• Maskros88

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej tjejor,vill nån vänlig själ hjälpa mig med att bolla lite tankar..?🙏 osäker på om jag har nån äl denna månad. Väldigt utdragna symtom,smärtor osv men tempkurvan är ovanligt knepig,brukar alltid ha uppenbara äl tempar osv.
    ♡♡♡
  • Maskros88
    Addy99 skrev 2025-01-03 14:41:46 följande:

Hade gissat på CD14 eller 15 :) eller så har kroppen hoppat över ÄL denna månaden.

Chansar på att du var så snäll och svarade mig  
    Jag trodde det först också för jag har vanligtvis runt 16e,men då stämmer det ju inte med mina ältester som inte visade positivt då utan först den 17e 🤔
    Tack för input!♡
  • Maskros88
    Alvedon83 skrev 2025-01-04 07:29:20 följande:
    Ja det verkar stämma mer med det fertila sekretet. Hur ser kurvan ut idag?

Här är min, lång väntan kvar. Fick inte till det när sekretet var som bäst men dagen innan i alla fall så finns en liten chans.

Såhär har den satt ut idag,men tar det med en nypa salt än sålänge då det inte kunnat bekräftats och några tempar inte är tagna samma tid.
    Bommade nog denna månad men kände mig mest stressad över att jag kanske inte äl denna månad,trots att jag vet att det är normalt så blir man ju lite nervös ^^

Håller tummarna för att ni har "flyt" ändå,hehe♡

• Maskros88
    Idaho1989 skrev 2025-01-06 12:39:07 följande:

Hur går det för er alla?
    Själv tror jag att jag hade ÄL kring 3/1 (cd 12), så det är den eviga väntan just nu 😅 Är inte 100 på när jag hade ÄL för fick inte fullt utslag på testerna men det var väldigt nära positivt på kvällen 1/1. Har i alla fall som riktmärke att testa kring min födelsedag 19/1 om jag inte fått mens eller jättemycket symptom tills dess, men vi får väl se om jag kan hålla mig.

Håller verkligen tummarna att du får den raraste födelsedagspresenten man kan få! ♡
    Själv blir jag inte riktigt klok på min kurva denna månad.. 
  • Maskros88

Ska tillägga att jag legat varm och frusen idag,risig I magen och huvudvärk.
    Verkligen känt mig sjuk men är inte det,inte än åtminstone. 

Hur går det för alla andra,ligger ni i? 
    Varit så tyst i tråden.. ♡
    Hoppas detta är baby-boom året här inne!

• Maskros88

Måste bara fråga om nån mer haft det lite bökigt ca 3 mån efter uttag av p-stav...?
    Hade den bara ett par månader,fick så mkt biverkningar och blödde som en hund så tog ut den.
    Har under årens lopp gått igenom alla möjliga preventivmedel men inte upplevt mer än korta och knappa problem efter avslut.
    Blir nojig att det ska vara nåt hormonellt som ger mig en hel rad problem. Är varken ung eller gammal med mina snart 37 år,men för alla regler finns ju undantag.
    Mina sköldkörtel värden verkar ligga bra osv.
    Äter tillskott.
    Ska tas fler prover denna månad. 
    Hoppas alla har en fin start på dagen!
    All kärlek ♡

• Maskros88

Konstaterad urinvägsinfektion här.. påbörjat antibiotika. 
    Detta va min julklapp i år,insjuknade den 25 december,åkte in akut förra veckan och det skickades prov på odling. 
    Fick svar igår.
    Får se om detta har fuckat upp menscykeln nåt. 
    Hoppas ni andra mår bättre än mig!♡

• Maskros88
    Anonym (R) skrev 2025-01-09 07:46:02 följande:
    Åh, uvi är ju inge kul. Krya! Själv åkte jag på bihåleinflammation innan jul, dessutom samtidigt som vi flyttade. Slog mig nu att det kanske var det som störde min cykel denna månad. Fick iaf mensen igår så nu är jag tillbaka på ruta 1 och hoppas att den ska falla tillbaka i regelbundenhet igen.
    Tack snälla! Åh,du får krya på dig och varva ner nu då.
    Håller tummarna för att det rättar till sig utan strul,nya tag!
    Såå typiskt att infektioner ska infalla PRECIS vid äl.
    Min kurva ser inte lovande ut,siktar på mens nästa vecka och ny cykel.

Ta hand om dig och krya på dig du med!♡
  • Maskros88
    MissSE skrev 2025-01-10 09:17:18 följande:
    Jag fick själv två svåra urinvägsinfektioner i höstas. I slutet på oktober och början på december. Troligen samma bakterier som inte försvann helt vid första behandlingen. Det rubbade i alla fall inte min cykel så jag hoppas på samma för dig :)
    Åh fy stackare.. ibland är det så svårbehandlat.
    Haft massa omgångar med antibiotika förut med bakterier som  vägrat ge upp.

Vet inte vad som sker med min kropp just nu,tempen sjönk idag under coverline och det bör egentligen vara 4-5 kvar till bim.
    Har aldrig hänt förut,min temp brukar inte sjunka förrän ca 1a eller andra mensdagen.
    Jätteskumt. 
    Haft lite molvärk på ena sidan sen imorse men ingen blödning än.

Hur går det för alla andra..?♡
  • Maskros88
    DidoAeneis skrev 2025-01-10 16:20:44 följande:
    Jag blev gravid trots tre antibiotikakurer med start precis efter ägglossning i somras! Antibiotika ska inte påverka fertiliteten negativt (i vissa fall kan det tom påverka den i positiv riktning).
    Ah,coolt. Hoppas det gick vägen för dig och isåfall grattis
    Nu önskar jag nästan att jag fått antibiotikan tidigare. Fick infektionen precis vid äl men fick inte antibiotikan förrän denna vecka:-/
    Men bra att veta för framtida uvi.
  • Maskros88

Jahopp,vaknade till mens imorse. ALDRIG haft såhär kort lutealfas. Bara 9 dagar. Aldrig haft nån oregelbundenhet öht.
    Undrar vad som står på..

Hoppas alla får en fin lördag!♡

• Maskros88

Detta är min konstiga kurva.
    Fick "mens" för tidigt igår,håller på att avta idag och tempen har ökat igen.
    Aldrig varit med om detta,nån annan som fått såhär konstigt?
  • Maskros88
    Alvedon83 skrev 2025-01-12 14:01:47 följande:
    Har du testat nåt?
    Nej,bara innan blödningen som visade neg.
    Rätt övertygad om att det är för tidig mens.
    Blött rätt mkt,kom tvärt efter sex och rivstartade med mensvärk och så.
    Men brukar inte starta så här kraftigt och konstigt nog börjar det nog redan lugna ner sig.
    Har som kortast mens i 4-5 dagar och är rätt lågtempad så brukar inte ha hög temp vid mensen..

Kan det vara så att jag inte hade nån äl denna månad och därför fått annorlunda mens?
    Även hört att järnbrist kan störa cykeln,men enligt nyligen tagna prover har jag inget avvikande.

Aldrig haft mellanblödningar,endast när jag använder preventivmedel. 
    Nu använder inget preventivmedel.
  • Maskros88

Negativt test idag,relativt hög temp för att ha mensblödning 36.6.
    Blödningen har börjat avta idag redan på dag tre.
    Så jäkla konstigt allting..

Hur går det för alla andra..?♡
    Ha en underbar måndag allihopa!

• Maskros88
    Alvedon83 skrev 2025-01-13 10:59:38 följande:
    Nån tillfällig obalans i hormonerna kanske?
    För mig går det som väntat, negativt test och tempen dök imorse, mens idag eller imorgon.
    Ja det verkar lurt..
    Åh..beklagar.  ♡
    men då får vi ta nya tag,snart rycker det i ägglådan igen 💪
    Själv ligger jag och fryser,huvudvärk. 
    Har länge känt som att jag ska bli sjuk men händer inget.
    Snart dags att hämta minsta på fsk.

Peppkramar!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida