• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Mammaa44
    Anonym (R) skrev 2025-01-28 13:58:01 följande:
    Jo, fast jag har ju liksom ingen garanti för att det faktiskt kommer att bli ett syskon även om vi gör vad vi kan för att det ska bli så. Det är säkert klokt på sitt sätt att inte ta ut det i förskott och vara mer hoppfull, men vi har ju en historia där vi försökte i 1,5 år innan jag blev varaktigt gravid och nu är jag ju 2 år äldre så känns som att man har oddsen lite emot sig och jag försöker nog bara skydda mig själv ifrån en alltför stor besvikelse och framför allt känna att familjen är hel så som den ser ut just nu också.
    Idag är jag 7 dagar efter ägglossning. Tog det sista graviditetstestet som jag hade förra gången när mensen var sen så borde beställa några nya utifall att ... Hoppet är väl det sista som överger en.
    Man har aldrig någon garanti, menade bara att du inte ska förminska hur mycket du vill/längtar för att du redan har barn Hjärta

Jag tycker absolut du ska beställa hem några! Hur känner du dig i kroppen?
  • Idaho1989

Fick brev igår angående provsvar för proven jag lämnade i samband med sista missfallet, allt normalt. De erbjuder fortsatt utredning med ultraljudsundersökning och spolning av äggledare, så ska ringa idag eller imorgon och boka tid för det.

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Idaho1989 skrev 2025-01-30 11:11:22 följande:

Fick brev igår angående provsvar för proven jag lämnade i samband med sista missfallet, allt normalt. De erbjuder fortsatt utredning med ultraljudsundersökning och spolning av äggledare, så ska ringa idag eller imorgon och boka tid för det.

Håller alla tummar för er!
  • Addy99

Vad skönt att allt ser bra ut! 💖
  • Anonym (Tredje)

Såklart skönt men också frustrerande kan jag tänka mig att inte hitta någon orsak. ???? hoppas du får behålla bebis vid nästa graviditet. 
  • Alvedon83

Hur går det har du fått mensen än?

Här kom äl senare än förra månaden, så missade bästa dagen igen😓 hoppas på tur ändå👍
  • Anonym (R)

Åh, förstår att det kan vara ett resultat som känns lite både och. Fint att du blir erbjuden vidare utredning iaf, men jag hoppas ju förstås att ni bara haft otur hittills. Nu vänder turen.

Hur har det gått med mensen?
  • Anonym (R)
    Alvedon83 skrev 2025-01-31 08:22:27 följande:
    Hur går det har du fått mensen än?

Här kom äl senare än förra månaden, så missade bästa dagen igen😓 hoppas på tur ändå👍
    Åh, det känns ju alltid bättre när man fått till det som man helst vill, men håller tummarna för att det går vägen ändå.
  • Anonym (R)
    Mammaa44 skrev 2025-01-28 17:51:07 följande:
    Man har aldrig någon garanti, menade bara att du inte ska förminska hur mycket du vill/längtar för att du redan har barn Hjärta

Jag tycker absolut du ska beställa hem några! Hur känner du dig i kroppen?
    Jag fick en liten molvärkskänning igår, men vissa cyklar har jag varit totalt skengravid utan att det betytt något så försöker egentligen inte känna efter så mycket. Beställde några test och om de kommer idag så kanske jag testar imorgon. Lite nyfiken, speciellt som mensen var sen och lite konstig förra månaden, och då blev besvikelsen extra stor. Samtidigt gillar jag att försöka hålla mig tills mensen så får man leva på hoppet lite längre. Det är ju lite både ock det där.

Hur går det för dig? Verkar cykeln ha kommit igång igen?
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (R) skrev 2025-01-31 13:39:50 följande:
    Jag fick en liten molvärkskänning igår, men vissa cyklar har jag varit totalt skengravid utan att det betytt något så försöker egentligen inte känna efter så mycket. Beställde några test och om de kommer idag så kanske jag testar imorgon. Lite nyfiken, speciellt som mensen var sen och lite konstig förra månaden, och då blev besvikelsen extra stor. Samtidigt gillar jag att försöka hålla mig tills mensen så får man leva på hoppet lite längre. Det är ju lite både ock det där.

Hur går det för dig? Verkar cykeln ha kommit igång igen?
    Ja det verkar på gång, appen tror preliminärt ÄL runt 10/2 så vi börjar med varannan dag from idag 😎 sen tänkte jag väl ta test de dagar appen uppmuntrar till det :) 

jag suger ju mest i världen på att vänta ???? så ska bli spännande att se hur jag mår mellan ÄL och BIM
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida