pandarinen skrev 2022-03-13 21:31:22 följande:
Tack!
Intressant att du är uppväxt utan syskon, då vill jag gärna höra hur det har varit för dig att inte ha syskon. Har du saknat närheten till någon jämnårig?
Vad ser du för fördelar med att växa upp utan syskon? Nackdelar?
Jag va sjuk en hel del när jag va liten/yngre, drog på mig alla virusinfektioner som fanns tror jag. Så då saknade jag syskon men blev rätt bra på att underhålla mig själv. Så visst va det ensamt ibland. Jag är galet dålig på konflikter eftersom jag aldrig utsattes för det hemma eller vad man ska säga. skyr dom som pesten och tycker det är jättejobbigt. Men det är nog ett personlighetsdrag också.
Annars är det lite klurigt att säga för och nackdelar eftersom jag inte vet något annat. Är tacksam att jag ändå aldrig saknade något trots att jag vet att vi hade dåligt med pengar. Jag fick åka på min språkresa jag önskade mig och lite andra sånna dyrare saker som hade varit omöjligt för mina föräldrar om vi hade varit två eller fler syskon. Andra fördelar att det inte varit någon fight med någon annan om bästa rummet eller att man behövde äta saker man inte gillade för att det va syskonets favoriträtt typ.
Finns för och nackdelar med allt =) Hade gänra haft syskon men är inte ledsen över att inte ha det heller. Min sambo har syskon som knappt pratar med varandra för att de inte kommer överens så det är inte alltid positivt.