Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-17 08:06:45 följande:
Välkommen hit. Jag är 37 år och har också större barn men försöker få ett gemensamt med sambon. Vi gjorde en abort tidigare då vi oplanerat blev gravida men tänkte att detta kunde vara negativt för alla våra stora barn. Det går inte en dag utan att jag ångrar det beslutet. Så nu har vi försökt ett bra tag men nu vill det såklart inte bli nåt istället.
Jag tror jag har ägglossning på typ fredag. Jag tar test så jag brukar ha rätt bra koll. Jag märker det också på flytningar samt värk. Vi kör nog lite varannan dag den här veckan. Brukar vara svårt att få till för mycket då det blir som en press för sambon.
Åååh så jobbigt att det beslutet inte blev rätt. Men ibland är det ju lite som så att man inte riktigt vet vad man vill förrän senare? ❤️
Jag har också gjort en abort för många år sedan då jag blev oplanerat gravid och fick sån ångest, ville verkligen inte ha det barnet. Fel tid. Hemskt beslut och trodde aldrig jag skulle hamna i en sådan situation men för oss var det helt rätt där och då så jag ångrar det inte men tänker ofta på det och undrar mkt. Och nu när vi verkligen vill så händer inte mkt, ett missfall bara.
Jag håller tummarna för oss, det blir vår tur snart 🙏🏻
Jag brukar också märka av flyttningarna först, sen kommer positivt ÄL-test och sen temphöjningen så jag vill påstå att jag känner kroppen rätt väl 😄
Nu har jag haft hög temp två dagar så är tempen hög även imorrn bekräftas att ÄL skett. Hann inte med att testa med ÄL-test så noga den här gången dock så har missat stegringen tror jag. Nu är fiffi snustorr så helt klart är fertila fönstret stängt för mig 😆