• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    Chelsea84 skrev 2022-04-02 13:24:13 följande:

Hur går det för er alla? Någon med BIM snart?

Ska ha mens i morgon eller måndag, tror jag, svårt att veta efter MF i mars. Och hade ingen mens innan det heller då jag gick på minipiller.

Vill ha ett plus snart, men egentligen vill jag ha en mens innan, så jag vet.

Men tycker att jag känner mig lite som innan jag plussade i februari..  illamående som kommer o går,stickningar och uppblåst mage. Brösten blir mer o mer ömma, men kan ju lika gärna va menssymptom haha.

Men vad spännande!!! :D Håller tummarna för att det är något som växer där inne! När tänker du testa?
    Själv har jag äl i skrivande stund, så blir väl bim typ 12-13/3, eftersom jag har ganska kort lutealfas :)
  • Symetrical
    Etaj skrev 2022-04-02 16:06:37 följande:
    Jag plussade för några dagar sedan, hade kemisk graviditet i mars så vågar inte hoppas riktigt än men starka och fina pluss på stickan :)
    håller mina tummar för att du plussar snart igen!
    Stort grattis!
  • Kiiwii
    Jag plussade för några dagar sedan, hade kemisk graviditet i mars så vågar inte hoppas riktigt än men starka och fina pluss på stickan :)
    Stort grattis :) Bästa känslan.
  • pandarinen

Har bim om en vecka. Idag kändes det som jag hade mensvärk en kort stund. Så märkligt. Men jag trodde nästan att den var på gång men 1 vecka tidigt och fick inte ihop det. Sen försvann värken och alt kändes som vanligt igen. Haft knappt ont i brösten denna gång. Lite någon dag efter äl men det avtog snabbt.
    Har levt som att vi tagit paus men vi har haft oskyddat sex. Men det har inte varit någon stress den här månaden.

Chelsea84 skrev 2022-04-02 13:24:13 följande:

Hur går det för er alla? Någon med BIM snart?

Ska ha mens i morgon eller måndag, tror jag, svårt att veta efter MF i mars. Och hade ingen mens innan det heller då jag gick på minipiller.

Vill ha ett plus snart, men egentligen vill jag ha en mens innan, så jag vet.

Men tycker att jag känner mig lite som innan jag plussade i februari..  illamående som kommer o går,stickningar och uppblåst mage. Brösten blir mer o mer ömma, men kan ju lika gärna va menssymptom haha.

• Etaj
    Kiiwii skrev 2022-04-02 21:11:12 följande:
    Stort grattis :) Bästa känslan.
    Tack så mycket:)
  • pandarinen

Vad underbart! Blir det en litwn julbebis då? När är beräknad födsel? 

• Pandy13
    Grattis, vad härligt!! :)
  • Chelsea84
    Symetrical skrev 2022-04-02 18:29:10 följande:
    Men vad spännande!!! :D Håller tummarna för att det är något som växer där inne! När tänker du testa?
    Själv har jag äl i skrivande stund, så blir väl bim typ 12-13/3, eftersom jag har ganska kort lutealfas :)
    Ja, jag tänkte vänta tills nästa helg med att testa, om inte mensen kommer först. 

Men orkade såklart inte hålla mig, så testade mig i morse. Svaaaaaagt plus... lika svagt som förra gången så lite orolig att det slutar på samma vis denna gång. Men har ju heller ingen aning om när jag ska ha mens egentligen så tar ett nytt test till helgen och hoppas det är starkare  :)

Ååh spännande ;)
  • Chelsea84

Vad tror ni? Ser ni nåt?

Är så svagt, så rädd att det slutar i MF  som förra månaden... men ska ta ett nytt om några dagar...

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida