• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • pandarinen

Jag fick glad gubbe i tisdags
    tisdag kväll lätta små stickningar i magen.
    Onsdag kväll molnande värk, känslan att något är på gång
    Torsdag stickande känsla i brösten, molnande vörk 
    Fredag  känsla att äl är över men låg temp, lite lätt molmamde värk på em
    När tror ni att ägget lossnade? Är det när man har lite mer kraftigt molnande värk/hugg i nedre delen av magen typ onsdag eller är det efter det?

• lottizm
    pandarinen skrev 2022-02-25 14:48:28 följande:

Jag fick glad gubbe i tisdags
    tisdag kväll lätta små stickningar i magen.
    Onsdag kväll molnande värk, känslan att något är på gång
    Torsdag stickande känsla i brösten, molnande vörk 
    Fredag  känsla att äl är över men låg temp, lite lätt molmamde värk på em
    När tror ni att ägget lossnade? Är det när man har lite mer kraftigt molnande värk/hugg i nedre delen av magen typ onsdag eller är det efter det?

För mig var det oftast en eller två dagar efter värsta värken i magen. Om tempen går upp imorgon kan du nog räkna med att ägget släppte idag :)
  • pandarinen

Jag brukar inte tempa men hade väldigt låg temp så tänkte om tempen kanske gör en dipp under äl. 
    Vi fick till det igår em,. men borde vi haft sex idag också? Känner lindrig molnande värk nu som kommer och går och ömma bröstvårtor.
    Är det försent att ha sex imorgon?

• MariaNathalie
    pandarinen skrev 2022-02-25 16:21:24 följande:

Jag brukar inte tempa men hade väldigt låg temp så tänkte om tempen kanske gör en dipp under äl. 
    Vi fick till det igår em,. men borde vi haft sex idag också? Känner lindrig molnande värk nu som kommer och går och ömma bröstvårtor.
    Är det försent att ha sex imorgon?

När tempen dippar det är då ägget släpps. Sen går den upp igen och något högre än normal temp. 

spånnande? 
    och va skönt att ni fått till det också. 
    om det släpper idag så har du ff chans imorgon.
  • MariaNathalie

Pandarinen: 

Idag kom äntligen den blinkande gubben. Och idag åker min man bort. Så glad att gubben kom men blev såklart besviken att han åker bort. Vilken tajming lixom. 
    Men jag har haft blinkande i flera dagar förut så med lite hopp så kanske han hinner hem innan det blir fast gubbe. Han kommer hem på onsdag kväll.

Jag är på cd 19 nu och hade fast gubbe på cd 22 förra månaden. ägget släppte på cd 23 så jag lever på hoppet nu? 

Annars så lever ju spermierna i upp till 5 dagar Oxå.
    Vi hade sex imorse innan jobbet så vi hoppas det finns tappra och uthålliga krigare där inne nu också. 

• pandarinen

Ja jag får se om jag kan förföra mim man imorgon.. kämns ju som att det hade varit bra tillfälle att få till det idag då....men det är problematiskt när man inte bara kan mysa en fresagskväll tex, då jag jobbar långa skift in på natten och sedan iväg och jobba hela helgen också. Så tveksamt...
    Och min man pallar inte den här stressen att ha besrämt sex. Det låser sig för honom. Han tänker för mycket och kan inte slappna av. 
    Men det innebär ju isåfall att jag har äl 3 dygn efter glad gubbe. Men kan säkert vara olika från cykel till cykel.
    Jag har inga älflytningar längre iaf. Knappt några flytningar alls...

• pandarinen

Hur är det med tempning, bör den inte göras regelbundet plus samma tid hela tiden. Jag tog tempen mitt på dagen så vet inte hur pålitligt jag kan säga att det egenligen är..

• Pandy13
    pandarinen skrev 2022-02-25 22:23:16 följande:

Hur är det med tempning, bör den inte göras regelbundet plus samma tid hela tiden. Jag tog tempen mitt på dagen så vet inte hur pålitligt jag kan säga att det egenligen är..

Vad jag förstått ska man göra det varje dag typ när man vaknar. Börjar dagen gå så varierar det ju. Ska va bäst också med en termometer som visar två decimaler.
  • pandarinen

Jo tog mest för skpj skull mitt på dagen när jag såg termometern. Desdutom en örontemå så gav 3 olika resultat. Misstänker att rumptemp är säkrast. Å nu känns det som att mn barit igång hela kvällen aå blir väl ingen rätt temp då heller.
    Kännt som mensvärk tidigare ikväll och även molnamde i vänster nedre sida 

• pandarinen

Och jätteömma bröstvårtor. Det här med bröstvårtorna är faktiskt något nytt. Brukar jag inte ha...

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida