• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • lottizm

Jag hann bli psykiskt knäpp av att försöka månad efter månad utan att lyckas, det påverkade relationen, sexlivet, allt. Och då tog det till slut ?bara? 12 försök. Tyvärr är jag inte helt på banan än, nu är det oron att något ska hända som tar över. Men nu är jag i v12 på måndag och har kub den 24/2, om det bara får se bra ut då så kommer det bli mycket bättre, är jag rätt säker på. När man försökte med barn nr 2 var jag 25, fick ma och mf och var såklart ledsen men hade inte stressen efter mig som nu, då visste jag att det fanns många många år kvar, det gör det ju inte nu. 

håller tummarna att äl spökar lite bara och att känningarna kommer tillbaka!

• pandarinen

Har lätt molnamde vörk men inte den där krampande känslan som jag tex hade förra månaden och fick fast gubbe på. Den hade jag mer igår. Så jag hoppas inte att det var äl igår. På dag 7 alltaå? Det är ju galet. Jag brukar inte börja tesra mig förrän dag 9.och ha äl på dag 15.  Men började igår, då jag kände lite molnande värk dagen innan men då var det tom ring men som jag förstått är väl det alltid tom ring på förata testet på cb digital. Borde testat på em också men då var jag på jobbet när krampande känslan kom... blir så ledsen om inte fast gubbe dyker upp inom ett par dagar....

• pandarinen

Idealet hade varit att få fast gubbe på måndag och framåt eftersom jag i helgen jobbar långapass så jag träffar knappt min man. Jo och jag instämmer med ovan. Jag verkar inte kunna nämna ägglossning eller det här som händer mig nu för han får prestationsångest även om han också gärna vill ha ett barn till så är han inte lika villig att smyga iväg mitt i natten när jag kommer hem efter jobbet för att få till det.
    Det täe på relationen.... första barnet var enklate, dels för att det gick så fort. Andra försöket men vi hade inte några andra barn heller utan kunde ha sez när som. Nu måste vi anpassa till 2 åringens sovtider och eftersom jag jobbar bara kvällar/nätter så går ju kvällstiden bort ocksä  så det är 1 timme vid lunch å på fertila dagar vi har tid.

• pandarinen

Känner inge ting nu känns kört den här månaden. Så ledsen. Fattar inte hur jag kunde få äl på dag 7!

• MariaNathalie
    pandarinen skrev 2022-02-12 15:46:47 följande:

Har inga flytningar heller. Fattar ingenting...

Tror du inte att den kommer om några dagar? 
    förstår din oro och känsla. 
    om du har blinkande gubbe borde det inte vara kört 
    jag tror det är på gång 

• pandarinen

Hoppas verkligen det, jag brukar ha på dag 15 så var inställd på äl nästa helg. Men så fick jag molnande värk redan på torsdag. Tog cb digital på fredagen, och första testet på ny sticka är ju alltid rund ring oavsett. Så jag är rädd att det kan varit i går det var, jag har heller inga flytningar, och överhuvudtaget fattar jag ingenting, så här tidig äl brukar jag inte ha. 
    Men som jag kände igår, så kändes det förra månaden och då fick jag fast gubbe. Nu känns det mer som att den skulle kunna vara över, å jag är så trött, och ledsen och stressad över det hela. Vill bara gråta. Det tar så mycket energi det här, och speciellt eftersom vi försökt så länge. 14 månader nu....
    Hade det varit andra, tredje, fjärde försöket, så hade det varit ok, men vi har snart försök i 14 månader... så varje försök är värdefullt. 

• pandarinen
    MariaNathalie skrev 2022-02-12 17:03:51 följande:

Tror du inte att den kommer om några dagar? 
    förstår din oro och känsla. 
    om du har blinkande gubbe borde det inte vara kört 
    jag tror det är på gång 

Det som gör min oro är att man kan få blinkande gubbe efter äl... men jag håller tummarna och kommer testa två gånger om dagen nu, helt knäppt men jo. 
    En gång på morgonen och en gång på eftermiddagen för att inte missa stegringen....
  • pandarinen

Tur att jag jobbar annars hade jag säkert testat fler gånger om dagen... vill nu bara få en glad gubbe men helst inte förrän på måndag... 

• Kiiwii

Men blinkande gubbe har man väl också innan den blir fast. Hört om flera här på forumet i olika trådar som använder de testerna att de kan ha blinkande gubbe en vecka eller så innan den tillsist blir fast gubbe. Tror inte du ska stressa upp dig, ÄL kommer nog om några dagar :)  Även om du skulle missat ÄL vilket inte känns sannolikt pga för tidigt så går det inte backa tiden... då är det missat. Jag tänker att molvärk och liknande kan man ju känna ibland även fast det inte betyder något alls. 

Jag ska börja testa för ÄL efter helgen på måndag, dag 8. Förvånad över hur snabbt den här veckan gått, redan dags att vänta på ÄL :) 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida