pandarinen skrev 2022-02-13 12:05:06 följande:
Jag ger upp och struntar i allt. Jag orkar inte mer, mår inte bra av det här. Det har tagit för lång tid och det är som att det bara är 1 vecka i månaden som jag mår bra och det är när jag har mens för då kan jag släppa allt och känns som en befrielse. Annars är det stressen inför äl, stressen att få till det tillräckligt många gånger runt äl, stressen efter äl och stressen att mensen ska komma.
Så ledsen hela tiden, kan inte släppa det hela, varken på jobbet eller hemma, känner mig inte närvarande, känner mig som en usel mamma, usel fru. Och jag är så trött, och ingen energi för att allt gått åt till babyberkstan så jag börjar grina för ingenting å kan bli förbannad för ingenting- räcker att en skål står i fel skåp så blir jag irreterad.
Så jag måste släppa det här nu å glädjas åt att jag har en helt underbar son å ägna tid och kärlek åt honom istället.
Känner du så starkt är det helt klart rätt att lyssna på sig själv och göra sådant som får en att må bra. Det får ju inte suga ut all ens energi och förstöra ens mående. Gravid kan du bli ändå även fast du inte håller på med tester och räknar dagar och bara har sex när ni vill och har lust :)
Ledsamt att du mår så dåligt men du verkar ju ha en lösning på hur du ska må bättre.