• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Malu84

Jag hoppas det går bra för er alla . 

Här har vi tyvärr stängt verkstaden , jag har fått axel problem och äter dåliga mediciner samt ska operera in ännu en protes i den krånglande axel. Så här sätts spiral igen den 15/1 . ledsamt på ett sätt men skönt att komma till ett avslut ändå . Vi har mina flickor och jag är så tacksam för dom . Samtidigt tråkigt att sambon inte får några egna . Men vi är 40 och 50 år så allt var en chansning . 

Lycka till allihopa ! Jag hejar på er ! 

• Alvedon83

Tråkigt att höra om er som fått stänga verkstaden😓

Här kör vi på fortfarande men har inte varit så aktiv på familjeliv. Inget plus detta år heller. Håller tummarna för 2025, då fyller jag 42 och maken 43.

Chansen att lyckas är ju låg men så länge jag har ägglossning finns ju en liten strimma hopp😊

• Idaho1989
    Alvedon83 skrev 2024-12-25 16:11:22 följande:

Tråkigt att höra om er som fått stänga verkstaden😓

Här kör vi på fortfarande men har inte varit så aktiv på familjeliv. Inget plus detta år heller. Håller tummarna för 2025, då fyller jag 42 och maken 43.

Chansen att lyckas är ju låg men så länge jag har ägglossning finns ju en liten strimma hopp😊

Håller tummarna för nästa år 👍👍 Mensen kom 23e här, så just nu ser jag mest fram emot att "nollställa" och börja på ny kula efter årsskiftet.
  • Anonym (Lantisen)

Vi håller tummarna för nästa år. Här har hela 24 gått utan ett plus. Kanske är det kört, vem vet. Ibland vill man ge upp. Men så har man kommit genom mensen och ett nytt hopp tänds. Så vi fortsätter. 

• Addy99

Hej alla!

Hoppar in här då jag är 35 (snart 36) och försöker med första barnet :)

Bara varit tillsammans med min kille i ca 7-8 månader och vi kör väl just nu lite "händer det så händer det"-mentalitet, man känner ju att klockan tickar men samtidigt vill man ju lära känna varandra helt och hållet först. Jobbigt moment 22 :D

ÄL+12 idag så har BIM i helgen, tänker att jag tar ett test på måndag eller tisdag om inte mensen kommit. 

• Maskros88

Hej tjejor,vill nån vänlig själ hjälpa mig med att bolla lite tankar..?🙏 osäker på om jag har nån äl denna månad. Väldigt utdragna symtom,smärtor osv men tempkurvan är ovanligt knepig,brukar alltid ha uppenbara äl tempar osv.
    ♡♡♡
  • Addy99

Hade gissat på CD14 eller 15 :) eller så har kroppen hoppat över ÄL denna månaden.

• Maskros88
    Addy99 skrev 2025-01-03 14:41:46 följande:

Hade gissat på CD14 eller 15 :) eller så har kroppen hoppat över ÄL denna månaden.

Chansar på att du var så snäll och svarade mig  
    Jag trodde det först också för jag har vanligtvis runt 16e,men då stämmer det ju inte med mina ältester som inte visade positivt då utan först den 17e 🤔
    Tack för input!♡
  • Addy99
    Maskros88 skrev 2025-01-03 15:59:29 följande:

...eller kan jag ha en långsam stegring av temp denna gång och att äl var vid 19e..?

Som jag förstått behöver inte positivt ÄL betyda att ägget faktiskt släpper. Din kropp kanske försökte CD14 och 17, men kanske faktiskt släppte dag 20 eller inte alls! Hade väntat in mensen och räknat bakåt om jag var du 😊
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida