• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Addy99 skrev 2025-02-21 09:22:48 följande:
    Åh okej, beklagar 💖 men skönt på något sätt att veta att det går.

Vi får kämpa på helt enkelt!
    Ja så är det, hoppas dock det ska ta sig igen snabbt.. Tror dock att jag kände ägget fästa igår.. hoppashoppas
  • Anonym (Flora88)

Idag visade testet ett såpass tydligt streck att jag nästan vågar tro på det. Helt sjukt känns det. ÄL+11 om jag går på natural cykles. 

ska köpa ett digitalt idag och ta imorgon Bara för att vara 100. 

var absolut inte beredd på att det skulle gå så fort. Håller tummarna för alla som väntar och kämpar 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Flora88) skrev 2025-02-22 09:31:52 följande:

Idag visade testet ett såpass tydligt streck att jag nästan vågar tro på det. Helt sjukt känns det. ÄL+11 om jag går på natural cykles. 

ska köpa ett digitalt idag och ta imorgon Bara för att vara 100. 

var absolut inte beredd på att det skulle gå så fort. Håller tummarna för alla som väntar och kämpar 

grattis!! 💖💖 jag har BIM på tisdag? håller tummarna för att tempen inte ska sjunka imorgon som Nc förutspått 
  • Idaho1989

Fasen vad jag blir less, sen mens, supernegativt gravtest i morse. Förvisso bara en dag sen så sjukt frustrerande. Fattar inte att man låter sig själv få upp hoppet ens.

• Anonym (Flora88)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-22 21:47:02 följande:
    grattis!! 💖💖 jag har BIM på tisdag? håller tummarna för att tempen inte ska sjunka imorgon som Nc förutspått 

Det var fake plus! Helt sjukt trodde inte sånna fanns. Mensen kom idag. 

eller så kallas kemisk graviditet ingen aning :/ sjukt segt. men et var lite för bra för att vara sant. 

• Anonym (Tredje)

Hur tycker ni tjejer den här line progression ser ut? Tycker testen varit likafan de tre senaste dagarna och möjligen blivit lägre idag (längst ner) 
  • Cocachins

Ge inte upp alla fina här inne som kämpar. Två år tog det för oss att bli gravida och tre missfall. Denna grupp betydde mycket för mig. Men nu efter också 9 mån graviditet är hon äntligen här! <3 
  • Anonym (Tredje)

Godmorgon tjejer. Mitt test ökar inte utan verkar avta. 
    När kommer blödningen igång när hcg går ner? 
  • Anonym (Tredje)

Någon här som haft tre missfall i rad? Nu har jag inte gjort ul men kommer gyn vilja börja utreda eller gills det bara om det är gjort ultraljud?

• Idaho1989
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-24 08:20:56 följande:

Någon här som haft tre missfall i rad? Nu har jag inte gjort ul men kommer gyn vilja börja utreda eller gills det bara om det är gjort ultraljud?

Ja, jag har haft 3 missfall i rad, v5, 8, och 7 alla konstaterades av vården dock. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-24 08:20:56 följande:

Beklagar! Inte säker på om de räknar med kemiska, men går alltid höra med dem. Även om det troligen beror på ålder och är normalt att större andel av äggen är dåliga än tidigare så finns goda chanser att ni hittar ett guldägg 🙏 Vill inte vården hjälpa er med utredning så kanske höra med vårdcentralen om att kolla sköldkörteln och eventuellt vända sig privat för att utesluta progesteron brist. Men tror som sagt det kanske bara är att vänta på rätt ägg ❤️ har fått bilden att missfallsutredningar sällan landar i att de hittar en orsak eller behandling. 
  • Idaho1989
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-24 08:42:04 följande:
    Beklagar! Inte säker på om de räknar med kemiska, men går alltid höra med dem. Även om det troligen beror på ålder och är normalt att större andel av äggen är dåliga än tidigare så finns goda chanser att ni hittar ett guldägg 🙏 Vill inte vården hjälpa er med utredning så kanske höra med vårdcentralen om att kolla sköldkörteln och eventuellt vända sig privat för att utesluta progesteron brist. Men tror som sagt det kanske bara är att vänta på rätt ägg ❤️ har fått bilden att missfallsutredningar sällan landar i att de hittar en orsak eller behandling. 
    Är väl ungefär 50/50 vad jag förstått, bara mensen kommer igång nån gång så ska jag höra av mig till Gyn och boka tid för fortsatt utredning.... (Fått lämna massa blodprover som var normala)
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-02-24 11:12:36 följande:
    Är väl ungefär 50/50 vad jag förstått, bara mensen kommer igång nån gång så ska jag höra av mig till Gyn och boka tid för fortsatt utredning.... (Fått lämna massa blodprover som var normala)
    Du har påbörjat utredning?
    Vad gör dom?
    Är man rekommenderad att inte bli gravid under utredningen?
  • Idaho1989
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-24 11:30:04 följande:
    Du har påbörjat utredning?
    Vad gör dom?
    Är man rekommenderad att inte bli gravid under utredningen?
    I mitt fall har jag lämnat massa blodprover och så ska de göra ultraljud på livmodern och spola äggledare, för våren del sa de att vi gör som vi vill om vi vill avvakta eller ej.
  • Anonym (Tredje)

Ok har inte alls fått fel och tar gravtest er nu till hö och vänster 😅
    Vita är apotekets testa tidigt och upplever att jag fått starkare resultat på den än premom testen. 
    De andra vita är 25 ug test 
    Längst ner är premom testet som blev gjort i morse. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida