• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Idaho1989
    Elvaa11 skrev 2024-10-31 19:40:10 följande:

Är ÄL +6 gissar jag på, slutat tempa så har inte bekräftat ägglossningen som jag brukar göra. Men fick positivt ägglossningstest 23/10 och hade väldigt mycket känningar i magen. 
    Jag undrar lite vilka graviditetstest ni använder? Tänker vanliga stickor då. Har bara cb digitala hemma o man vill gärna inte testa med dem ?i onödan? när BIM närmar sig 😊

Jag brukar använda RFSUs stickor, billiga och tydliga 🙂
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    Anonym (R) skrev 2024-10-31 17:12:03 följande:
    Åh, stort lycka till! Vilken spännande och utmanande resa ni har framför er. Modiga ni är som tar hjälp! Måste också kännas skönt att få lämna över lite av ansvaret till de medicinskt kunniga?
    Ja det känns skönt att lämna över allt. Även kontrollen liksom. Samtidigt känns det inte så skojigt med all medicinering och sprutor. Men det blir nog lättare när man kommit igång och valt sig lite. 
  • Anonym (Vill ha ett eget)
    Anonym (R) skrev 2024-10-26 12:36:34 följande:
    Har du testat? Hur har det gått?
    Ursäkta det sena svaret! Jo jag testade och det var negativt. Nu väntar jag på nästa mens och den är sen men jag är pmsig som tusan. 😂
  • Anonym (R)
    Anonym (Vill ha ett eget) skrev 2024-11-04 17:51:25 följande:
    Ursäkta det sena svaret! Jo jag testade och det var negativt. Nu väntar jag på nästa mens och den är sen men jag är pmsig som tusan. 😂
    Har du testat igen nu då? 🙂
  • Anonym (R)

Är idag 9 dagar efter ägglossning (baserat på ägglossningssmärta) och hade tänkt att jag denna gång verkligen skulle vänta till bim, men får se hur ståndaktig jag klarar av att vara. Känner inte av några symtom och vill väl egentligen gärna få leva på hoppet några dagar till, men nyfikenheten är ju samtidigt så stor. 

• Anonym (M89)
    Anonym (R) skrev 2024-11-04 19:57:54 följande:

Är idag 9 dagar efter ägglossning (baserat på ägglossningssmärta) och hade tänkt att jag denna gång verkligen skulle vänta till bim, men får se hur ståndaktig jag klarar av att vara. Känner inte av några symtom och vill väl egentligen gärna få leva på hoppet några dagar till, men nyfikenheten är ju samtidigt så stor. 

Jag kände exakt som dig på äl+9. Hade inga symptom och orkade inte se ett negativt test. Men tempen steg på morgonen äl+10 och visst var testet positivt också 😍 går snart in i v 11. Lycka till!!!
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

Har det hänt att man testat neg 10 dpo men fått positivt senare? 

ska hämta ut / beställa sprutorna inför IVF nu men vill ogärna betala 3000kr OM jag mirakulöst blivit gravid den här månaden. Samtidigt är det 2-3 leveransdagar då inget apotek har dem i lager? och jag måste ha dem på fredag om jag ska kunna börja på lördag som det är tänkt. 

😅 

• Anonym (R)
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-11-05 07:29:09 följande:

ska hämta ut / beställa sprutorna inför IVF nu men vill ogärna betala 3000kr OM jag mirakulöst blivit gravid den här månaden. Samtidigt är det 2-3 leveransdagar då inget apotek har dem i lager? och jag måste ha dem på fredag om jag ska kunna börja på lördag som det är tänkt. 

😅 

Klurigt! Var det ett känsligt test? Vet att jag sett någon statistik på det hur många som får positivt respektive dag efter ägglossning, men hittar inte den nu vid en snabb googling.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-11-05 07:29:09 följande:

😅 

Hade beställt sprutorna om du känner att det är hela världen att i värsta fall vänta ytterligare en månad och då är det snart jul så kanske stängt på kliniken? 

Det går få positivt på 10dpo, men det förutsätter ju att ägget fäst tidigt. Har det fäst lite senare kan det ju dröja ytterligare. 

• Anonym (R)
    Anonym (M89) skrev 2024-11-04 22:00:07 följande:
    Jag kände exakt som dig på äl+9. Hade inga symptom och orkade inte se ett negativt test. Men tempen steg på morgonen äl+10 och visst var testet positivt också 😍 går snart in i v 11. Lycka till!!!
    Tack för pepp! Så härligt att höra! Mår du bra i din graviditet?

Höll mig från testandet imorse iaf. Jag får vara nöjd varje dag som går. Cool Jag vet bara att jag känner mig så himla dum och lurad när testet är negativt. Då får mensen nästan hellre komma först.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida