• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (Ps)
    Anonym (34) skrev 2022-01-25 07:38:30 följande:

Äggspolning bokad nästa vecka

erfarenheter ?

Hej, 
    jag skulle ha boka tid till detta för ca 2 år sedan men så visade det sig att jag var gravid så jag behövde aldrig göra det. Förutom att se om det är stopp i äggledarna så har jag hört att det kan öppna upp och hjälpa till att bli gravid. En vännina till mig som försökt i över ett år blev gravid på första försöket efter det och jag har hört om flera som lyckas efter det. Hoppas det gäller dig också  
    lycka till! 
  • Anonym (Babymakeing)
    skaviblifyra skrev 2022-01-25 12:50:08 följande:
     ska få mens på lördag...vad tror ni? 
    kan va upplösningen på min dator men jag ser bara ett streck =(
  • Anonym (Babymakeing)
    pandarinen skrev 2022-01-25 13:10:01 följande:

Ni som plussat, hade ni några syntom aning innan eller kändes allt som vanligt... minns inte exakt hur det var vid min förra graviditet....

Det har varit olika vid olika plus.. De 3 första plusen hade jag mer mensvärk än vanligt och mer flytningar strax innan jag plussade. Vid sista plusset hade jag fått sån pms i vanliga fall att jag istället inte hade några symtpom på varken det ena eller andra inför plusset.
  • Kiiwii
    skaviblifyra skrev 2022-01-25 12:50:08 följande:
     ska få mens på lördag...vad tror ni? 
    Ser absolut två streck och vågar tro på att det där kommer bli tydligt positivt om 1-2 dagar :) 
    pandarinen skrev 2022-01-25 13:10:01 följande:

Ni som plussat, hade ni några syntom aning innan eller kändes allt som vanligt... minns inte exakt hur det var vid min förra graviditet....

Har varit gravid 3 gånger och inte haft några särskilda symtom före BIM. Fått symtom 1-2 veckor efter BIM som tidigast och har aldrig haft mkt symtom, bara vaga och aldrig mått illa. 

• skaviblifyra

nä att det är ett plus är jag säker på. Däremot om graviditeten kommer stanna mer osäkert. Tog det mitt på dagen och fyra dagar före så förväntat mig starkare. hade själv skickat patienter till aborten på så svagt test. Mina patienter vill mycket sällan behålla graviditeter

• Kiiwii
    skaviblifyra skrev 2022-01-25 22:38:48 följande:

nä att det är ett plus är jag säker på. Däremot om graviditeten kommer stanna mer osäkert. Tog det mitt på dagen och fyra dagar före så förväntat mig starkare. hade själv skickat patienter till aborten på så svagt test. Mina patienter vill mycket sällan behålla graviditeter

Står att du väntar mens på lördag, vilket är flera dagar bort så man kan inte förvänta sig ett jättestarkt streck redan nu. Finns ju de som inte ens får ett svagt positivt test flera dagar före BIM? 

• Kiiwii

Vilken tur att jag känner min kropp, hade helt missat ÄL annars. Märkte av ÄL-flytningar nu i veckan, på tok för tidigt jämför med tidigare cykler. Igårkväll ont kring äggstockarna. Nästan positiv ÄL-sticka. Tog CB ÄL-test idag första gången denna cykel och glad gubbe Glad Hade inte tänkt börja testa förrän om några dagar, som sagt tur jag känner kroppen annars hade jag missat detta, haha. 

Tänker att ÄL sker imorgon då, så BIM för mig blir kring 8/2. Så himla glad, aldrig fått positivt ÄL-test såhär tidigt sedan uttag av hormonspiral. Nu får jag hålla tummarna att det blir bebis av det hela också ;)

• pandarinen
    Kiiwii skrev 2022-01-26 14:40:05 följande:

Vilken tur att jag känner min kropp, hade helt missat ÄL annars. Märkte av ÄL-flytningar nu i veckan, på tok för tidigt jämför med tidigare cykler. Igårkväll ont kring äggstockarna. Nästan positiv ÄL-sticka. Tog CB ÄL-test idag första gången denna cykel och glad gubbe Glad Hade inte tänkt börja testa förrän om några dagar, som sagt tur jag känner kroppen annars hade jag missat detta, haha. 

Tänker att ÄL sker imorgon då, så BIM för mig blir kring 8/2. Så himla glad, aldrig fått positivt ÄL-test såhär tidigt sedan uttag av hormonspiral. Nu får jag hålla tummarna att det blir bebis av det hela också ;)

Har du anvämt ältest av annat märke tidigare? Vilket? 
  • Kiiwii
    pandarinen skrev 2022-01-26 19:41:08 följande:
    Har du anvämt ältest av annat märke tidigare? Vilket? 
    Har inte använt äl test så många gånger faktiskt. Bara senaste 2-3 månaderna. Har kört med testlagrets och nu CB som ger glad gubbe.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida