• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • pandarinen
    Symetrical skrev 2022-03-02 10:07:19 följande:
    Det bådar gott! Heja ägget! 
    Jo, men varför har brösten slutat ömma. De är fortfarande ömma om jag trycker på dem men inte annars....
    Men spänner en del i nedre delen av magen...
  • pandarinen

Jag minns inte hur det var så här innan i början av min förra graviditet. Hann inte känna efter så mycket då jag blev gravid på andra försöket....

• pandarinen
    MariaNathalie skrev 2022-03-02 07:42:16 följande:

Cd 24 och äntligen kom fasta gubben. 
    Och vilken tajming. Idag kommer min man hem. 
    Jag är såååå glad. Och kan andas ut. 
    Nu får dagen gå jätte fort så vi kan mysa järnet när han kommer?. 

Men wow vilken tajming. Mys på massor nu så får du uppdatera oss hur du mår och när du får ditt plus :)
  • Symetrical
    pandarinen skrev 2022-03-02 10:47:05 följande:
    Jo, men varför har brösten slutat ömma. De är fortfarande ömma om jag trycker på dem men inte annars....
    Men spänner en del i nedre delen av magen...
    Utgår ju ifrån mig själv när jag blivit gravid och för min del har känningarna i brösten kunnat komma och gå lite, medan spänningarna och molvärken i nedre delen av magen varit mer konstanta
  • pandarinen
    Symetrical skrev 2022-03-02 11:21:34 följande:
    Utgår ju ifrån mig själv när jag blivit gravid och för min del har känningarna i brösten kunnat komma och gå lite, medan spänningarna och molvärken i nedre delen av magen varit mer konstanta
    Tack, ska kanske inte ge upp hoppet än. Många dagar kvar. Har mycket krämiga vita flytningar också, men jag har o andra sidan haft mycket flytningar på senaste tiden före och efter mens... 
  • skaviblifyra
    Vinnie83 skrev 2022-02-28 17:47:45 följande:
    Tack ja det var så konstigt denna gång. Men blev glad när den fasta gubben kom på ägglossningstestet. Har din ägglossning kommit igång nu efter vaccinet då? En liten fråga eftersom du är barnmorska men hur tycker du är bäst att ta ägglossningstest? Efter den glada gubben har man 24-36 timmar då tills ägget släpps eller hur är det egentligen? Är det mysa varannan dag som gäller? Några tips? Vore så tacksam.
    Japp den kom som vanligt månaden efter och är gravid nu 8+4. Har aldrig använt tester (känner min kropp extremt bra) men  tempat  mest för att bekräfta och har haft sex när lusten fallit på. Ofta kanske lite mer runt. Aldrig haft ngt bestämt om inte varje eller så... Har blivit gravid 5ggr. Sexa när du har lust!!
  • skaviblifyra

Jag har känt äggen fästa med bägge barnen. Den här graviditeten hade jag noll koll dock... Fick även nidblödning med dottern

• pandarinen
    skaviblifyra skrev 2022-03-02 13:31:53 följande:

Jag har känt äggen fästa med bägge barnen. Den här graviditeten hade jag noll koll dock... Fick även nidblödning med dottern

Hur kändes det?
  • pandarinen
    skaviblifyra skrev 2022-03-02 13:31:53 följande:

Du som är barnmorska förresten är det vanligt/ovanligt att brösten ömmar vid äl men sedan kan minska i sin ömhet och att man ämdå är gravid?
  • Kiiwii
    Symetrical skrev 2022-03-02 07:11:02 följande:
    Jag är lite i samma sits som du med var i cykeln jag är, men inte pga covid, utan pga att jag precis tagit ut min hormonspiral. Kände det tydligt som att äl var på g dagarna innan jag tog ut den, men av förklarliga skäl verkar kroppen fått lite fnatt efter uttaget! Blödde lite först i ett par dagar och nu är jag skengravid delux! ;?D Min räddning är tempningen, som gör att jag vet att jag inte haft äl än, så får väl se när den dyker upp!
    Jag tempar ju inte så har ingen koll när inte kroppen ger mig symtom som jag oftast har. Märker ÄL tydligt och när den är över oftast men inte denna gång. Har också haft hormonspira och för mig tog det jättelång tid innan cykeln blev hyffsat normal :( Så sur över det. Hoppas din kropp snart är i ordning, för många går det ju snabbt :)
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida