• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • nomina
    Pandy13 skrev 2022-01-23 22:59:46 följande:
    Spännande :) Har/ska ni göra KUB? Just nu tycker jag tiden går ganska segt, men kanske beror på hemmajobb och inte så mycket sociala kontakter, hehe. Har iaf känt lillkillen varje dag sen cirka en månad, så det är ju mysigt. Tycker det är roligt att storebror kan känna utanpå också, han är så taggad :)
    Nä vi vill inte göra kub. Gjorde du?
    Åhh så mysigt att du kan känna honom nu, jag ser fram emot det också!
    Jag måste köpa mammakläder snart känner jag, inga byxor passar förutom mjukisbyxor.
    Har funderat på hur mycket kläder man ska investera i, man är ju inte gravid i all evighet...
  • MariaNathalie

Så nu har äl passerat och nu kommer nedräkningen
    Så spännande. Håller alla tummar och tår att det tog sig nu. Min äl kom 4 dagar senare än beräknat så jag är glad att jag kollade med ältest denna månad också. 

När har ni andra bim?
    Mitt bim blir runt 5/2 

• Anonym (Babymakeing)
    nomina skrev 2022-01-24 08:18:35 följande:
    Jag måste köpa mammakläder snart känner jag, inga byxor passar förutom mjukisbyxor.
    Har funderat på hur mycket kläder man ska investera i, man är ju inte gravid i all evighet...

Jag lyckades hitta en del jättefina grejer för gravida och ammande på marketplace sist jag va gravid. Och rea på HM. 
    som du säger används ju inte grejerna under så lång tid så skönt att slippa lägga för mycke pengar på det. 

köpte en del vanliga kläder också i stretch där jag gick upp en storlek bara. Funkade också bra :)

• Anonym (Babymakeing)

Pandy13 - Gravid vecka 23, ett barn sedan tidigare. Båda killarna tog ett år att få till utan att aktivt försöka med tester eller liknande.

nomina (38 år) gravid bf 12/8-22, första barnet

lottizm (37 år) gravid bf 5/9-22, 2 barn sedan tidigare 

Pandarinen 10;e försöket 1 barn sedan tidigare

MariaNathalie  3:e försöket 2 barn 

LillaGry (39 år) 7:e försöket, 1 barn sen tidigare

Elsa 13:e försöket, 1 barn sedan tidigare

Strandsan (38år)  4:e försöket, 2 barn sen tidigare

Kiiwii (35 år) 4:e försöket, 2 barn sedan tidigare

skaviblifyra(40år) 5e försöket (började hösten 2020men fick ett MA tog paus sen ett missfall. har 2 barn förut

Etaj (40år) 6:e försöket med andra gemensamma barnet, har 4 stora sen innan

• Kiiwii
    MariaNathalie skrev 2022-01-24 09:06:11 följande:

Så spännande. Håller alla tummar och tår att det tog sig nu. Min äl kom 4 dagar senare än beräknat så jag är glad att jag kollade med ältest denna månad också. 

När har ni andra bim?
    Mitt bim blir runt 5/2 

Håller tummarna Glad

Långt kvar för mig, haha. Jag ska nästa vecka börja testa med ÄL-test för att se om det blir någon ägglossning denna månad.  Har lite oregelbunden cykel så det kan diffa en vecka hit eller dit. Brukar dock oftast märka av ägglossningen och när den varit. Då kan jag räkna ut BIM som alltid så blir 12 dagar efter. Borde ha BIM kring mitten på februari. 
  • MariaNathalie
    Kiiwii skrev 2022-01-24 15:07:06 följande:
    Håller tummarna  // Glad

Långt kvar för mig, haha. Jag ska nästa vecka börja testa med ÄL-test för att se om det blir någon ägglossning denna månad.  Har lite oregelbunden cykel så det kan diffa en vecka hit eller dit. Brukar dock oftast märka av ägglossningen och när den varit. Då kan jag räkna ut BIM som alltid så blir 12 dagar efter. Borde ha BIM kring mitten på februari. 
    håller tummarna för dig också att äl kommer snart för dig Och att det tar sig. Det är skönt när den är bekräftad och över. Sen kommer den långa spännande väntan. 
    Jag har haft en extra positiv känsla och pirr i kroppen denna gång. Hoppas det betyder något Spec att det tog sig 
  • Anonym (Mh)

Åh får ändå lite hopp av att läsa i tråden. Jag är 34 år & försöker bli gravid med nummer 2. Osäker hur många gånger vi är uppe i nu men 4-5 försök utan något. 
    Sen första graviditeten har jag krångel med rikliga mellanblödningar innan mensen varje gång nu. Börjar alltid 4-8 dagar innan & man blir lika besviken varje gång. Känns skönt att läsa & få lite hopp ????

• Kiiwii
    MariaNathalie skrev 2022-01-24 15:20:41 följande:
    håller tummarna för dig också att äl kommer snart för dig Och att det tar sig. Det är skönt när den är bekräftad och över. Sen kommer den långa spännande väntan. 
    Jag har haft en extra positiv känsla och pirr i kroppen denna gång. Hoppas det betyder något Spec att det tog sig 
    Den gången jag blev gravid med första barnet hade jag också en sån go känsla i kroppen, jag kände på mig att NU är det vår tur att ha lyckats. Hoppas på samma för dig :) 

Rent allmänt känner jag mig pigg och glad. Ljuset och solen börjar återvända från beckmörkret, har också en positiv känsla inför denna bebisverkstad just nu, kanske ser annorlunda ut senare, passar på att njuta medan det varar, haha ;)
  • Pandy13
    nomina skrev 2022-01-24 08:18:35 följande:
    Ja denna gång gjorde vi KUB, tackade nej första barnet.
    Jag har köpt ett par gravidleggings, ett par mjukisar och ett par jeans. En blus. Jag jobbar hemifrån på heltid så känner inte att jag behöver köpa så mycket, hehe. Kommer dessutom inte skaffa fler barn heller. Mina vanliga tröjor kan jag fortfarande använda. Förra graviditeten köpte jag mest vanliga kläder i större storlek. Sett att det finns grupper på Facebook med gravidkläder. Just det, jag har klickat hem nån tröja på Tradera också, haha. 
  • pandarinen
    MariaNathalie skrev 2022-01-24 09:06:11 följande:

När har ni andra bim?
    Mitt bim blir runt 5/2 

Samma här och jag tycker denna väntan mellan äl och bim är psykiskt påfrestande, man går och känner efter symtom och man vill bara att dagarna ska passera.. och lever lite som en gravid men ändå inte....
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida