• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Cinapuffen
    mamma8212 skrev 2022-02-16 07:54:40 följande:

Heej tjejer, 
    Här händer inte mycket. Försök 9 nu, tror jag. Jag börjar ge upp mer och mer och börjar nog vänja mig vid tanken att det inte blir något. Vi reagerar inte när mensen kommer längre, bara konstaterar. Ingen av oss blir direkt ledsen längre, heller. Vi får se helst enkelt, vi fortsätter ett tag till sen får det räcka. :) Väntar på bim om typ en vecka. 

Man har ju hört att många blir gravida när de "ger upp", att man slappnar av och inte stressar då. Hur som helst så håller jag tummarna att det är er tur snart. {#emotions_dlg.flower}
  • Kiiwii
    Hoppas 2012 skrev 2022-02-16 09:28:04 följande:
    Bim-4, jag gissar jag griper efter halmstrå men roligt att spekulera med er :)
    Någon som ser nått? Samma bild med o utan pil.
    Jag ser Håller tummarna att det ökar i styrka. 
  • Pandy13
    Hoppas 2012 skrev 2022-02-16 09:28:04 följande:
    Bim-4, jag gissar jag griper efter halmstrå men roligt att spekulera med er :)
    Någon som ser nått? Samma bild med o utan pil.
    Kan fortfarande inte se tyvärr. Men fortfarande tidigt :)
  • pandarinen
    mamma8212 skrev 2022-02-16 07:54:40 följande:

Heej tjejer, 
    Här händer inte mycket. Försök 9 nu, tror jag. Jag börjar ge upp mer och mer och börjar nog vänja mig vid tanken att det inte blir något. Vi reagerar inte när mensen kommer längre, bara konstaterar. Ingen av oss blir direkt ledsen längre, heller. Vi får se helst enkelt, vi fortsätter ett tag till sen får det räcka. :) Väntar på bim om typ en vecka. 

Precis så där känner jag också, samtidigt har jag så svårt att ge upp. Men om det är så att min cykel nu tom spökar å jag fick äl på dag 7 så är det tröttsamt. 4 dagar med blinkande gubbe nu iallafall. Dag 13 nu
  • pandarinen
    MariaNathalie skrev 2022-02-15 17:43:53 följande:

Ok. äter du Ngt kosttillskott denna månad el har den bara blivit helt upp och ner? 

ah är det så. Så jag kan få utslag imorgon då kanske känns tidigt för min del. Brukar ha äl runt cd-18-22 men nu kanske det händer annat när jag mixtrar med kroppen. 

Läser det här nu på cb. Så maximal fast gubbe verkar man kunna få om det skulle vara så.
    Testet läser av dina individuella hormonnivåer, och din östrogennivå identifieras redan den första dagen som du testar vid varje cykel. Testet kan emellertid inte visa Hög fertilitet på den första testdagen eftersom det behöver fastställa din baslinje. Efterföljande tester använder sedan denna baslinje för att identifiera ökningar i dina östrogennivåer, och när en sådan ökning detekteras visas Hög fertilitet. Testet visar Hög fertilitet tills din LH-ökning identifieras och resultatet övergår till Maximal fertilitet. Om LH-ökningen detekteras på den första dagen du testar visas resultatet Maximal fertilitet.
  • pandarinen

Det ger mig lite hopp för jag tycker att jag borde fått fast gubbe på dag 8 om jag inte hade snabb stegring. Jag fick tom ring på dag 8 följt av blinkande dagen efter.. 

• pandarinen

Testar ni en äl en eller flera gånger om dagen? I vanliga fall brukar jag testa 1 gång om dagen fram till dag 15 då jag testar två. Oftast känner jag av och får utslag på dag 15/16 men den här gången har ju varit konstig så nu har jag testar 2 gånger om dagen. En på morgon och en på em eller kvällen. Men stickorna tar snabbt slut vid 2 testningar om dagen.

• MariaNathalie

Jag kör CB digital så jag testar 1 g /dag blir dyrt annars. 
    är på dag 11 nu och fick O imorse. 
    började För tidigt och testa tror jag. 
    men min förhoppning är att äl kommer lite tidigare denna månad. fick jätte sent förra månaden. Så hoppas det ramlar i fas nu och kommer snart. Blir lite stressad då min man reser bort på fredag nästa v och är borta till onsdag. Så den MÅSTE komma innan fredag?.

• pandarinen
    Hoppas 2012 skrev 2022-02-17 11:17:45 följande:

Är detta CB spökstreck?

Nej det där ser ut som ett klart och tydligt plus! Grattis!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida