Inlägg från: Anonym (Ps) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ps)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Anonym (34) skrev 2022-01-25 07:38:30 följande:

Äggspolning bokad nästa vecka

erfarenheter ?

Hej, 
    jag skulle ha boka tid till detta för ca 2 år sedan men så visade det sig att jag var gravid så jag behövde aldrig göra det. Förutom att se om det är stopp i äggledarna så har jag hört att det kan öppna upp och hjälpa till att bli gravid. En vännina till mig som försökt i över ett år blev gravid på första försöket efter det och jag har hört om flera som lyckas efter det. Hoppas det gäller dig också  
    lycka till! 
  • Anonym (Ps)
    Hej, jag har följt tråden bra länge men är inte så aktiv då jag försökt i två år nu utan resultat. men nu har jag fått en svag linje på både babyplan och RFSU. Ni som har lite mer erfarenhet, är det spökstreck eller kan det vara positivt? Jag är på äl +10 idag (bim på tisdag nästa vecka), men ska på konferens i USA och vill så gärna veta innan jag åker. 

• Anonym (Ps)
    Syskonförsök skrev 2023-07-20 18:34:09 följande:

Ser ett streck. skulle ta ett ultratidigt digitalt om jag var du! :) få det svart på vitt! Kanske ett vanligt digitalt funkar med. 

Jag borde ha gjort det men hade inget sådant test hemma, så jag testade med RFSU igen imorse och det såg likadant ut som igår. Så nu sitter jag på flygplatsen och vet lika lite som jag visste igår 😒 
    Hur går det för dig? Har du testat igen? 
  • Anonym (Ps)
    Syskonförsök skrev 2023-07-22 07:35:02 följande:

Godmorgon! Bara en liten dipp idag men tycker helt plötsligt det känns i hela kroppen som om mensen är på ingång. tog ett test bara för att men det var negativt så nu inväntar jag mensen imorgon. Konstigt med en så spännande graf som inte verkar betyda något! Lite lurad men tack och lov trodde jag aldrig riktigt på det så inte så sänkt som en kunnat bli annars! 

Men nu är vad väldigt spänd på hur det går för dig Brallans??

Vad tråkigt när allt såg så lovande ut. Jag tror dessvärre att det också blir mens för mig om några dagar. Jag har gjort tre tester som visar exakt samma, men ingen ökning alls så det är nog bara spökstreck jag ser. Jag använde RFSU i 2019 när jag försökte bli gravid med mitt första barn och har aldrig sett några spökstreck på dessa stickor så jag blev så förväntansfull. Men nu har jag läst lite mer på FL och det verkar vara fler som får spök med dessa tyvärr. Men som Brallans säger så är väl augusti en bra månad att bli gravid. 
  • Anonym (Ps)
    pepparkaka året om skrev 2024-01-01 20:14:32 följande:

Höll mig i 4 h och tog ett testa tidigt nu på kvällen. Verkar inte att det var något som fortsatte växa då jag tänker att det borde visa mer på ett tidigt test än det vanliga från i morse. Tycker att det även börjar se lite ljusrosaut när jag torkar, så mensen är nog på ingång. GråterGråterGråter

Vilken dag är du på? Jag tycker jag ser ett sträck på stickan 🤞🏻
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida