• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Fjellmyran
    Anonym (R) skrev 2024-11-21 16:06:32 följande:

Kul med mycket aktivitet i tråden. Roligt att det är blandning mellan både de som försöker få första och som redan har barn. Har inte riktigt hunnit med här det senaste. Dessutom så har jag fortfarande inte riktigt återhämtat mig från senaste misslyckade försöket, fast egentligen är det väl allt annat i livet som tagit lite för mycket på mig det senaste.

Nu är jag på cykeldag 13 så är ju hög tid att sätta fart. Ångrar att jag inte köpt nya ägglossningstester för jag hade nog behövt lite hjälp med att just få fart med detta försök. Iofs så brukar jag känna min kropp rätt väl och veta när det är ägglossning (har dessutom blivit mycket värre efter graviditeten) så jag är ju inte orolig att missa egentligen.

Det är rätt skönt att man känner sin kropp väl. Jag behöver egentligen inte ÄL-test eller tempa men gör det ändå. Som att jag vill bekräfta att det hänt 😆 

Nu går jag bara och väntar på att mensen INTE ska dyka upp 🙈 Hade varit så härligt att slippa allt detta. Slippa analysera kroppen, jaga ÄL. Hoppas inte mensen dyker upp? vänta och vänta. Kan vi inte bara få bli gravida nångång 😆
  • Anonym (R)
    Fjellmyran skrev 2024-11-21 18:12:09 följande:
    Det är rätt skönt att man känner sin kropp väl. Jag behöver egentligen inte ÄL-test eller tempa men gör det ändå. Som att jag vill bekräfta att det hänt 😆 

Nu går jag bara och väntar på att mensen INTE ska dyka upp 🙈 Hade varit så härligt att slippa allt detta. Slippa analysera kroppen, jaga ÄL. Hoppas inte mensen dyker upp? vänta och vänta. Kan vi inte bara få bli gravida nångång 😆
    Jamen verkligen! Håller tummarna för att det är nu det händer för dig. Har du bestämt när du ska testa?
  • Fjellmyran
    Anonym (R) skrev 2024-11-21 18:42:43 följande:
    Jamen verkligen! Håller tummarna för att det är nu det händer för dig. Har du bestämt när du ska testa?
    Brukar smygtesta kring ÄL+9-10 🙈  Fick positivt sist ÄL+10. Med de andra större barnen testade jag aldrig före BIM, gick till och med över flera dagar innan jag testade. Skulle aldrig kunna ha så mkt is i magen nu 😂 ÄL+6 idag. En evighet kvar att vänta. 
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    Anonym (R) skrev 2024-11-21 15:59:14 följande:
    Åh, det låter som väldigt fint resultat! Håller tummarna för att de fortsätter att utveckla sig bra.
    fick ett samtal idag om att sju av de fjorton äggen har befruktats normalt 👍🏻. Det var också över förväntan. Imorgon får vi se hur många som klarat sig till dag två. Det är spännande! också en knepig tanke på att ett framtida barn kanske ligger där i en liten labb-burk i ett värmeskåp 😂
  • Alvedon83

Spännande med ivf, hoppas det lyckas för er som försöker🥰👍

Här är spänningen över för den här gången, tempen började gå ned idag precis som jag trodde😓

• Fjellmyran
    Alvedon83 skrev 2024-11-22 06:57:03 följande:

Spännande med ivf, hoppas det lyckas för er som försöker🥰👍

Här är spänningen över för den här gången, tempen började gå ned idag precis som jag trodde😓

Skit också 😔 Jag med känner min kropp och min temp så väl vid det här laget så jag brukar också veta att det är kört när tempen börjar sjunka strax innan BIM, men det kan ju fortfarande finnas en chans att den höjs imorrn till exempel.

Jag vaknade förkyld och tempen hög, vet inte om den höjningen beror på förkylningen eller nåt positivt? 🙏🏻

• EFW
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-11-21 20:58:36 följande:
    fick ett samtal idag om att sju av de fjorton äggen har befruktats normalt 👍🏻. Det var också över förväntan. Imorgon får vi se hur många som klarat sig till dag två. Det är spännande! också en knepig tanke på att ett framtida barn kanske ligger där i en liten labb-burk i ett värmeskåp 😂
    Ååå så spännande att det är på gång nu! 😍
    Här är våran krabat som låg i frysen från mars till september ❤️ Vecka 13+6 i dag och fick godkänt på KUB för en vecka sedan.
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    EFW skrev 2024-11-22 08:59:35 följande:
    Ååå så spännande att det är på gång nu! 😍
    Här är våran krabat som låg i frysen från mars till september ❤️ Vecka 13+6 i dag och fick godkänt på KUB för en vecka sedan.

Härligt!

Det är så häftigt att det går att frysa embryon och skapa ett levande barn av det! 

Jag hoppas så innerligt att vi når en graviditet (som håller) genom denna rundan. Men när man sedan tänker på att man ska igenom allt det vanliga, hjärtslag på UL, NIPT, RUL etc så känns det som att det är så många möjliga hinder. Synd att man inte är "skyddad" mot sjukdomar och fel bara för att man gör IVF. 

• EFW
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-11-22 09:19:19 följande:

Härligt!

Det är så häftigt att det går att frysa embryon och skapa ett levande barn av det! 

Jag hoppas så innerligt att vi når en graviditet (som håller) genom denna rundan. Men när man sedan tänker på att man ska igenom allt det vanliga, hjärtslag på UL, NIPT, RUL etc så känns det som att det är så många möjliga hinder. Synd att man inte är "skyddad" mot sjukdomar och fel bara för att man gör IVF. 

Ja det är verkligen häftigt! ❤️

Håller tummarna stenhårt för er! Men förstår vad du känner, oron är något man får bära med sig genom hela graviditeten. ❤️ 
  • Fjellmyran

Ja först ska man oroa sig över att man inte blir gravid, sen blir man gravid och ska oroa sig över missfall och annat? Efter mitt missfall känner jag betydligt mer oro än tidigare då jag varit skonad från sånt tidigare i livet, var orolig nog ändå? kan inte föreställa mig oron hos de som haft mer hinder och behövt gå igenom missfall och annat. Orättvist är det. 

Grattis till bebis i magen EFW 😍

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida