• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (34)

Äggspolning bokad nästa vecka

erfarenheter ?

• RoyalCanin
    Anonym (34) skrev 2022-01-25 07:38:30 följande:

erfarenheter ?

inga problem alls. Känns som lätt-medel mensvärk när de för in "instrumentet" för spolningen. Själva spolningen känns inte alls. Inga problem efteråt heller. 
  • pandarinen
    RoyalCanin skrev 2022-01-25 09:23:10 följande:
    inga problem alls. Känns som lätt-medel mensvärk när de för in "instrumentet" för spolningen. Själva spolningen känns inte alls. Inga problem efteråt heller. 
    Varför gör man äggspolning och vad ger det för resultat?
  • lottizm
    skaviblifyra skrev 2022-01-25 12:50:08 följande:
     ska få mens på lördag...vad tror ni? 
    Oj men det ser väl ganska tydligt positivt ut?! :)
  • lottizm

Jag gjorde spolning i höstas som del av fertilitetsutredning, för att se så att det inte är stopp någonstans. Det var det inte hos mig, tror inte spolningen hade någon påverkan på att jag blev gravid två månader senare heller. men det kändes bra att göra iallafall. Gjorde bara väldigt lite ont precis under tiden, kände ingenting efteråt.

• pandarinen

Ni som plussat, hade ni några syntom aning innan eller kändes allt som vanligt... minns inte exakt hur det var vid min förra graviditet....

• Pandy13
    pandarinen skrev 2022-01-25 13:10:01 följande:

Ni som plussat, hade ni några syntom aning innan eller kändes allt som vanligt... minns inte exakt hur det var vid min förra graviditet....

Tyckte det kändes som vanligt. Vet inte hur många gånger haft så mycket annorlunda symtom och absolut trött att jag varit gravid, men icke. Båda mina graviditeter har jag inte känt något särskilt. 
  • Pandy13
    skaviblifyra skrev 2022-01-25 12:50:08 följande:
     ska få mens på lördag...vad tror ni? 
    Jag skulle absolut säga positivt *klappar händerna*. Ta ett till om 1-2 dagar så borde det absolut bli starkare:)
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (34) skrev 2022-01-25 07:38:30 följande:

erfarenheter ?

Hoppar in och kapar tråden lite! Hoppas det är Ok.
    Tänkte bara berätta att jag själv blev gravid efter just spolning av äggledarna, de fann att det var trång passage på ena och ingen passage på andra äggledaren, så vi fick rekommendationen att påbörja IVF direkt? MEN blev direkt efter gravida spontant! Efter nästan 2år av kämpande. Om det berodde på spolningen går såklart inte att säga till hundra procent, men mycket talar för det. Är i vecka 35 nu :) Första barnet och är 35 år, därför jag läst lite och identifierar mig med många av Er i denna tråd. 
    Hoppas min historia gav lite hopp inför spolningen! Och den kändes knappt kan jag tillägga. Kram 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida