• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2024-10-20 08:29:29 följande:
    Tog detta i morse 🤦?♀️ Det är svagt men linjen är där 😱
    Åh, så härligt! Stort grattis! Tredje gången gillt. ✊️✊️✊️
  • Alvedon83

Grattis till er som plussat, tänk om jag själv kunde få vara med det gänget nån gång😓

Här fick jag bekräftad äl idag en dag tidigare än vanligt, fick till det dagen innan äl så borde finnas chans (vi har alla varit sjuka). Bim blir 31/10.
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    pandarinen skrev 2024-10-20 12:41:33 följande:

Ni som tar q10 har ni märkt någon skillnad, kan man t dem under hela cykeln eller bör jag undvika mellan ägglossning och bim?

Jag vet inte vilket kosttillskott som hjälper mig mest, jag tar en del oxidhämmande bla Ubiquinol. Men både hud och hår och naglar och immunförsvar är bättre. Känner mig även piggare och sover bra. 

jag tar Ubiquinol hela månaden. 

• EFW
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-20 08:17:51 följande:

vad härligt. Stort grattis!

Tack! jag har ätit denna sedan i Maj. Har du bättre tips Än den? 

Den där är säkert kanon, jag har haft lite olika märken och inte märkt av nån skillnad.

Kom på nu att jag också åt svampextrakt inför sista återföringen. Är också antioxidant och tog det för att slemhinnan skulle vara så bra som möjligt. Jag slutade med båda dagen innan återförandet vilket var äl+5 då man ej ska ta dem som gravid. Finns nämligen ingen forskning på om det är bra eller dåligt. 😊
  • EFW
    Idaho1989 skrev 2024-10-20 11:41:42 följande:
    BIM borde vara idag eller imorgon, vet inte exakt vilken dag jag hade ÄL.
    Grattis!! ❤️ Ser kanon ut! Jag fick också 2-3 på Bim vilket visade sig vara positivt i mitt fall! Håller tummarna nu! 😍
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    EFW skrev 2024-10-21 07:24:03 följande:
    Den där är säkert kanon, jag har haft lite olika märken och inte märkt av nån skillnad.

Kom på nu att jag också åt svampextrakt inför sista återföringen. Är också antioxidant och tog det för att slemhinnan skulle vara så bra som möjligt. Jag slutade med båda dagen innan återförandet vilket var äl+5 då man ej ska ta dem som gravid. Finns nämligen ingen forskning på om det är bra eller dåligt. 😊
    Just det ja, det minns jag att du skrivit om. Svamp extrakt alltså. Jag hittade ingen sida att beställa av. Har du en länk? 
  • EFW
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-21 21:31:33 följande:
    Just det ja, det minns jag att du skrivit om. Svamp extrakt alltså. Jag hittade ingen sida att beställa av. Har du en länk? 
    Brukar beställa på Amazon 😊
  • Anonym (Vill ha ett eget)

Jag bara måste ställa en fråga som säkert flera frågat tidigare. 

Min senaste mens var en väldigt utdragen historia. Jag blödde i 11 dagar! Det var inte mycket blod men den ville liksom aldrig ta slut. Normalt sett blöder jag 4-5 dagar och dag 2 blöder jag rikligt. Den här gången blödde jag inte mer än måttligt och mest bara litegrann i 11 dagar. 

Kan det vara så att jag är gravid eller är det helt uteslutet? Om jag nu inte är gravid är det här nån sorts första tecken på att klimakteriet närmar sig? Gråter 

• Alvedon83

Dagens graf, har inga symptom som jag inte brukar ha varje cykel. Är mer lättirrierad den här gången dock men kan ju bero på att vi alla varit sjuka i omgångar. 
    Tar nog paus från tempen nu fram till bim.

• Anonym (R)
    Anonym (Vill ha ett eget) skrev 2024-10-22 22:59:37 följande:

Jag bara måste ställa en fråga som säkert flera frågat tidigare. 

Min senaste mens var en väldigt utdragen historia. Jag blödde i 11 dagar! Det var inte mycket blod men den ville liksom aldrig ta slut. Normalt sett blöder jag 4-5 dagar och dag 2 blöder jag rikligt. Den här gången blödde jag inte mer än måttligt och mest bara litegrann i 11 dagar. 

Kan det vara så att jag är gravid eller är det helt uteslutet? Om jag nu inte är gravid är det här nån sorts första tecken på att klimakteriet närmar sig? Gråter 

Jag har tyvärr erfarenhet av att mensen inte var som vanligt. Den kom på rätt dag och som jag minns så reagerade jag inte över något särskilt de första dagarna, men sen så fortsatte det med spotting i flera dagar efter att mensen normalt är slut för mig. Det visade sig att jag var gravid, men att det var ett utomkvedshavandeskap. Fick opereras akut med en liter blod i magen så ingen rolig historia. Det kan ju bli jättefarligt så viktigt att söka vård om man får rejält ont i magen och är eller misstänker att man är gravid.

Har du tagit test? Mitt var då positivt 8 dagar efter att "mensen" kom.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida