• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Cinapuffen
    Symetrical skrev 2022-03-14 05:16:53 följande:

Legat vaken i en timme nu och kan inte somna om pga molvärk och konstigt nog foglossningskänsla på precis det stället jag hade det under min senaste graviditet (deja vu feeling delux!!!). Men kan väl knappast bli gravid direkt efter hormonspiralen vid 38 års ålder!?!??? Obestämd

Jodå, det kan man! Skrattande Jag är 40 år, tog ut hormonspiralen 2/2 och hann inte få någon mens. Plussade i fredags! Drömmer
  • Symetrical
    Cinapuffen skrev 2022-03-14 07:05:54 följande:
    Jodå, det kan man! Skrattande Jag är 40 år, tog ut hormonspiralen 2/2 och hann inte få någon mens. Plussade i fredags! Drömmer

Men gud vad kul, grattis! Solig 
    Antar att jag lär få svaret inom kommande dagar

• Cinapuffen
    Symetrical skrev 2022-03-14 07:27:05 följande:

Men gud vad kul, grattis! Solig 
    Antar att jag lär få svaret inom kommande dagar

Håller tummarna! Solig
  • Pandy13
    pandarinen skrev 2022-03-13 21:31:22 följande:

Tack!

Intressant att du är uppväxt utan syskon, då vill jag gärna höra hur det har varit för dig att inte ha syskon. Har du saknat närheten till någon jämnårig? 
    Vad ser du för fördelar med att växa upp utan syskon? Nackdelar? 

Jag är också ensambarn. Har aldrig saknat syskon särskilt mycket förutom enstaka gånger t.ex. på någon semester då jag haft tråkigt. Nu i efterhand när man är vuxen inser man väl också att jag hade förmodligen inte kunnat göra lika mycket om jag hade haft syskon. Tänker på ridning o liknande.
    Min man har två syskon och egentligen alltid sagt att han bara vill ha ett barn. Så även om man har syskon man är nära behöver det inte betyda att man själv vill ha fler barn. Nu blev det ju så ändå, men hade min man fått bestämma 100% själv så hade det nog inte blivit en tvåa, hehe. 
    Det kommer ju skilja nästan nio år mellan våra barn, så de kommer inte heller "ha samma utbyte" av varandra som de som får tight. Gissar att de kanske blir tightare när de börjar bli vuxna båda två när ålder inte har så stor betydelse längre.
  • Hoppas 2012

Godmorgon!

Någon som ser något på dessa test? Tagna på BIM-6 vs - 5, nedersta från -5 såklart. Ignorera min pil haha, jag som lekte lite

Testade inte idag för orkar inte bli bevsiken

• Symetrical
    Hoppas 2012 skrev 2022-03-14 10:34:06 följande:

Godmorgon!

Någon som ser något på dessa test? Tagna på BIM-6 vs - 5, nedersta från -5 såklart. Ignorera min pil haha, jag som lekte lite

Jag ser absolut något svagt! Du skulle tagit idag med!
  • Hoppas 2012
    Symetrical skrev 2022-03-14 10:54:39 följande:
    Jag ser absolut något svagt! Du skulle tagit idag med!
    Du kan ana på den understa?
    Haha jag vågade inte, orkar inte bli ledsen mer liksom
  • Pandy13
    Hoppas 2012 skrev 2022-03-14 10:34:06 följande:

Godmorgon!

Kan skymta något väldigt svagt på nedersta. Är ju så tidigt än så vänta ett par dagar till o testa igen.
  • Symetrical
    Hoppas 2012 skrev 2022-03-14 11:05:17 följande:
    Du kan ana på den understa?
    Haha jag vågade inte, orkar inte bli ledsen mer liksom
    Precis! Vilken dag efter äl är du på? Glad
  • Hoppas 2012
    Symetrical skrev 2022-03-14 12:30:00 följande:
    Precis! Vilken dag efter äl är du på? Glad
    Beror ju på när ägget släpptes men på ÄL+11 eller 12, bim-4
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida