• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Pandy13
    Anonym (Elsa) skrev 2022-02-06 12:59:36 följande:
    Jag plussade idag! Så glad!! Samtidigt vet jag att det inte går att ropa hej, har haft två tidiga missfall förr. Men ändå! 
    Wow, stort grattis! Tycker vi ropar hej tills det eventuellt skulle vara dags för något annat. Såklart man är orolig i början, och kan tänka mig att det är ännu jobbigare med missfall i bagaget. Men försök glädjas tills annat eventuellt skulle visa sig :)
  • Pandy13
    Kiiwii skrev 2022-02-06 11:53:08 följande:
    Är så typiskt att vi blev sjuka och har varit i karantän hela veckan så all denna väntan har varit såååå seg, har inte kunnat jobba och sysselsätta mig en massa som jag tänkt så man kan lura sig att tiden går snabbare, haha. Bara hemma, klättrar på väggarna och väntar? Tungan ute 
    Haha ja jag tycker tiden som gravid har gått långsamt väldigt länge nu. Också sjuk så inte sysselsatt mig med någonting senaste veckan. Tyckte tiden gick långsamt även innan, haha.
  • lottizm
    Pandy13 skrev 2022-02-06 15:01:31 följande:
    Haha ja jag tycker tiden som gravid har gått långsamt väldigt länge nu. Också sjuk så inte sysselsatt mig med någonting senaste veckan. Tyckte tiden gick långsamt även innan, haha.
    Tycker också tiden som gravid går otroligt långsamt? kanske hänger ihop med att vädret är extra tråkigt men segt går det. Var också hemma sjuk i en vecka, det hjälpte ju inte. 18 dagar kvar till kub, känns som jag kollar nedräkningen flera gånger om dagen men ändå händer inget :p
  • Pandy13
    lottizm skrev 2022-02-06 15:13:10 följande:
    Tycker också tiden som gravid går otroligt långsamt? kanske hänger ihop med att vädret är extra tråkigt men segt går det. Var också hemma sjuk i en vecka, det hjälpte ju inte. 18 dagar kvar till kub, känns som jag kollar nedräkningen flera gånger om dagen men ändå händer inget :p
    Ja det är ju en trist årstid, hehe. Efter ledigheten har jag jobbat hemma på heltid, så det har nog också bidragit till att tiden går långsamt. Helt osocial då jag även försökt akta mig för covid, vilket ändå sket sig, haha. Fick ju ställa in ett ultraljud nu också pga sjukdom :(
    Har du varit på något tidigt ultraljud eller blir kub det första?
  • lottizm
    Pandy13 skrev 2022-02-06 16:05:23 följande:
    Ja det är ju en trist årstid, hehe. Efter ledigheten har jag jobbat hemma på heltid, så det har nog också bidragit till att tiden går långsamt. Helt osocial då jag även försökt akta mig för covid, vilket ändå sket sig, haha. Fick ju ställa in ett ultraljud nu också pga sjukdom :(
    Har du varit på något tidigt ultraljud eller blir kub det första?
    Jag var på tidigt ultraljud när jag var i 7+4, drygt två veckor sedan, dagen innan jag blev sjuk?! Så kub blir andra men är lika nojig ändå. Enda fördelen att det är ett tag kvar är väl att det finns en liten chans att dom hinner ändra restriktionerna så att sambon får följa med. 
  • Pandy13
    lottizm skrev 2022-02-06 16:51:24 följande:
    Jag var på tidigt ultraljud när jag var i 7+4, drygt två veckor sedan, dagen innan jag blev sjuk?! Så kub blir andra men är lika nojig ändå. Enda fördelen att det är ett tag kvar är väl att det finns en liten chans att dom hinner ändra restriktionerna så att sambon får följa med. 
    Jag förstår dig, man är lika nervös oavsett! Sen kommer rul man är nervös för, haha. Ja hoppas de ändrar sådana restriktioner också! Min man fick följa med på båda. Vid rul skulle han inte egentligen, de ändrade restriktionerna den dagen. Men det hade ju många missat och läkaren sa inte förrän efter ultraljudet att han egentligen inte skulle få ha varit med.
  • Anonym (Elsa)

Tack igen Kiiwii och Pandy, det har varit en sån lång väntan..men nu kanske det går vägen. Vår plan är att försökandes ivf privat i sommar, om det inte går på det naturliga sättet. Så nu går jag och väntar som många av er andra?så spännande tider. 

• Pandy13
    Anonym (Elsa) skrev 2022-02-06 17:18:57 följande:

Tack igen Kiiwii och Pandy, det har varit en sån lång väntan..men nu kanske det går vägen. Vår plan är att försökandes ivf privat i sommar, om det inte går på det naturliga sättet. Så nu går jag och väntar som många av er andra?så spännande tider. 

Kanske skönt att ha en "backup-plan" ändå. Men förhoppningsvis behövs den ju inte :) 
    Hur långt gången är du typ, när var bim?
  • pandarinen
    Anonym (Elsa) skrev 2022-02-06 14:35:55 följande:

Jag kan inte citera men stort tack! Jag är så himla glad. Vi är inne på vårt trettonde försök nu och jag fyllde nyss 38. Jag hade två missfall i v.7 för ett år sedan. Så nu håller jag tummar och tår för att det ska gå vägen denna gång och för att vårt barn ska få ett syskon. Jag har följt alla i den här råden och det ger så mycket hopp. 

Stort grattis och det ger mig hopp. Vi är inne på 14 månaden, det kommer bli 11:e aktiva försöket här om två veckor. Det ger mig hopp att inte ge upp...
  • Kiiwii

BIM idag, dagen jag gått och väntat på i vad som känts som en evighet.

Man kan ju ha haft ÄL en dag senare än vad man tror, svårt att veta exakt även om mina uträkningar typ alltid stämmer, men jag går nervöst omkring här hemma och förväntar mig att mensen startar när som helst.

Trodde jag skulle testa mig en massa innan BIM och definitivt idag men jag vill typ inte veta. Garanterar att om jag tar ett test så visar det säkert negativt och 10 minuter senare kommer mensen, hahaha. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida