Anonym (R) skrev 2024-10-23 07:58:58 följande:
Jag har tyvärr erfarenhet av att mensen inte var som vanligt. Den kom på rätt dag och som jag minns så reagerade jag inte över något särskilt de första dagarna, men sen så fortsatte det med spotting i flera dagar efter att mensen normalt är slut för mig. Det visade sig att jag var gravid, men att det var ett utomkvedshavandeskap. Fick opereras akut med en liter blod i magen så ingen rolig historia. Det kan ju bli jättefarligt så viktigt att söka vård om man får rejält ont i magen och är eller misstänker att man är gravid.
Har du tagit test? Mitt var då positivt 8 dagar efter att "mensen" kom.
Tack för ditt svar! Jag har inte tagit något test men efter din berättelse ska jag nog göra det ändå. För säkerhets skull. Jag har inte ont i magen men mår illa, har halsbränna, är kopiöst trött och har akne utan dess like! Den enda gången jag varit gravid (och fick missfall) så märktes det på andra sätt, brösten blev hårda som meloner till exempel, och något av det har jag inte märkt nu. Men jag ska nog göra ett test ändå för att vara på den säkra sidan. Blödandet har ju slutat för drygt tio dagar sedan men det kändes så väldigt konstigt att blöda så länge.