Inlägg från: Anonym (ÖnskarSladdis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Idaho1989 skrev 2025-01-30 11:11:22 följande:

Fick brev igår angående provsvar för proven jag lämnade i samband med sista missfallet, allt normalt. De erbjuder fortsatt utredning med ultraljudsundersökning och spolning av äggledare, så ska ringa idag eller imorgon och boka tid för det.

Håller alla tummar för er!
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (R) skrev 2025-01-31 13:39:50 följande:
    Jag fick en liten molvärkskänning igår, men vissa cyklar har jag varit totalt skengravid utan att det betytt något så försöker egentligen inte känna efter så mycket. Beställde några test och om de kommer idag så kanske jag testar imorgon. Lite nyfiken, speciellt som mensen var sen och lite konstig förra månaden, och då blev besvikelsen extra stor. Samtidigt gillar jag att försöka hålla mig tills mensen så får man leva på hoppet lite längre. Det är ju lite både ock det där.

Hur går det för dig? Verkar cykeln ha kommit igång igen?
    Ja det verkar på gång, appen tror preliminärt ÄL runt 10/2 så vi börjar med varannan dag from idag 😎 sen tänkte jag väl ta test de dagar appen uppmuntrar till det :) 

jag suger ju mest i världen på att vänta ???? så ska bli spännande att se hur jag mår mellan ÄL och BIM
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (R) skrev 2025-02-04 09:37:03 följande:

Det blev inget testande den här cykeln för mensen kom imorse precis som jag hade beräknat. Varje gång man får upp hoppet och det sedan så brutalt släcks så gör det det ännu svårare att tro på att det någonsin kommer att bli något. Och så lite pms på det så bir det riktigt deppigt. Jag tycker att man tappar så mycket förtroende för sin kropp. Det är inte bara att man inte blir gravid, utan framför allt det där att man låter sig luras att det är något när det inte är det. Det är liksom salt i såret. Förlåt! Nu blev det väldigt opeppigt här, men det får väl lov att vara så under mensen åtminstone.

En stor kram till dig! Det är inte opeppigt att känna och dela med sig av sina feels ❤️
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

En blinkande gubbe idag på ÄLstickan trots att appen sa att det inte skulle vara före den 10:e.. tur man känner sin egen kropp bäst ❤️ bara fortsätta varannan dag som vi ändå hållt i ett bra tag i ett par dagar till.. och hålla alla tummar!
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Maskros88 skrev 2025-02-05 06:59:53 följande:
    Woho,it's go time! 😊😇
    Började redan för nån vecka sen 😂🤭???? både jag och maken ser fördelar med att ligga utan kondom igen 😎

BIM 19/2 om appen har rätt nu då!
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (R) skrev 2025-02-05 08:44:54 följande:

Tack! <3 Så fint att mötas av så mycket förståelse när man loggar in och läser här.

Innan jag först började försöka bli gravid för 4 år sedan så hade jag aldrig känt av min ägglossning och inte några symtom mellan ägglossning och mens heller för den delen, men numera känner jag ju exempelvis alltid av när jag har ägglossning. Har tänkt att det beror på ökad medvetenhet. Intressant att det lika väl kan bero på åldern kanske. Jaja, slicka lite sår så är man väl på't igen om någon vecka.

❤️❤️ Känn alla feels, dom är viktiga! 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Idaho1989 skrev 2025-02-06 06:35:45 följande:

Glad gubbe på clearblue idag, bara köra på och hoppas på tur nu 👍

Jag har min blinkade gubbe nu för andra dagen i rad ❤️ svårt o hålla sig till varannan dag nu dock
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Alvedon83 skrev 2025-02-06 08:01:00 följande:

Tempen börjar gå nedåt och pmsen är här. Ska testa imorrn men tror inte på den här månaden heller.

Håller tummarna för att du har ett plus snart Hjärta
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    B3tt4n skrev 2025-02-06 19:26:04 följande:

Hur går det för er allesammans? 

Själv går jag som på nålar! BIM är inte förrän den 13/2 men ÄL hade jag runt den 30/1 och vi kämpade på med varannan dag där i krokarna. 😅 Tycker att jag känner mig lite illamående, hårdare tuttar än vanligt och lite molvärk som kommer och går. Jag önskar att jag kunde testa NU och bara vara gravid! Att det där barnet jag längtat efter i 4 år skulle vara på gång att dyka upp! 

Hur gör man för att stå ut!? 😂

Jag har pos ÄL nu i dagarna så tror jag har ÄL imorgon ❤️ har kört varannan dag nu i en vecka redan 😎

Jag ska fokusera mer på dottern som ska tävla i EM i Brasiliansk Jiu Jitsu i maj, anmälan osv och få det klart fram till BIM.. kanske måla om nån stol Eller nåt 🤯
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    B3tt4n skrev 2025-02-07 22:10:43 följande:
    😂 Ja man letar ju med ljus och lykta efter saker att distrahera sig med! Kanske skulle jag fortsätta med mössan jag började sticka för ett tag sedan? Kanske börja packa inför flytten som blir om ett par månader? Plantera om blommorna? 😂
    Ja man måste ju låta livet gå rulla på ändå på nå vis? igårkväll var jag med dottern när hon tränade i vuxengrupp, fick då låna en liten en född i september av en av kvinnorna som tränar i gruppen.. man blir ju helt knäpp 🤯
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida