• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (Babymakeing)
    nomina skrev 2022-03-21 15:31:46 följande:

Idag har vi varit på RUL, det är en pojke och allt såg bra ut! 
    Att få se det lilla hjärtat slå för fullt så släppte allt Hjärta

Härligt att höra! =D Grattis till den lilla killen Hjärta
  • nomina
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-03-23 11:36:43 följande:
    Härligt att höra! =D Grattis till den lilla killen Hjärta
    Tack! Glad
  • Rosahimmel86

Hej på er 
    Jag är snart 36 och försöker skaffa ert sista barn tillsammans med min man 
    Tyvärr fick jag ett tidigt missfall i dag så vi får försöka igen 

• nomina
    Rosahimmel86 skrev 2022-03-23 16:19:02 följande:

Hej på er 
    Jag är snart 36 och försöker skaffa ert sista barn tillsammans med min man 
    Tyvärr fick jag ett tidigt missfall i dag så vi får försöka igen 

Tråkigt med missfallet, det är tufft att gå igenom! :( 
    Hur många barn har ni sen tidigare? 
    Hoppas ni plussar snart och att ni inte behöver.gå igenom mf igen Hjärta
  • Chelsea84

Hej smyger in här, är 37 år och blir 38 i år. Fick missfall den 7e mars. Det var ingen planerad graviditet då jag ätit minipiller och inte haft någon mens. Men när jag såg plusset på stickan, kände jag verkligen att jag vill ha ett barn till. Har två innan, med en annan man.

Nu har jag en liten fråga...blödde ca 10 dagar efter MF sen bruna flytningar i någon dag...sen va allt över,men igår och idag har jag haft ljusbruna flytningar. I morse kändes det som jag fick ÄL, och hade ikväll spontanmys me mannen...när jag sen var på toa kom det som en rosaaktig flytning när jag torkade mig? Vad kan det vara? Kan de va på grund av MF än? Eller ÄL-blödning? Aldrig hänt mig förut.

Vill helst vänta med att försöka innan jag fått första mensen, men blir det så blir det :)

Oj vad långt det blev nu haha.

• Pandy13
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-03-23 11:35:29 följande:

{#emotions_dlg.flower}
    Klurigt att hinna med alla tider du ska på då när du jobbar heltid gissar jag? 
    Skönt att det känns okej med sprutorna iaf :) 

Ja nu är det mindre än två månader kvar! Känns galet, har rätt mycket förvärkar så har börjat så smått att tvätta babykläder och ska försöka packa väskan snart också så det är klart ifall det skulle dra igång tidigt. 

Nej ingen aning om kön. Vi funderade ett tag på om vi skulle ta reda på det främst för att kunna förbereda storasyster på vem som kommer, men insåg att hon inte bryr sig om det är lillebror eller lillasyster heller hehe. Så vi pratar bara om lillasyskon eller bebis med henne. Vi vill ha en överraskning även om jag tror att jag vet vad det är och magkänslan har haft rätt 2 av 2 gånger hitills. Men de säger ju också att ingen graviditet är den andre lik så jag kan ha helt fel också hehe. Vet ni vad ni ska få? =)

Ja det blir ju mycket flex att ta igen vilket blir tufft. Men men.. 

Har också tvättat o fixat en del, men tar det sista när jag slutat jobba tror jag. Så hoppas han inte kommer alltför tidigt, haha.

Ja vi ska få pojke nr. 2 :) Min man ville inte kolla med nr. 1 så kände att det var min tur att bestämma denna gång ;) Och sonen ville också gärna veta om det blir lillasyster eller lillebror.
    Haha ja man vet ju aldrig, och man har ju ändå 50 % chans att gissa rätt. Vad säger magkänslan?
  • Anonym (Babymakeing)
    Pandy13 skrev 2022-03-23 23:01:19 följande:
    Ja det blir ju mycket flex att ta igen vilket blir tufft. Men men.. 

Har också tvättat o fixat en del, men tar det sista när jag slutat jobba tror jag. Så hoppas han inte kommer alltför tidigt, haha.

Ja vi ska få pojke nr. 2 :) Min man ville inte kolla med nr. 1 så kände att det var min tur att bestämma denna gång ;) Och sonen ville också gärna veta om det blir lillasyster eller lillebror.
    Haha ja man vet ju aldrig, och man har ju ändå 50 % chans att gissa rätt. Vad säger magkänslan?

Ja hade jag inte vaggat runt hemma så hade jag aldrig haft ork att ta tag i det. Nu är det iof maken som sköter tvätten för jag har svårt att ta mig ner i tvättstugan hehe. Men har ingen större brådska bara förlossningsväskan blir packad så löser sig resten sen om det inte hinns med innan tänker jag.

Magkänslan säger att det blir en lillasyster, hade varit roligt med en pojke för att ha en av varje men mer praktiskt med två av samma. De kommer få dela rum ett tag sen så tänker att det kanske är mindre känsligt när de kommer upp i åren om det är två tjejer tex än att dela rum med lillebrorsan när man börjar utvecklas och få mens och så?

• Anonym (Babymakeing)
    Chelsea84 skrev 2022-03-23 22:06:51 följande:

Hej smyger in här, är 37 år och blir 38 i år. Fick missfall den 7e mars. Det var ingen planerad graviditet då jag ätit minipiller och inte haft någon mens. Men när jag såg plusset på stickan, kände jag verkligen att jag vill ha ett barn till. Har två innan, med en annan man.

Nu har jag en liten fråga...blödde ca 10 dagar efter MF sen bruna flytningar i någon dag...sen va allt över,men igår och idag har jag haft ljusbruna flytningar. I morse kändes det som jag fick ÄL, och hade ikväll spontanmys me mannen...när jag sen var på toa kom det som en rosaaktig flytning när jag torkade mig? Vad kan det vara? Kan de va på grund av MF än? Eller ÄL-blödning? Aldrig hänt mig förut.

Vill helst vänta med att försöka innan jag fått första mensen, men blir det så blir det :)

Oj vad långt det blev nu haha.

Det kan ju bero på mf, men kan också va som du säger en äl-blödning. Kan också vara för att ni hade sex. Slemhinnorna kan ju påverkas en hel del av hormonerna från en graviditet och bli lite skörare än vanligt så jag tror inte det är något du behöver vara orolig för iaf.
  • Chelsea84
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-03-24 11:53:50 följande:
    Det kan ju bero på mf, men kan också va som du säger en äl-blödning. Kan också vara för att ni hade sex. Slemhinnorna kan ju påverkas en hel del av hormonerna från en graviditet och bli lite skörare än vanligt så jag tror inte det är något du behöver vara orolig för iaf.
    Ok tack för svar:) ja men tror verkligen jag hade ÄL igår min temp hade stigit med 0.6 grader i morse... 
    Och är inte speciellt orolig de var bara pyttelite rosa i flytningen och har varit normalt sen dess :)
  • Pandy13
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-03-24 11:50:46 följande:

Ja hade jag inte vaggat runt hemma så hade jag aldrig haft ork att ta tag i det. Nu är det iof maken som sköter tvätten för jag har svårt att ta mig ner i tvättstugan hehe. Men har ingen större brådska bara förlossningsväskan blir packad så löser sig resten sen om det inte hinns med innan tänker jag.

Magkänslan säger att det blir en lillasyster, hade varit roligt med en pojke för att ha en av varje men mer praktiskt med två av samma. De kommer få dela rum ett tag sen så tänker att det kanske är mindre känsligt när de kommer upp i åren om det är två tjejer tex än att dela rum med lillebrorsan när man börjar utvecklas och få mens och så?

Tvättar det mesta hemma, men större kakan o sånt i tvättstugan. Men ingen brådska än,haha.

Ok, ska bli kul att se vad det blir! :)
    Då det skiljer bästa nio år mellan barnen är det inte aktuellt att dela rum, så vi måste flytta om inte alltför länge.
    Ja det är nog mindre känsligt med två av samma kön i samma rum:)
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida