• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Kiiwii
    nomina skrev 2022-02-04 22:22:34 följande:

Idag har jag varit på första ultraljudet, allt såg bra ut och jag har nog aldrig känt en så vacker känsla att se detta lilla livet sparka omkring i magen!
    Är så tacksam och det ska bli så spännande att se vem denna lilla person är! Solig

Ååååh så himla härlig känsla, vet själv Hjärta
    Skönt att också få se så att allt ser bra ut, då kan man slappna av lite mer har jag upplevt. 
  • nomina

Pandarinen: Verkligen underbart!

Kiiwii: Ja så känner jag också, en så otrolig lättnad!! 

• Pandy13
    nomina skrev 2022-02-04 22:22:34 följande:

Idag har jag varit på första ultraljudet, allt såg bra ut och jag har nog aldrig känt en så vacker känsla att se detta lilla livet sparka omkring i magen!
    Är så tacksam och det ska bli så spännande att se vem denna lilla person är! Solig

Men vad härligt! Vilken vecka är du i nu? Jag skulle varit på ultraljud i onsdags för att kolla typ flöde i navelsträngen (?), men fick avboka då jag har covid :( Ny tid nästa onsdag, så bara hoppas jag är frisk då!
  • nomina
    Pandy13 skrev 2022-02-05 00:25:09 följande:
    Men vad härligt! Vilken vecka är du i nu? Jag skulle varit på ultraljud i onsdags för att kolla typ flöde i navelsträngen (?), men fick avboka då jag har covid :( Ny tid nästa onsdag, så bara hoppas jag är frisk då!
    Åhh så segt att behöva vänta en vecka till.
    Jag fick vänta 20 min efter avsatt tid igår och tyckte att det var jobbigt :p
    Är i vecka 14 nu :) 
    Hoppas du är okej trots covid, jag hade det för ett par veckor sen. Har du behövt ta blodförtunnande?
  • Kiiwii

Här har vi också covid just nu. Dottern blev sjuk i början på veckan och är frisk nu, men nu är vi andra sjuka, jag är dock väldigt lindrigt sjuk jämfört med de andra. 

Krya på er Pandy13.

• Kiiwii
    MariaNathalie skrev 2022-02-05 12:14:31 följande:

Negativt på bim idag 
    känner inget heller längre. och ställer in mig på mens vilken dag som helst. 

läst lite om rosenrot 
    https://www.zonterapibarnloshet.se/kosttillskott-barnloshet-gravid/rosenrot-gravid-fertilitet/

n
    ågon som testat? 

Så tråkigt? :( Jag med fick ett negativt svar på test taget imorse. Är på ÄL+10 så vet att det inte är helt kört men försöker ändå ställa in mig på mens om några dagar och nya tag.

Jag har faktiskt ätit rosenrot två gånger med varierat resultat. Ena gången fick jag starkare ÄL-känningar och blev gravid. Andra gången ballade cykeln ur totalt och blev två veckor längre? lite tudelad med andra ord Tungan ute
  • lottizm

Jag testade rosenrot en cykel men det blev helknas, fick jättekort cykel på bara 24 dagar och knappt någon mens alls på flera månader. Vågade inte prova mer efter det, men har också hört väldigt blandade erfarenheter, det verkar vara jättebra för en del och inte alls bra för andra.

• Pandy13
    nomina skrev 2022-02-05 06:14:49 följande:
    Åhh så segt att behöva vänta en vecka till.
    Jag fick vänta 20 min efter avsatt tid igår och tyckte att det var jobbigt :p
    Är i vecka 14 nu :) 
    Hoppas du är okej trots covid, jag hade det för ett par veckor sen. Har du behövt ta blodförtunnande?
    Ja, jag tänker mest på att de har väl bokat in alla ultraljud I vissa veckor av en anledning. Så gissar att det inte är jättebra att skjuta upp för mycket. Har ett till 25/2 men det är ju pga något annat, hehe.

Nä, alltså jag har bara läst att man kan få det efter att ha pratat med sin barnmorska. Min barnmorska har aldrig sagt nåt om vad jag ska göra/om jag ska göra nåt om jag får covid. Meddelade via 1177 för säkerhets skull och inte hört nåt från henne.. äter redan Trombyl.
  • Pandy13
    Kiiwii skrev 2022-02-05 11:05:52 följande:

Här har vi också covid just nu. Dottern blev sjuk i början på veckan och är frisk nu, men nu är vi andra sjuka, jag är dock väldigt lindrigt sjuk jämfört med de andra. 

Krya på er Pandy13.

Tack det samma! Skönt att det är lindrigt! Jag kan inte säga att jag är allvarligt sjuk än så länge, men är ju trött/hängig. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida