• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Kiiwii

Läst ikapp lite, jag har haft fullt upp och inte hunnit med att tänka på bebisverkstad :) 

Håller tummarna för er som väntar på BIM eller ÄL, spännande tider :)

Själv vet jag inte hur det står till för egen del, haha. Har jag haft ÄL? Är ÄL på gång? Min cykel verkar strula denna månad, hade covid för typ 3 veckor sedan och funderar på om det spelar in att min kropp inte ter sig som den brukar. Vad göra? bara vänta och se? 

• Kiiwii
    Loreena1 skrev 2022-02-28 10:59:48 följande:

Jag tog ett jättesvagt positivt graviditetstest idag. Jag är lite osäker på när ägglossningen var pga. konstig mens sist. Den kom liksom aldrig igång riktigt utan var mer som en brun vattnig flygning.

Jag är kanske på äl+7.

Jag har haft två missfall efter varandra. Ett i nov i v. 6 och ett i januari i v. 8 så jag håller tummar och tår på att få lyckas nu äntligen.

Jag förstår dock inte hur kroppen orkat få till det. Jag har nyligen haft rejäl influensa/covid, hög feber och har efterföljande lunginflammation. 

Grattis! Den här gången måste det gå bra, räcker med missfall. 
  • Symetrical
    Kiiwii skrev 2022-03-01 20:30:48 följande:

Läst ikapp lite, jag har haft fullt upp och inte hunnit med att tänka på bebisverkstad :) 

Håller tummarna för er som väntar på BIM eller ÄL, spännande tider :)

Själv vet jag inte hur det står till för egen del, haha. Har jag haft ÄL? Är ÄL på gång? Min cykel verkar strula denna månad, hade covid för typ 3 veckor sedan och funderar på om det spelar in att min kropp inte ter sig som den brukar. Vad göra? bara vänta och se? 

Jag är lite i samma sits som du med var i cykeln jag är, men inte pga covid, utan pga att jag precis tagit ut min hormonspiral. Kände det tydligt som att äl var på g dagarna innan jag tog ut den, men av förklarliga skäl verkar kroppen fått lite fnatt efter uttaget! Blödde lite först i ett par dagar och nu är jag skengravid delux! ;?D Min räddning är tempningen, som gör att jag vet att jag inte haft äl än, så får väl se när den dyker upp!
  • MariaNathalie

Cd 24 och äntligen kom fasta gubben. 
    Och vilken tajming. Idag kommer min man hem. 
    Jag är såååå glad. Och kan andas ut. 
    Nu får dagen gå jätte fort så vi kan mysa järnet när han kommer?. 

• pandarinen
    Loreena1 skrev 2022-02-28 10:59:48 följande:

Jag tog ett jättesvagt positivt graviditetstest idag. Jag är lite osäker på när ägglossningen var pga. konstig mens sist. Den kom liksom aldrig igång riktigt utan var mer som en brun vattnig flygning.

Jag är kanske på äl+7.

Jag har haft två missfall efter varandra. Ett i nov i v. 6 och ett i januari i v. 8 så jag håller tummar och tår på att få lyckas nu äntligen.

Jag förstår dock inte hur kroppen orkat få till det. Jag har nyligen haft rejäl influensa/covid, hög feber och har efterföljande lunginflammation. 

Åh grattis! Har du haft några annorlumd syntom, och har du ömma bröat mm?
  • MariaNathalie
    pandarinen skrev 2022-03-02 07:55:22 följande:

Äl + 6 brösten ömmar inte lika mycket på morgonen,, molnande värk i magen dock...

Spännande. Håller tummarna att det tagit sig 
  • Symetrical
    pandarinen skrev 2022-03-02 07:55:22 följande:

Äl + 6 brösten ömmar inte lika mycket på morgonen,, molnande värk i magen dock...

Det bådar gott! Heja ägget! 
  • Symetrical
    MariaNathalie skrev 2022-03-02 07:42:16 följande:

Cd 24 och äntligen kom fasta gubben. 
    Och vilken tajming. Idag kommer min man hem. 
    Jag är såååå glad. Och kan andas ut. 
    Nu får dagen gå jätte fort så vi kan mysa järnet när han kommer?. 

Hurra, vilken timing! Enda gången man vill att äl skall bli uppskjuten
  • pandarinen
    MariaNathalie skrev 2022-03-02 09:27:14 följande:
    Spännande. Håller tummarna att det tagit sig 
    Tror ni det bådar gott, trots att brösten inte är lika ömma längre? Jag tappade hoppet för en liten stund..
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida