• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • nomina
    Symetrical skrev 2022-03-09 19:18:44 följande:
    Inte klockrena bilder (lårbenet skymmer nubben lite) men skulle säga 80% säkert pojke Hjärta
    Hihi ja vi får se om vi får svar på rul! Baby
  • Pandy13
    nomina skrev 2022-03-09 19:24:26 följande:
    Hihi ja vi får se om vi får svar på rul! Baby
    Spännande! Vi ska få en till pojke ? 
    Här börjar foglossningen ge sig ganska bra till känna och jag börjar bli rätt osmidig, haha! Och värre kommer det bli, hehe.
  • nomina
    Pandy13 skrev 2022-03-09 19:49:40 följande:
    Spännande! Vi ska få en till pojke ? 
    Här börjar foglossningen ge sig ganska bra till känna och jag börjar bli rätt osmidig, haha! Och värre kommer det bli, hehe.
    Du är längre gången än mig vill jag minnas, men när är det dags?!
    Haha även om min mage börjat växa rejält så inser jag att den kommer bli så mycket större!
    Sååå skönt att jag kommer vara höggravid på sommaren så man bara kan dra in fötterna i ett par flipflop och klänning! Tungan ute
  • Pandy13
    nomina skrev 2022-03-09 19:56:20 följande:
    Du är längre gången än mig vill jag minnas, men när är det dags?!
    Haha även om min mage börjat växa rejält så inser jag att den kommer bli så mycket större!
    Sååå skönt att jag kommer vara höggravid på sommaren så man bara kan dra in fötterna i ett par flipflop och klänning! Tungan ute
    Är i v.30. Bf 19 maj. Iom diabetes kommer jag bli igångsatt 20 maj, om inte tidigare. Alternativt om han väljer att komma själv innan dess, men tror inte det av någon anledning. 
    Ja man tycker den är stor nu, och ändå ska han bli flera kilo större där inne, haha!
    Ja sonen kom 2 oktober och hela sommaren var det flip flop som gällde,hehe.
  • nomina
    Pandy13 skrev 2022-03-09 20:47:01 följande:
    Är i v.30. Bf 19 maj. Iom diabetes kommer jag bli igångsatt 20 maj, om inte tidigare. Alternativt om han väljer att komma själv innan dess, men tror inte det av någon anledning. 
    Ja man tycker den är stor nu, och ändå ska han bli flera kilo större där inne, haha!
    Ja sonen kom 2 oktober och hela sommaren var det flip flop som gällde,hehe.
    Så var det, ahh men det närmar sig med stormsteg för din del Hjärta
  • Kiiwii

Varför plågar man sig själv? Haha ;) Tog ett gravtest ikväll och ganska direkt dyker ett svagt streck upp som syntes ganska tydligt. Dock väldigt svårt att få på bild. Men nu blir man ju fundersam, spökstreck, är man gravid? Ja det är ju bara att vänta och se. Blir tokig på mig själv, haha. 
  • lottizm

Händer mycket spännande här :) håller tummarna att det verkligen blir plus nu, det låter ju lovande! kan inte se något på bilden Kiwi men jag fick också svagt första gången som inte syntes på bild, men jag såg det helt klart.

jag är i v15 nu och tycker tiden går sjukt långsamt och inget händer typ. 5 veckor kvar till rul, magen växer inte speciellt mycket, tiden står stilla. men det säger väl poff vilken dag som helst. Har mycket jobbigt på jobbet nu i en dryg vecka till, sen är det värsta över för nu så då kanske tiden kan gå lite snabbare också. 

• pandarinen
    Kiiwii skrev 2022-03-09 21:26:53 följande:
    Varför plågar man sig själv? Haha ;) Tog ett gravtest ikväll och ganska direkt dyker ett svagt streck upp som syntes ganska tydligt. Dock väldigt svårt att få på bild. Men nu blir man ju fundersam, spökstreck, är man gravid? Ja det är ju bara att vänta och se. Blir tokig på mig själv, haha. 
    När har du BIM? 
  • Kiiwii
    lottizm skrev 2022-03-09 21:55:04 följande:

Händer mycket spännande här :) håller tummarna att det verkligen blir plus nu, det låter ju lovande! kan inte se något på bilden Kiwi men jag fick också svagt första gången som inte syntes på bild, men jag såg det helt klart.

jag är i v15 nu och tycker tiden går sjukt långsamt och inget händer typ. 5 veckor kvar till rul, magen växer inte speciellt mycket, tiden står stilla. men det säger väl poff vilken dag som helst. Har mycket jobbigt på jobbet nu i en dryg vecka till, sen är det värsta över för nu så då kanske tiden kan gå lite snabbare också. 

Nä jag håller med om att det typ inte syns på bild, men såg det i verkligheten, fast på tok för svagt för att jag ska ta det som positivt. Kikade på testet nu igen och det syns mer tydligt och även på bild men nu är det ju efter tiden så det ska ju inte räknas. Får avvakta och se om det blir ett riktigt plus eller inte  :) 

Vissa perioder i graviditeten står verkligen tiden stilla, särskilt om man väntar på de där ultraljudstiderna. Så spännande. Tänker ni ta reda på kön? 
  • Kiiwii
    pandarinen skrev 2022-03-09 22:01:49 följande:
    När har du BIM? 
    Jag vet inte, är ju det som är så besvärligt :/

Den här månaden har inte kroppen betett sig som den gjort tidigare och jag har inte haft lika tydliga ÄL-symtom.  ÄL-testen tog slut för ÄL blev så sen, om den ens blev av så har inte fått nån stegring på nåt test.

Känts som att kroppen gjort minst två försök till att ägglossa då ÄL-flytningarna kom, försvann, kom tillbaka igen. Så jag vet inte riktigt när BIM är men är på cd 31 idag och om jag hade ÄL första omgången med värk i äggstockarna + ÄL-flytningar så är jag på ÄL+12, brukar få mens då också. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida