• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Kiiwii
    MariaNathalie skrev 2022-02-18 12:19:05 följande:

Cd 12 idag och O på ägglossningstestet 
    någon som är otålig. Jajemen. 
    hoppas blinkande gubben börjar imorgon. 

Jag är också på cd 12 men inte nära nån ägglossning än. Typiskt. Hade ÄL den här dagen förra cykeln så nu är jag sur på kroppen, haha. Hoppas det kommer igång snart.

Kul att få läsa hur ni preggos har det
  • MariaNathalie
    Kiiwii skrev 2022-02-18 16:39:44 följande:
    Jag är också på cd 12 men inte nära nån ägglossning än. Typiskt. Hade ÄL den här dagen förra cykeln så nu är jag sur på kroppen, haha. Hoppas det kommer igång snart.

Kul att få läsa hur ni preggos har det
    ja man önskar ju att det va dags i helgen 
    hur lång cykel har du?
  • nomina
    Pandy13 skrev 2022-02-18 16:31:10 följande:
    Men va skönt att du mår bra nu! Som att få livslusten tillbaka ;)
    Ja usch vad jag är stillasittande, extra mycket sedan jag började jobba hemma på heltid. Inte så kul årstid att bege sig ut på promenader kvällstid. Men måste ta tag i det ändå innan det är för sent..
    Haha ja verkligen! 
    Jag jobbar inte heltid och lite varierat schema så jag ibland jobbar sent och har då lite extra tid att ta mig ut.
    Men har tagit emot lite i regn och storm. Sklnt att våren är på gång nu!
  • Kiiwii
    MariaNathalie skrev 2022-02-18 17:47:46 följande:
    ja man önskar ju att det va dags i helgen 
    hur lång cykel har du?
    Förut hade jag 28 dagars cykel, efter hormonspiralen har den varit oregelbunden och rätt lång, men senaste månaderna har den legat kring 32-35 dagar, och nån gång 28 dagar. Har just haft covid och fen månaden jag tog vaccinet blev ÄL en vecka senare så kanske covid fuckar upp cykeln lite även denna gång? Hört många som fått lite senare ÄL av covid och covidvaccinet men man vet ju inte. Jag bara hoppas att den inte blir så den denna gång
  • Pandy13
    nomina skrev 2022-02-18 18:38:05 följande:
    Haha ja verkligen! 
    Jag jobbar inte heltid och lite varierat schema så jag ibland jobbar sent och har då lite extra tid att ta mig ut.
    Men har tagit emot lite i regn och storm. Sklnt att våren är på gång nu!
    Ok, skönt Ibland ändå att ha lite varierande arbetstider. Ja våren är mer än välkommen :) Skönt att inte vara gravid på sommaren denna gång. Sonen var beräknad 19 september och kan kunde bara gå med flip flop andra halvan av sommaren, hehe.
  • nomina
    Pandy13 skrev 2022-02-18 19:43:53 följande:
    Ok, skönt Ibland ändå att ha lite varierande arbetstider. Ja våren är mer än välkommen :) Skönt att inte vara gravid på sommaren denna gång. Sonen var beräknad 19 september och kan kunde bara gå med flip flop andra halvan av sommaren, hehe.
    Haha jag har redan riktat in mig på att just den skomodellen blir min sommarsko, ihop med en klänning att dra över sig :) 
    Jag har glömt när du ska föda? 
    Min är beräknad 10 augusti så vi får se hur varm sommaren blir.
    Ska absolut köpa en fläkt innan sommaren drar igång, blie det en riktigt varm sommar så blir det dövarmt i vår lägenhet... uff!
  • pandarinen

Fortfarande blinkande gubbe.. dag 15, blinkat i 7 dagar.
    Vad hade ni gjort.....?
    Det är något som inte stämmer.... 
    Ska jag testa ny kasett? Eller fortsätta med befintlig, eller är det cykeln som spökar...
    Kan jag ha haft äl på dag 7 när jag hade känningar?
    Jag har bara molnande värk idag... så inte alls som vid tidigare äl med kramp i magen. Men dag 15 brukar jag få fast gubbe i nornala fall.
    Tycker jag känner mig lite våtare också där nere...
    Får försöka förföra maken imorgon om ingen fast gubbe dyker upp.

• nomina

Har ni tillfälle så kan ni ju sexa till det...you never know!
    Omöjligt att svara på om du haft äl eller inte, jag har haft så sent som på dag 17 vid något tillfälle så det kan ju lika väl vara på gång! Håller tummarna för er!

• pandarinen
    nomina skrev 2022-02-18 21:30:29 följande:

Har ni tillfälle så kan ni ju sexa till det...you never know!
    Omöjligt att svara på om du haft äl eller inte, jag har haft så sent som på dag 17 vid något tillfälle så det kan ju lika väl vara på gång! Håller tummarna för er!

Alltså det känns så otroligt konstigt om jag haft det, samtidigt är det väldigt konstigt att jag fick blinkamde gubbe direkt efter känningarna också, redan från dag 8....
    Men jag har fått utslag på dag 16 också... så åh vad jag hoppas att gubben slutar blinka någon gång... 
  • LillaGry

Pandarinen (det går inte att citera just nu): jag förstår din frustration. jag skulle haft äl på måndag +/- 1 dag och började med äl tester i torsdags. Det var förvånansvärt starkt, men inte starkare än kontrollsträcket och jag såg detsamma på fredagen, men nu på morgonen hade tempen ökat och äl testet var jättesvagt. Inte lika off som cd 7 men så frustrerande då vi skulle massa sex i helgen och nu fick vi bara till det en gång, igår kväll och det kan ha varit försent  

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida