• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • pandarinen
    MariaNathalie skrev 2022-02-17 11:10:56 följande:

Jag kör CB digital så jag testar 1 g /dag blir dyrt annars. 
    är på dag 11 nu och fick O imorse. 
    började För tidigt och testa tror jag. 
    men min förhoppning är att äl kommer lite tidigare denna månad. fick jätte sent förra månaden. Så hoppas det ramlar i fas nu och kommer snart. Blir lite stressad då min man reser bort på fredag nästa v och är borta till onsdag. Så den MÅSTE komma innan fredag?.

Och jag är rädd att jag missat äl att den kom på tok för tidigt på dag 7....
    Haft blinkande gubbe i 6 dagar nu.... normal äl sk dyka upp på fredag eller lördag. Så någomstans hopas jag fortfarande på det. Men det är så konstigt att jag fått blinkade gubbe redan på dag 8
  • Anonym (Elsa)
    Hoppas 2012 skrev 2022-02-17 13:14:11 följande:
    På riktigt?
    Jag ser också ett streck! 
  • Pandy13
    Hoppas 2012 skrev 2022-02-17 11:17:45 följande:

Är detta CB spökstreck?

Kan eventuellt skymta något jätte jätte svagt, men osäker, haha. Testat igen idag?
  • Anonym (Elsa)
    Pandy13 skrev 2022-02-18 07:12:26 följande:

Ni i tråden som plussat, vilken vecka är ni? Hur mår ni?

Jag är i v.7, mår skit. Haha. Jag har gjort det även i mina tidigare graviditeter i början. Jag mår otroligt illa på morgnarna och känner mig typ bakfull. Trött och seg. Humöret svänger hit och dit och jag har en hel del oro och irritation i kroppen, blir även rörd och gråter för småsaker. Jag somnar typ 21.00 och vaknar 07.00. Är ändå trött. Kämpar mig igenom dagarna just nu. Men för mig så brukar det vända vid v.11-12, det har det gjort innan i alla fall (har ett barn sedan tidigare och har haft två missfall). Är även orolig för missfall såklart. 
  • lottizm

Jag är i v 12 och börjar må bättre nu, sedan en vecka ungefär. Lite mindre trött, mindre illamående och inte samma extrema hunger heller. Både skönt och oroande såklart men nu är det bara 6 dagar kvar till kub så snart får vi svar på om det står rätt till eller inte. Magen har ploppat ut lite redan, tidigare än med de andra två barnen, men är fortfarande ganska svullen också. Längtar tills det är en riktig gravidmage :) 

• Pandy13
    Anonym (Elsa) skrev 2022-02-18 07:25:29 följande:
    Jag är i v.7, mår skit. Haha. Jag har gjort det även i mina tidigare graviditeter i början. Jag mår otroligt illa på morgnarna och känner mig typ bakfull. Trött och seg. Humöret svänger hit och dit och jag har en hel del oro och irritation i kroppen, blir även rörd och gråter för småsaker. Jag somnar typ 21.00 och vaknar 07.00. Är ändå trött. Kämpar mig igenom dagarna just nu. Men för mig så brukar det vända vid v.11-12, det har det gjort innan i alla fall (har ett barn sedan tidigare och har haft två missfall). Är även orolig för missfall såklart. 
    Åh nej, hoppas du mår bättre snart! Den biten av graviditeten är inte kul, ganska hemsk faktiskt, haha! Bara att härda ut ;) Inte hjälper det med alla som säger t.ex. "Det är värt det i slutändan" osv, haha!
    Oron är inte heller kul :( Ska du göra KUB?
  • Pandy13
    lottizm skrev 2022-02-18 08:53:18 följande:

Jag är i v 12 och börjar må bättre nu, sedan en vecka ungefär. Lite mindre trött, mindre illamående och inte samma extrema hunger heller. Både skönt och oroande såklart men nu är det bara 6 dagar kvar till kub så snart får vi svar på om det står rätt till eller inte. Magen har ploppat ut lite redan, tidigare än med de andra två barnen, men är fortfarande ganska svullen också. Längtar tills det är en riktig gravidmage :) 

Skönt att det börjar vända. Är ju som att få livet tillbaka, haha!
    Spännande med KUB snart och få se den lilla :)

Haha, ja min mage börjar blir rätt rund o go, känner att det blir ju inte roligare ju längre tiden går, haha. Redan pust och frust när jag ska upp ur soffan, ta på skor osv, haha.
  • Anonym (Elsa)

Pandy: tack, vilken vecka är du i nu? Jag tycker att första veckorna då man inte får säga något och sista veckorna då man bara går och räknar ner är värst. Mitten är helt ok haha. Ja jag borde nog göra kub eftersom jag är 38. Har du gjort kub och nipt? Hur funkar det med nipt egentligen? 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida