte "förstöra" julen ifall det skulle vara negativt så tänkte försöka hålla mig till juldagen i alla fall, men vi får se hur det går. Har fått lite "stickningar" i magen och brösten ömmar lite.
  • Anonym (Lantisen)

Äl igår tror jag. Nu en evighets väntan på att kunna testa. Tur det är mycket att stå i nu innan jul. Har ett barn som fyller år på söndag också så jag har ju att göra iallafall. Va till gyn igår där dom gick in med kamera i livmodern. Allt såg bra ut. Blödningarna håller i sig men läkaren säger att det inte ska påverka chansen att bli gravid. Så vi avvaktar och gör ingenting. Efter den här månaden har det gått ett år.

• B3tt4n

Jag hade glömt att köpa stickor till min CB Fertilitetsmonitor och skulle ha börjat testa idag. Men jag känner mig rätt lugn kring det ändå för jag brukar inte ha äl förrän runt dag 19 i cykeln och nu är det "bara" dag 10. Har beställt stickor så de borde komma när som helst. 

Jag har hittills bara varit gravid en gång och det blev missfall. Fyller 38 nu 2025 så jag känner mig lite stressad även om jag vet att många blivit gravida senare i livet. Men det stressar mig ändå.

Just nu försöker jag gå ner i vikt oockså eftersom regionen kräver ett bmi under 30 för att få göra en fertilitetsutredning och börja med IVF. 
  • brunbrallan

Hej allihopa!
    Nybliven 40åring här.
    Jag har följt er ett tag men tänkte att jag hoppar in.
    Jag och min sambo är lite i "händer det så händer det" men ärligt talat är jag jättesugen på bebis.
    Tiden rinner ju ut för varje månad som går känns det som.
    Nu har vi iaf gjort allt för att få till det denna månaden och jag har äl i dagarna. Förmodligen idag eller imorgon då jag peakat på äl- test 2 eller 3 dagar nu!
    Fler som kommer gå och vänta nu i julhelgerna?

• Anonym (Längtan efter barn nr 2)

Idag var vi på tidigt UL på IVF-kliniken och fick se ett tickande hjärta. Så skönt. 

sist fick vi tickande hjärta i v7 och mf i vecka 9. Så nu håller vi andan tills vi når vecka 12 känns det som. Eller vecka 11 när vi får svaret på NIPt. Då känns det kanske lite mer verkligt. 

BF 12 augusti :) 

• pandarinen

Så fantastiskt att höra  mys och tänk att det är ett barn, ett syskon tilll er dotter ni väntar på- och inte ett missfall. Även om jag förstår att tankarna lätt är där efter. Din historik. 

Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-12-20 11:11:06 följande:

Idag var vi på tidigt UL på IVF-kliniken och fick se ett tickande hjärta. Så skönt. 

sist fick vi tickande hjärta i v7 och mf i vecka 9. Så nu håller vi andan tills vi når vecka 12 känns det som. Eller vecka 11 när vi får svaret på NIPt. Då känns det kanske lite mer verkligt. 

BF 12 augusti :) 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida