• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Hoppas 2012
    pandarinen skrev 2022-02-21 09:09:42 följande:

Cd 18 och dag 10 med blinkande gubbe

Tror det står man ska sluta om man får blinkande i 9 dgr eller mer. Minns dock ej helt vad det stod
  • MariaNathalie

Cd 15 och O på clearblue. Tog en sticka från Graviditetskollen och den visar svagt så en stegring är på G. Men blir då väldigt fundersam över O på clearblue. Borde väll fått en blinkande gubbe nu ju. Eller? 
    Jag börjar känna i magen och brösten. Känner mig illamående också så visst är äl på G. Men skumt med clearblue. Har haft blinkande i flera dagar annars innan Fast så det borde ju börja blinka nu ju. 
    Konstig månad. Extra stressad också över att mannen åker iväg på fredag och äl kanske sker när han åker bort. 

• Linda023

Hej! Åh vad jobbigt, förstår verkligen känslan :/ Är en 36-åring kvinna utan några tidigare barn, har BIM 27/2. Just nu så analyserar jag allt, hmm är jag illamående elle som idag kände jag en molande värk i ryggen och lite i magen. Men det är säkert ingenting, känner det liksom. Har hypotyreos också så då ska det vara svårare att bli gravid. Men ska ta prover idag får se hur värderna ligger. Hoppas att vi alla lyckas bli gravida ????????

• pandarinen

Jo jag vet man ska sluta testa efter 10 dagar  men läste en på forumet här hade fått fast gubbe efter 15 blinkande dgar och jag kan lika gärna köra slut på stickorna.
    Så får jag hoppas att jag och makens spontansex denna månad ger/gett resultat...

• MariaNathalie
    pandarinen skrev 2022-02-21 14:21:00 följande:

Jo jag vet man ska sluta testa efter 10 dagar  men läste en på forumet här hade fått fast gubbe efter 15 blinkande dgar och jag kan lika gärna köra slut på stickorna.
    Så får jag hoppas att jag och makens spontansex denna månad ger/gett resultat...

Ja denna månad är det våran tur 
    tror när man har minst koll så sker det. Min äl är klurig denna månad Oxå. Håller tummarna att den kommer innan fredag. Min man åker bort på fredag?. 

• pandarinen

Åh vad stressande för dig, men det är ju många dagar kvar till fredag. Vilken dag är du på? När brukar du få äl? 
    Ingen utslag ikväll heller, hade ju bara tänk ta en gång om dagen men så tyxkte jag att flytningarna var tillfälligt annorlumda och hade lite molnade värk.
    Det jobbiga är att jag vet inte om jag haft äl eller inte och har ju nu ingen aning om när jag sk räkna på bim... 

MariaNathalie skrev 2022-02-21 15:23:38 följande:

Ja denna månad är det våran tur 
    tror när man har minst koll så sker det. Min äl är klurig denna månad Oxå. Håller tummarna att den kommer innan fredag. Min man åker bort på fredag?. 

• pandarinen

Det är som att varannan gång jag kissar så har jag hala flytningar. Men inte vid de två gånger jag tog test idag. Men ingen fast gubbe.... 

• MariaNathalie
    pandarinen skrev 2022-02-22 00:17:18 följande:

Det är som att varannan gång jag kissar så har jag hala flytningar. Men inte vid de två gånger jag tog test idag. Men ingen fast gubbe.... 

Då verkar det ju vara pågång 
    här är det torrt och bara O på testen. 
    Brukar ha äl runt cd 16-22 och är på cd 16 idag och borde ha fått igång blinkande gubben nu. 
    Fick svagt utslag på sticka iförrgår och igår. 
    Så nu börjar jag bli lite smått stressad att det inte blir något innan fredag 

• pandarinen

Cd 19 och dag 11 med blinkande gubbe.
    Nja jag vet inte alltså...  tycker det hela med min cykel varit väldigt skum sen dag 7 då jag fick äl känningar. 
    Jag brukar ha äl känningar på dag 15/16.
    Samtidigt känns inte kroppen som inför mens, eller inför äl.
    Utan känns ingenting, varken i brösten eller magen.
    Är det ert första barn?

MariaNathalie skrev 2022-02-22 08:01:19 följande:

Då verkar det ju vara pågång 
    här är det torrt och bara O på testen. 
    Brukar ha äl runt cd 16-22 och är på cd 16 idag och borde ha fått igång blinkande gubben nu. 
    Fick svagt utslag på sticka iförrgår och igår. 
    Så nu börjar jag bli lite smått stressad att det inte blir något innan fredag 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida