• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Idaho1989
    Addy99 skrev 2025-01-06 14:33:46 följande:
    Spännande! Då hoppas vi på ett plus den 19e 💖 är det första barnet?

Själv har jag ÄL i helgen eller om en vecka typ, får mina ÄL-tester imorgon så det blir första gången vi provar på såna 😊
    Mitt första, mannen har ett sen tidigare. Hade tre tidiga mf förra året, senaste i November så har väl inte jättehöga förhoppningar även om det skulle ta sig....
  • Addy99
    Idaho1989 skrev 2025-01-07 12:19:24 följande:
    Mitt första, mannen har ett sen tidigare. Hade tre tidiga mf förra året, senaste i November så har väl inte jättehöga förhoppningar även om det skulle ta sig....
    Håller tummarna 😊
  • Maskros88

Konstaterad urinvägsinfektion här.. påbörjat antibiotika. 
    Detta va min julklapp i år,insjuknade den 25 december,åkte in akut förra veckan och det skickades prov på odling. 
    Fick svar igår.
    Får se om detta har fuckat upp menscykeln nåt. 
    Hoppas ni andra mår bättre än mig!♡

• Maximen

Hej!
    Ny i gruppen. Jag är nyligen fyllda 35, och hoppas på att i år är året då jag blir gravid. Så, nu slänger jag mig ut i detta universum.
    Lite bakgrund:
    Jag är ensamstående, och försöker få barn med privat donator. Jag har varit gravid tidigare två gånger, en gång då jag var 28 efter ett övergrepp, och sedan för ungefär 3 år sedan, men båda gångerna valde jag att göra abort då omständigheterna inte gjorde det möjligt för mig att behålla.
    Nu är jag på en plats i livet där jag inser att jag verkligen vill ha barn, och även om allt inte är perfekt så kan jag inte heller vänta tills hela livet är i rätt läge, hoppas hitta "den rätte" och ha allt iordning. Jag har jobb, stadig ekonomi och bostad. Det är dags nu. 
    Så, hoppas jag är välkommen i gruppen!
    /M

2cute2Bstr8
  • Addy99
    Maximen skrev 2025-01-08 12:00:33 följande:

Hej!
    Ny i gruppen. Jag är nyligen fyllda 35, och hoppas på att i år är året då jag blir gravid. Så, nu slänger jag mig ut i detta universum.
    Lite bakgrund:
    Jag är ensamstående, och försöker få barn med privat donator. Jag har varit gravid tidigare två gånger, en gång då jag var 28 efter ett övergrepp, och sedan för ungefär 3 år sedan, men båda gångerna valde jag att göra abort då omständigheterna inte gjorde det möjligt för mig att behålla.
    Nu är jag på en plats i livet där jag inser att jag verkligen vill ha barn, och även om allt inte är perfekt så kan jag inte heller vänta tills hela livet är i rätt läge, hoppas hitta "den rätte" och ha allt iordning. Jag har jobb, stadig ekonomi och bostad. Det är dags nu. 
    Så, hoppas jag är välkommen i gruppen!
    /M

Välkommen, vad starkt att göra det själv! 💖 ska bli spännande att följa. 

Har själv skrivit upp mig på lista för donator, vet att kön är ca 2 år lång och jag har ingen avsikt att inte ha en partner i framtiden, men det ger ändå en känsla av lugn då jag blev singel vid 34 med grov stress. Så en plan B om allt annat skulle gå åt skogen 😊
  • Anonym (R)
    Maskros88 skrev 2025-01-08 11:01:06 följande:

Detta va min julklapp i år,insjuknade den 25 december,åkte in akut förra veckan och det skickades prov på odling. 
    Fick svar igår.

Åh, uvi är ju inge kul. Krya! Själv åkte jag på bihåleinflammation innan jul, dessutom samtidigt som vi flyttade. Slog mig nu att det kanske var det som störde min cykel denna månad. Fick iaf mensen igår så nu är jag tillbaka på ruta 1 och hoppas att den ska falla tillbaka i regelbundenhet igen.
  • Maskros88
    Anonym (R) skrev 2025-01-09 07:46:02 följande:
    Åh, uvi är ju inge kul. Krya! Själv åkte jag på bihåleinflammation innan jul, dessutom samtidigt som vi flyttade. Slog mig nu att det kanske var det som störde min cykel denna månad. Fick iaf mensen igår så nu är jag tillbaka på ruta 1 och hoppas att den ska falla tillbaka i regelbundenhet igen.
    Tack snälla! Åh,du får krya på dig och varva ner nu då.
    Håller tummarna för att det rättar till sig utan strul,nya tag!
    Såå typiskt att infektioner ska infalla PRECIS vid äl.
    Min kurva ser inte lovande ut,siktar på mens nästa vecka och ny cykel.

Ta hand om dig och krya på dig du med!♡
  • MissSE

Fick svar igår.

Jag fick själv två svåra urinvägsinfektioner i höstas. I slutet på oktober och början på december. Troligen samma bakterier som inte försvann helt vid första behandlingen. Det rubbade i alla fall inte min cykel så jag hoppas på samma för dig :)
  • Maskros88
    MissSE skrev 2025-01-10 09:17:18 följande:
    Jag fick själv två svåra urinvägsinfektioner i höstas. I slutet på oktober och början på december. Troligen samma bakterier som inte försvann helt vid första behandlingen. Det rubbade i alla fall inte min cykel så jag hoppas på samma för dig :)
    Åh fy stackare.. ibland är det så svårbehandlat.
    Haft massa omgångar med antibiotika förut med bakterier som  vägrat ge upp.

Vet inte vad som sker med min kropp just nu,tempen sjönk idag under coverline och det bör egentligen vara 4-5 kvar till bim.
    Har aldrig hänt förut,min temp brukar inte sjunka förrän ca 1a eller andra mensdagen.
    Jätteskumt. 
    Haft lite molvärk på ena sidan sen imorse men ingen blödning än.

Hur går det för alla andra..?♡
  • Idaho1989
    Maskros88 skrev 2025-01-10 12:10:39 följande:
    Åh fy stackare.. ibland är det så svårbehandlat.
    Haft massa omgångar med antibiotika förut med bakterier som  vägrat ge upp.

Vet inte vad som sker med min kropp just nu,tempen sjönk idag under coverline och det bör egentligen vara 4-5 kvar till bim.
    Har aldrig hänt förut,min temp brukar inte sjunka förrän ca 1a eller andra mensdagen.
    Jätteskumt. 
    Haft lite molvärk på ena sidan sen imorse men ingen blödning än.

Hur går det för alla andra..?♡
    Ömma bröst, molvärk av och till och humöret är upp och ner. Tiden får utvisa om det är PMS eller nåt annat 😅 Borde ha typ en vecka kvar till BIM
  • DidoAeneis

Fick svar igår.

Jag blev gravid trots tre antibiotikakurer med start precis efter ägglossning i somras! Antibiotika ska inte påverka fertiliteten negativt (i vissa fall kan det tom påverka den i positiv riktning).
  • Maskros88
    DidoAeneis skrev 2025-01-10 16:20:44 följande:
    Jag blev gravid trots tre antibiotikakurer med start precis efter ägglossning i somras! Antibiotika ska inte påverka fertiliteten negativt (i vissa fall kan det tom påverka den i positiv riktning).
    Ah,coolt. Hoppas det gick vägen för dig och isåfall grattis
    Nu önskar jag nästan att jag fått antibiotikan tidigare. Fick infektionen precis vid äl men fick inte antibiotikan förrän denna vecka:-/
    Men bra att veta för framtida uvi.
  • Anonym (Tredje)

Hej tjejer! Länge sedan jag skrev i tråden. 
    Fick göra en abort i början av december pga MA (igen) skapades den 17. Var idag på gyn för återbesök och fick veta att ledande follikeln var 12 mm. Vet ni hur mkt den växer per dag?

• Maskros88

Jahopp,vaknade till mens imorse. ALDRIG haft såhär kort lutealfas. Bara 9 dagar. Aldrig haft nån oregelbundenhet öht.
    Undrar vad som står på..

Hoppas alla får en fin lördag!♡

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida