• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Vinnie83
    skaviblifyra skrev 2022-02-26 22:35:50 följande:
    Friska kvinnor i alla åldrar har ofta ngn cykel varje år utan ägglossning. Ofta är mensen då lite sen eller tidig. Min ägglossning uteblev också efter COVID vaccinet/hälsningar från en barnmorska. Lycka till 
    Tack ja det var så konstigt denna gång. Men blev glad när den fasta gubben kom på ägglossningstestet. Har din ägglossning kommit igång nu efter vaccinet då? En liten fråga eftersom du är barnmorska men hur tycker du är bäst att ta ägglossningstest? Efter den glada gubben har man 24-36 timmar då tills ägget släpps eller hur är det egentligen? Är det mysa varannan dag som gäller? Några tips? Vore så tacksam.
  • Pandy13
    Symetrical skrev 2022-02-27 18:36:07 följande:
    Så är det ju absolut! Vår trea är faktiskt en Hoppsan under en ?säker period? och då var jag ändå 34, så inte purung då heller. Antar att tiden får utvisa! Tror att jag hade äl i lördags, men blöder samtidigt lite och har världens mensvärk (vilket ju är vanligt vid spiraluttag) så blir intressant att se hur lång tid det tar för kroppen att komma i fas. Tempen höjdes lite idag, får se om den fortsätter upp kommande dagar
    Håller tummarna för att det blir en till "hoppsan" då :D
  • Pandy13
    Loreena1 skrev 2022-02-28 10:59:48 följande:

Jag tog ett jättesvagt positivt graviditetstest idag. Jag är lite osäker på när ägglossningen var pga. konstig mens sist. Den kom liksom aldrig igång riktigt utan var mer som en brun vattnig flygning.

Jag är kanske på äl+7.

Jag har haft två missfall efter varandra. Ett i nov i v. 6 och ett i januari i v. 8 så jag håller tummar och tår på att få lyckas nu äntligen.

Jag förstår dock inte hur kroppen orkat få till det. Jag har nyligen haft rejäl influensa/covid, hög feber och har efterföljande lunginflammation. 

Åh, grattis!! Hoppas det går vägen denna gång!
  • Symetrical
    Pandy13 skrev 2022-02-28 18:03:48 följande:
    Håller tummarna för att det blir en till "hoppsan" då :D
    Tack! Hur går det för dig då?
  • MariaNathalie

Cd 22 och blinkande gubbe ff. Börjar känna av i magen att det händer grejer. Håller tummar och tår att vi tajmar detta perfekt och att ägget inte släpper innan onsdag.
    Hoppas hoppas vi har tur nu. Så frustrerad att sitta här med hög fertilitet och mannen är inte hemma. 

tiden går sååååå sakta ju 

• Pandy13
    Symetrical skrev 2022-02-28 18:52:57 följande:
    Tack! Hur går det för dig då?
    Jo men jag kämpar på här i v.29 :)
    Börjar bli tungt/otympligt, men samtidigt vet man att det kommer bli sååå mycket värre, haha!!
  • Symetrical
    Pandy13 skrev 2022-02-28 19:50:27 följande:
    Jo men jag kämpar på här i v.29 :)
    Börjar bli tungt/otympligt, men samtidigt vet man att det kommer bli sååå mycket värre, haha!!
    Hahaha. Ja, visst är det väl fantastiskt!? ;-D
  • Symetrical
    MariaNathalie skrev 2022-02-28 19:14:37 följande:

Cd 22 och blinkande gubbe ff. Börjar känna av i magen att det händer grejer. Håller tummar och tår att vi tajmar detta perfekt och att ägget inte släpper innan onsdag.
    Hoppas hoppas vi har tur nu. Så frustrerad att sitta här med hög fertilitet och mannen är inte hemma. 

tiden går sååååå sakta ju 

Känns ju inte troligt att det släpper innan onsdag om du fortfarande har blinkande gubbe! Även om den blir fast imorgon lär väl inte ägget släppa förrän dagen därpå = onsdag. Woop woop!
  • MariaNathalie
    Symetrical skrev 2022-02-28 20:00:58 följande:
    Känns ju inte troligt att det släpper innan onsdag om du fortfarande har blinkande gubbe! Även om den blir fast imorgon lär väl inte ägget släppa förrän dagen därpå = onsdag. Woop woop!
    Jaaa ellerhur. Håller tummarna? 
  • Pandy13
    Symetrical skrev 2022-02-28 19:59:10 följande:
    Hahaha. Ja, visst är det väl fantastiskt!? ;-D
    Hahaha, joo.. :P
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida