• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Alvedon83
    Maskros88 skrev 2025-01-03 15:59:29 följande:

...eller kan jag ha en långsam stegring av temp denna gång och att äl var vid 19e..?

Ja det verkar stämma mer med det fertila sekretet. Hur ser kurvan ut idag?

Här är min, lång väntan kvar. Fick inte till det när sekretet var som bäst men dagen innan i alla fall så finns en liten chans.
  • Maskros88
    Alvedon83 skrev 2025-01-04 07:29:20 följande:
    Ja det verkar stämma mer med det fertila sekretet. Hur ser kurvan ut idag?

Här är min, lång väntan kvar. Fick inte till det när sekretet var som bäst men dagen innan i alla fall så finns en liten chans.

Såhär har den satt ut idag,men tar det med en nypa salt än sålänge då det inte kunnat bekräftats och några tempar inte är tagna samma tid.
    Bommade nog denna månad men kände mig mest stressad över att jag kanske inte äl denna månad,trots att jag vet att det är normalt så blir man ju lite nervös ^^

Håller tummarna för att ni har "flyt" ändå,hehe♡

• Idaho1989

Hur går det för er alla?
    Själv tror jag att jag hade ÄL kring 3/1 (cd 12), så det är den eviga väntan just nu 😅 Är inte 100 på när jag hade ÄL för fick inte fullt utslag på testerna men det var väldigt nära positivt på kvällen 1/1. Har i alla fall som riktmärke att testa kring min födelsedag 19/1 om jag inte fått mens eller jättemycket symptom tills dess, men vi får väl se om jag kan hålla mig.

• Addy99
    Idaho1989 skrev 2025-01-06 12:39:07 följande:

Hur går det för er alla?
    Själv tror jag att jag hade ÄL kring 3/1 (cd 12), så det är den eviga väntan just nu 😅 Är inte 100 på när jag hade ÄL för fick inte fullt utslag på testerna men det var väldigt nära positivt på kvällen 1/1. Har i alla fall som riktmärke att testa kring min födelsedag 19/1 om jag inte fått mens eller jättemycket symptom tills dess, men vi får väl se om jag kan hålla mig.

Spännande! Då hoppas vi på ett plus den 19e 💖 är det första barnet?

Själv har jag ÄL i helgen eller om en vecka typ, får mina ÄL-tester imorgon så det blir första gången vi provar på såna 😊
  • Enlite sladdis

Är ny här! 

Fyller 36 i februari och sambon 35 i sommar. Vi har bara varit tillsammans en kort stund och kände när vi träffades att ingen ville ha fler barn. Vi båda har flera sedan tidigare 

Men nu står vi här, första seriösa försöket och enligt apparna hade jag älskar 29/12. Dock fick vi inte till något sex alls före den 29/12.

Försöker leta symtom och testar som en galning (ja testberoendr) även fast det är nästan en vecka till bim🙈

• cheryblossom

Hur går det för er alla?

6:e försöket denna månad och hade äl någon gång nu i helgen. BIM 20/1 så kommer väl inte kunna låta bli att börja testa i mitten av nästa vecka. Håller tummarna för oss! Skrattande
  • Maskros88

Hur går det för er alla?

Håller verkligen tummarna att du får den raraste födelsedagspresenten man kan få! ♡
    Själv blir jag inte riktigt klok på min kurva denna månad.. 
  • Maskros88

Ska tillägga att jag legat varm och frusen idag,risig I magen och huvudvärk.
    Verkligen känt mig sjuk men är inte det,inte än åtminstone. 

Hur går det för alla andra,ligger ni i? 
    Varit så tyst i tråden.. ♡
    Hoppas detta är baby-boom året här inne!

• Maskros88

Måste bara fråga om nån mer haft det lite bökigt ca 3 mån efter uttag av p-stav...?
    Hade den bara ett par månader,fick så mkt biverkningar och blödde som en hund så tog ut den.
    Har under årens lopp gått igenom alla möjliga preventivmedel men inte upplevt mer än korta och knappa problem efter avslut.
    Blir nojig att det ska vara nåt hormonellt som ger mig en hel rad problem. Är varken ung eller gammal med mina snart 37 år,men för alla regler finns ju undantag.
    Mina sköldkörtel värden verkar ligga bra osv.
    Äter tillskott.
    Ska tas fler prover denna månad. 
    Hoppas alla har en fin start på dagen!
    All kärlek ♡

• Anonym (R)

Haft lite paus från familjeliv, men nu är vi tillbaka i vardagen igen. Skönt på sitt sätt. Dock så spelar min cykel mig ett spratt denna gång. Jag har haft väldigt regelbunden cykel på 28 dagar de senaste månaderna och förutom första cykeln efter förlossningen som var på 31 dagar så har alla legat mellan 27-29 dagar. Nu är jag på cykeldag 32 och ingen mens i sikte. Tog en sticka igår som var negativ tyvärr. Hann ju verkligen få upp hoppet när mensen var två dagar sen.

Har inte testat med ägglossningssticka och inte heller tempat, för jag brukar känna av ägglossningen så väl så det har känts lite onödigt, men det ångrar jag ju nu. Kände av ägglossningen punktligt, dock så var det nog lite svagare symptom än annars, men hade samtidigt så mycket runt omkring mig så tänkt att jag kanske inte var riktigt lika uppmärksam på kroppens symtom. Nu vill jag mest bara att mensen ska komma så att vi kan börja om på ny kula.

Kul med nya i gruppen! 2025 ska bli vårt år!

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida