• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    Kiiwii skrev 2022-03-09 21:26:53 följande:
    Varför plågar man sig själv? Haha ;) Tog ett gravtest ikväll och ganska direkt dyker ett svagt streck upp som syntes ganska tydligt. Dock väldigt svårt att få på bild. Men nu blir man ju fundersam, spökstreck, är man gravid? Ja det är ju bara att vänta och se. Blir tokig på mig själv, haha. 
    Jag ser strecket! Vilket jag skulle säga bådar gott, med tanke på hur urusel kvalitet det blir på bilderna här inne. Spännande!! 
  • Pandy13
    nomina skrev 2022-03-09 20:58:32 följande:
    Så var det, ahh men det närmar sig med stormsteg för din del Hjärta
    Ja, inte så långt kvar nu <3 När var det du har bf?
  • nomina
    Pandy13 skrev 2022-03-10 07:05:19 följande:
    Ja, inte så långt kvar nu <3 När var det du har bf?
    10e augusti så jag är snart på halvtid! Hjärta
  • Pandy13
    nomina skrev 2022-03-10 08:36:45 följande:
    10e augusti så jag är snart på halvtid! Hjärta
    Härligt! <3
    Hoppas det blir en lagom varm sommar både för bebis och för er som då är höggravida :D 
  • nomina
    Pandy13 skrev 2022-03-10 09:59:54 följande:
    Härligt! <3
    Hoppas det blir en lagom varm sommar både för bebis och för er som då är höggravida :D 
    Ja, jag gillar dock när det är varmt, men det finns ju såklart gränser.  Vet heller inte hur skönt det är när man är höggravid.
    Planerar att köpa en inomhusfläkt eftersom jag jobbar hemma och blir det skitvarmt så tar de fort slut och det blir alltid dödsvarmt i lägenheten!
    Tänker att det är tufft med en nyfödd och stekhett också. 
    Lemonad, sitta i skuggan, äta glass och svalkande bad får bli räddaren i nöden! ^^
  • Pandy13
    nomina skrev 2022-03-10 10:17:45 följande:
    Ja, jag gillar dock när det är varmt, men det finns ju såklart gränser.  Vet heller inte hur skönt det är när man är höggravid.
    Planerar att köpa en inomhusfläkt eftersom jag jobbar hemma och blir det skitvarmt så tar de fort slut och det blir alltid dödsvarmt i lägenheten!
    Lemonad, sitta i skuggan, äta glass och svalkande bad får bli räddaren i nöden! ^^
    Ja det får gärna bli en varm o fin sommar, men inte för varm haha. Tror det är jobbigt att vara höggravid om det blir en extremsommar som för några år sedan. Lätt att man svullnar upp extra mycket också. 
  • Pandy13
    nomina skrev 2022-03-10 10:17:45 följande:
    Ja det får gärna bli en varm o fin sommar, men inte för varm haha. Tror det är jobbigt att vara höggravid om det blir en extremsommar som för några år sedan. Lätt att man svullnar upp extra mycket också.
  • Symetrical
    Pandy13 skrev 2022-03-10 11:28:26 följande:
    Jag var höggravid sommaren 2018. Var lite väl hett! ,:P Dock har jag turen att inte lägga på mig vätska som gravid, så föredrog ändå att ha bebis i magen än utanför i den extrema värmen!
  • Pandy13
    Symetrical skrev 2022-03-10 11:43:53 följande:
    Jag var höggravid sommaren 2018. Var lite väl hett! ,:P Dock har jag turen att inte lägga på mig vätska som gravid, så föredrog ändå att ha bebis i magen än utanför i den extrema värmen!
    Men va skönt! :) Jag gillar ju inte för hög värme som gravid, icke gravid, med eller utan bebis, haha! Ska det vara såna temperaturer vill jag vara utomlands vid strand/pool, inte hemma/i stan. Men oavsett blir det skillnad då sonen fick ha vinterkläder o allt sånt direkt. Skönt att börja med lättare klädsel denna gång. 
    Vi skulle ju inte ha fler barn, så har ju slängt/gett bort allt. Men samtidigt kul att få börja bunkra bebissaker igen, hehe. 
  • pandarinen

Idag kom mensen?. Vill egentligen bara gömma mig inne på toan å låta tårarna rinna ner för kinderna?. Men befinner mig på jobbet så måste hålla sorgen borta och lägga på ett fake leende?.
    men ögonen är vattniga nu när jag skriver det här?

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida