pandarinen skrev 2022-03-11 14:00:56 följande:
Jag behöver massor med pepp från er nu! Vi kommer fortsätta och kämpa men ta det mer som det kommer och peppen jag behöver är att höra alla bra fördelar som finns med att bara ha ett barn om det imte skulle bli fler....
När jag var orolig över att vi inte skulle kunna få fler barn försökte jag också hitta fördelar med att ha ett barn, och två par som är nära vänner till oss har 1 barn vardera pga svårigheter att få barn.
Det jag ser som fördelaktigt är ju all tid de har som de kan lägga på sitt barn. De som har flera måste dela tiden och uppmärksamheten mellan sina barn. Det är riktigt svårt att få ihop logistiken ibland med flera barn som ska till kompisar och träningar, matcher och allt vad det nu är. Så mkt lugnare med ett barn brukar jag tänka, mindre vardagsstress, haha.
Sedan är det billigare med ett barn än med flera. När de är små kostar de inte så mkt men äldre barn är dyrare i drift kan jag lova ;) och jag har ofta tänkt att de som har ett barn har större möjligheter att exempelvis resa eller göra annat som kostar mycket för det är ju dyrare att betala för fler barn. Man behöver inte bo lika stort heller och kanske sparar en del på det.
Man slipper bråk och tjafs syskon emellan ;)