• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Maskros88 skrev 2025-02-05 06:59:53 följande:
    Woho,it's go time! 😊😇
    Började redan för nån vecka sen 😂🤭???? både jag och maken ser fördelar med att ligga utan kondom igen 😎

BIM 19/2 om appen har rätt nu då!
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (R) skrev 2025-02-05 08:44:54 följande:

Tack! <3 Så fint att mötas av så mycket förståelse när man loggar in och läser här.

Innan jag först började försöka bli gravid för 4 år sedan så hade jag aldrig känt av min ägglossning och inte några symtom mellan ägglossning och mens heller för den delen, men numera känner jag ju exempelvis alltid av när jag har ägglossning. Har tänkt att det beror på ökad medvetenhet. Intressant att det lika väl kan bero på åldern kanske. Jaja, slicka lite sår så är man väl på't igen om någon vecka.

❤️❤️ Känn alla feels, dom är viktiga! 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Idaho1989 skrev 2025-02-06 06:35:45 följande:

Glad gubbe på clearblue idag, bara köra på och hoppas på tur nu 👍

Jag har min blinkade gubbe nu för andra dagen i rad ❤️ svårt o hålla sig till varannan dag nu dock
  • Alvedon83

Tempen börjar gå nedåt och pmsen är här. Ska testa imorrn men tror inte på den här månaden heller.

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Alvedon83 skrev 2025-02-06 08:01:00 följande:

Tempen börjar gå nedåt och pmsen är här. Ska testa imorrn men tror inte på den här månaden heller.

Håller tummarna för att du har ett plus snart Hjärta
  • B3tt4n

Hur går det för er allesammans? 

Själv går jag som på nålar! BIM är inte förrän den 13/2 men ÄL hade jag runt den 30/1 och vi kämpade på med varannan dag där i krokarna. 😅 Tycker att jag känner mig lite illamående, hårdare tuttar än vanligt och lite molvärk som kommer och går. Jag önskar att jag kunde testa NU och bara vara gravid! Att det där barnet jag längtat efter i 4 år skulle vara på gång att dyka upp! 

Hur gör man för att stå ut!? 😂

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    B3tt4n skrev 2025-02-06 19:26:04 följande:

Hur går det för er allesammans? 

Själv går jag som på nålar! BIM är inte förrän den 13/2 men ÄL hade jag runt den 30/1 och vi kämpade på med varannan dag där i krokarna. 😅 Tycker att jag känner mig lite illamående, hårdare tuttar än vanligt och lite molvärk som kommer och går. Jag önskar att jag kunde testa NU och bara vara gravid! Att det där barnet jag längtat efter i 4 år skulle vara på gång att dyka upp! 

Hur gör man för att stå ut!? 😂

Jag har pos ÄL nu i dagarna så tror jag har ÄL imorgon ❤️ har kört varannan dag nu i en vecka redan 😎

Jag ska fokusera mer på dottern som ska tävla i EM i Brasiliansk Jiu Jitsu i maj, anmälan osv och få det klart fram till BIM.. kanske måla om nån stol Eller nåt 🤯
  • B3tt4n
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-06 19:48:45 följande:
    Jag har pos ÄL nu i dagarna så tror jag har ÄL imorgon ❤️ har kört varannan dag nu i en vecka redan 😎

Jag ska fokusera mer på dottern som ska tävla i EM i Brasiliansk Jiu Jitsu i maj, anmälan osv och få det klart fram till BIM.. kanske måla om nån stol Eller nåt 🤯
    😂 Ja man letar ju med ljus och lykta efter saker att distrahera sig med! Kanske skulle jag fortsätta med mössan jag började sticka för ett tag sedan? Kanske börja packa inför flytten som blir om ett par månader? Plantera om blommorna? 😂
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    B3tt4n skrev 2025-02-07 22:10:43 följande:
    😂 Ja man letar ju med ljus och lykta efter saker att distrahera sig med! Kanske skulle jag fortsätta med mössan jag började sticka för ett tag sedan? Kanske börja packa inför flytten som blir om ett par månader? Plantera om blommorna? 😂
    Ja man måste ju låta livet gå rulla på ändå på nå vis? igårkväll var jag med dottern när hon tränade i vuxengrupp, fick då låna en liten en född i september av en av kvinnorna som tränar i gruppen.. man blir ju helt knäpp 🤯
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida