• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-02-07 12:34:36 följande:

Näää, skit också. Helt plötsligt var bara mensen här utan förvarning. Exakt på dagen. 

Det blir att ta nya tag och satsa på en novemberbebis istället Än sålänge känner jag mig positiv och hoppfull. Min man har alltid sagt att det blir en till decemberbebis, nästan så jag börjar tro honom, haha.

Men attans! Håller tummarna för Plus nästa gång! Solig
  • Kiiwii
    Cinapuffen skrev 2022-02-07 12:42:36 följande:
    Men attans! Håller tummarna för Plus nästa gång! Solig

Tack Solig

Ja nu får det fasiken bli ett pluss snart, haha. Lite otålig kanske. 

• pandarinen

Näää, skit också. Helt plötsligt var bara mensen här utan förvarning. Exakt på dagen. 

Det blir att ta nya tag och satsa på en novemberbebis istället Än sålänge känner jag mig positiv och hoppfull. Min man har alltid sagt att det blir en till decemberbebis, nästan så jag börjar tro honom, haha.

Men suck... nu satsar vi allt du och jag på att få ett plus till nästa gång!
    Hir många barn har du sen tidigare?
  • pandarinen

Är de bm jag ska höra av mig till eller vem ringer man för att få råd, hjälp när det tar tid att bli gravid?

• Kiiwii
    pandarinen skrev 2022-02-07 13:03:24 följande:
    Men suck... nu satsar vi allt du och jag på att få ett plus till nästa gång!
    Hir många barn har du sen tidigare?
    Jamen jädrar det måste ju komma ett pluss snart tycker man. 

Jag har två barn sedan tidigare så vi försöker få till ett tredje och sista barn, blir nästan en sladdis

Borde börjat tidigare och inte velat på en massa, tiden går men försöker att inte stressa upp mig över det. Min man är helt lugn, det kommer säger han. Haha, blir så provocerad av hans lugn ibland men tur att han är sån och kan plocka ner mig när jag varvar upp
  • Anonym (Elsa)
    Kiiwii skrev 2022-02-07 13:14:46 följande:
    Jamen jädrar det måste ju komma ett pluss snart tycker man. 

Jag har två barn sedan tidigare så vi försöker få till ett tredje och sista barn, blir nästan en sladdis

Borde börjat tidigare och inte velat på en massa, tiden går men försöker att inte stressa upp mig över det. Min man är helt lugn, det kommer säger han. Haha, blir så provocerad av hans lugn ibland men tur att han är sån och kan plocka ner mig när jag varvar upp
    Ja, det är bra att ha en man som är lite lugnare, min man är också så. Att det kommer när det kommer. Jag hoppas att ni får en bebis i november eller december. 
  • MariaNathalie

Idag dök mensen upp 2 dagar senare 
    nya tag nu
    min sambo är jätte besviken så det känns extra tungt. man känner sig så dålig. 

men tacksam att ni finns för stött och pepp 

• MariaNathalie

Jag tänkte prova rosenrot denna månad Och se om det bidrar och ger bättre effekt. Stod att för kvinnor runt 40 va det bra 

håller tummarna 

• Kiiwii
    MariaNathalie skrev 2022-02-07 14:16:09 följande:

Idag dök mensen upp 2 dagar senare 
    nya tag nu
    min sambo är jätte besviken så det känns extra tungt. man känner sig så dålig. 

men tacksam att ni finns för stött och pepp 

Fick också mens nu idag. Skit, men vi satsar på nästa månad istället, då blir det förhoppningsvis pluss för oss båda  
  • Pandy13

Äsch då! Men skönt du är positiv och hoppfull! :)
    Men du kanske ska lyssna på din man, haha :D
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida