• Addy99

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej alla!

Hoppar in här då jag är 35 (snart 36) och försöker med första barnet :)

Bara varit tillsammans med min kille i ca 7-8 månader och vi kör väl just nu lite "händer det så händer det"-mentalitet, man känner ju att klockan tickar men samtidigt vill man ju lära känna varandra helt och hållet först. Jobbigt moment 22 :D

ÄL+12 idag så har BIM i helgen, tänker att jag tar ett test på måndag eller tisdag om inte mensen kommit. 

• Addy99

Hade gissat på CD14 eller 15 :) eller så har kroppen hoppat över ÄL denna månaden.

• Addy99
    Maskros88 skrev 2025-01-03 15:59:29 följande:

...eller kan jag ha en långsam stegring av temp denna gång och att äl var vid 19e..?

Som jag förstått behöver inte positivt ÄL betyda att ägget faktiskt släpper. Din kropp kanske försökte CD14 och 17, men kanske faktiskt släppte dag 20 eller inte alls! Hade väntat in mensen och räknat bakåt om jag var du 😊
  • Addy99
    Idaho1989 skrev 2025-01-06 12:39:07 följande:

Hur går det för er alla?
    Själv tror jag att jag hade ÄL kring 3/1 (cd 12), så det är den eviga väntan just nu 😅 Är inte 100 på när jag hade ÄL för fick inte fullt utslag på testerna men det var väldigt nära positivt på kvällen 1/1. Har i alla fall som riktmärke att testa kring min födelsedag 19/1 om jag inte fått mens eller jättemycket symptom tills dess, men vi får väl se om jag kan hålla mig.

Spännande! Då hoppas vi på ett plus den 19e 💖 är det första barnet?

Själv har jag ÄL i helgen eller om en vecka typ, får mina ÄL-tester imorgon så det blir första gången vi provar på såna 😊
  • Addy99
    Idaho1989 skrev 2025-01-07 12:19:24 följande:
    Mitt första, mannen har ett sen tidigare. Hade tre tidiga mf förra året, senaste i November så har väl inte jättehöga förhoppningar även om det skulle ta sig....
    Håller tummarna 😊
  • Addy99
    Maximen skrev 2025-01-08 12:00:33 följande:

Hej!
    Ny i gruppen. Jag är nyligen fyllda 35, och hoppas på att i år är året då jag blir gravid. Så, nu slänger jag mig ut i detta universum.
    Lite bakgrund:
    Jag är ensamstående, och försöker få barn med privat donator. Jag har varit gravid tidigare två gånger, en gång då jag var 28 efter ett övergrepp, och sedan för ungefär 3 år sedan, men båda gångerna valde jag att göra abort då omständigheterna inte gjorde det möjligt för mig att behålla.
    Nu är jag på en plats i livet där jag inser att jag verkligen vill ha barn, och även om allt inte är perfekt så kan jag inte heller vänta tills hela livet är i rätt läge, hoppas hitta "den rätte" och ha allt iordning. Jag har jobb, stadig ekonomi och bostad. Det är dags nu. 
    Så, hoppas jag är välkommen i gruppen!
    /M

Välkommen, vad starkt att göra det själv! 💖 ska bli spännande att följa. 

Har själv skrivit upp mig på lista för donator, vet att kön är ca 2 år lång och jag har ingen avsikt att inte ha en partner i framtiden, men det ger ändå en känsla av lugn då jag blev singel vid 34 med grov stress. Så en plan B om allt annat skulle gå åt skogen 😊
  • Addy99
    pandarinen skrev 2025-01-15 18:07:31 följande:

Hej på er! Vi kör på massor den här månaden men jag får ingen glad gubbe på ältesten... varför? 

Jag har de senaste åren haft en exakt cykel, så på dag 11-12 brukar glad gubbe dyka upp med flytningar. Nu är jag på dag på 14 och fortfarande ingen äl. Min gubbe är så på den här gången, men jag vill inte att han tröttnat tills gubben dyker upp - om den dyker upp. 

Jag känner lite molnande varje morgon, men inte så som jag brukar känna vid äl. Vad är det som händer? 

Har exakt samma som du! Har alltid ÄL på dag 14 i princip men nu är jag på dag 16 och idag är första gången mitt ÄL-test inte var helt blankt 😅 så är nog bara försenat. Säkert samma för dig! 
  • Addy99
    pandarinen skrev 2025-01-16 13:04:11 följande:

Äntligen glad gubbe idag, precis nu vid ett. Dag 15. Vid åtta i morse hade jag ingen stegring alls. Idag glad gubbe och ett svagt streck på stegring.
    nu hinner vi inte med sex idag men vi hade i måndags, i onsdags två gånger, och planerar in på fredag och helgen. Så vad tror ni - är det kört att vi inte ligger idag när glad gubbe dök upp? 

Nej då, efter toppen är det ju typ 12-36h kvar till själva ägglossningen, så hade försökt myst så mycket det går just nu! 😊
  • Addy99
    pandarinen skrev 2025-01-16 20:36:16 följande:

Jag får hoppas på ett dubbelsex imorgon, en gång på morgonen och en gång på kvällen och sedan i helgen. 

Det här blir spännande :D Och nu känner jag verkligen av ägglossningen eller att den är på gång. Jag tycker det är svårt att veta- själva känslan om det är på gång eller sker ägglossning. Men jag brukar få molnande värk i vänster jumske och lite i magen och sedan lite uppåt magkatarr  under ca ett dygn och därefter molnande värk bara på morgonen 2 dagar. Sen är allt över. Det har varit så varierande också, ofta brukar jag få glad gubbe och sedan mens ungefär 16 dagar senare, så då har jag tänkt att jag haft ägglossning ca 48 timmar efter. 

Ja, det finns inte så mycket annat att göra än att försöka ha sex. 

Har du barn sen tidigare? 

Precis, man får försöka så gott det går runt fönstret tänker jag! Fick själv ett ganska starkt streck idag men har aldrig använt ÄL-tester innan så vet inte exakt vad det innebär, men min kille är iväg ikväll så får hoppas att igår och imorgon räcker 😅

Har inga barn, men hoppas på ett snart! 💖 Du? 
  • Addy99
    pandarinen skrev 2025-01-16 21:29:28 följande:
    Jag har en liten kille på snart 5 år. Hade varit fantastiskt om  det blev ett litet syskon. Vi har försökt rätt länge, och i perioder gett upp. Jag har inte fått med min man varje månad heller, då han av förståeliga skäl blivit stressad av planerar sex. Men den här veckan oj oj vad han är aktiv och vill det här :p
    Åh såklart! Mysigt med ett syskon 💖

Fattar det, min kille vill inte veta när det är ÄL pga detta så jag håller det hemligt och så kör vi ganska jämnt över månaden istället, vi har sagt att det inte får förstöra vårt sexliv med alla tester och planerandet 😅 men som idag när man äntligen fått det där strecket är det svårt att inte tvinga hem honom för säkerhets skull! Försöker tänka att allt händer av en mening? 😊

Hur länge har ni försökt och hur gamla? Blir tredje gången för oss, 36/32 år är vi! 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida