• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • nomina
    Kiiwii skrev 2022-02-07 08:10:20 följande:

BIM idag, dagen jag gått och väntat på i vad som känts som en evighet.

Man kan ju ha haft ÄL en dag senare än vad man tror, svårt att veta exakt även om mina uträkningar typ alltid stämmer, men jag går nervöst omkring här hemma och förväntar mig att mensen startar när som helst.

Trodde jag skulle testa mig en massa innan BIM och definitivt idag men jag vill typ inte veta. Garanterar att om jag tar ett test så visar det säkert negativt och 10 minuter senare kommer mensen, hahaha. 

Jag håller tummarna för ett plus!!! Hjärta
  • Kiiwii
    nomina skrev 2022-02-07 09:37:08 följande:
    Jag håller tummarna för ett plus!!! Hjärta

Tack Solig 

Tror jag avvaktar och ser om det kommer någon mens under dagen. Har inga känningar på att det ska starta så det känns lite hoppfullt i alla fall. Men kroppen luras ju ibland. 

• Anonym (Elsa)
    Kiiwii skrev 2022-02-07 09:44:05 följande:

Tack Solig 

Tror jag avvaktar och ser om det kommer någon mens under dagen. Har inga känningar på att det ska starta så det känns lite hoppfullt i alla fall. Men kroppen luras ju ibland. 

Håller också tummarna för ett plus! 
  • Kiiwii
    Anonym (Elsa) skrev 2022-02-07 10:04:11 följande:
    Håller också tummarna för ett plus! 
    Tack snälla, många tummar hållna, måste ju fasiken bli bra då  
  • Anonym (Elsa)

Kan inte citera nu igen, men jag är i v.5. Så än är det mycket som kan hända?har ni andra tagit ett tidigt ultraljud? Jag är inbokad hos en gynekolog i slutet på februari för att kolla upp ivf, men jag tänkte kanske om jag kunde göra ett ultraljud hos henne istället. Då är jag i så fall i v.9. 

• Anonym (Elsa)

Och pandarinen, ge inte upp. Jag vet hur segt det är när man har passerat tio försök. Men det tar ju ett år för många. Bara att tuffa på. 

• Kiiwii
    Anonym (Elsa) skrev 2022-02-07 10:18:41 följande:

Kan inte citera nu igen, men jag är i v.5. Så än är det mycket som kan hända?har ni andra tagit ett tidigt ultraljud? Jag är inbokad hos en gynekolog i slutet på februari för att kolla upp ivf, men jag tänkte kanske om jag kunde göra ett ultraljud hos henne istället. Då är jag i så fall i v.9. 

Jag har alltid gjort tidigt ultraljud i v 8-9 ungefär för att stilla mina nerver och få se om det finns något inne i magen. 
  • Pandy13
    Anonym (Elsa) skrev 2022-02-07 10:18:41 följande:

Jag gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 8, gick privat. Visst var jag väldigt nervös inför KUB sen, men det todiga ultraljudet lugnade iaf ett tag, haha.
  • nomina
    Kiiwii skrev 2022-02-07 09:44:05 följande:

Tack Solig 

Jo absolut! Men sålänge inte mensen dyker upp så finns det alltid hopp :) 
  • Kiiwii

Näää, skit också. Helt plötsligt var bara mensen här utan förvarning. Exakt på dagen. 

Det blir att ta nya tag och satsa på en novemberbebis istället Än sålänge känner jag mig positiv och hoppfull. Min man har alltid sagt att det blir en till decemberbebis, nästan så jag börjar tro honom, haha.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida