• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • nomina
    Kiiwii skrev 2022-01-21 11:23:47 följande:

Den där väntan på att få komma på ultraljuden, så spännande Glad Så seg väntan också. 

Verkligen! Men jag är otroligt tacksam att det erbjuds Hjärta
  • MariaNathalie

Äntligen cd 21 kom den fasta gubben på äl testet 
    den har blinkat i flera dagar nu. Men idag så hände det. Känner mig så glad och taggad. 
    testade Dock positivt på covid test igår så är lite sänkt av covid dock. Men vi håller tummarna att det tar sig trots covid 

• Strandsan

Grattis till er som plussat!!
    Jag kan av nån anledning inte citera inlägg och svara!?

Själv väntar jag på mens eller ett plus allra helst så klart. Trodde mensen skulle komma i tisdags (18jan) men än så länge ingen mens och heller inget plus på stickan!!?

Finns chansen att jag är gravid trots att det inte syns på stickan än?? Har ömma bröst och ökade vita flytningar..

Jobbigt att gå och vänta!

• pandarinen
    Pandy13 - Gravid vecka 23, ett barn sedan tidigare. Båda killarna tog ett år att få till utan att aktivt försöka med tester eller liknande.

Pandarinen 10;e försöket 1 barn sedan tidigare

MariaNathalie  3:e försöket 2 barn 

LillaGry (39 år) 7:e försöket, 1 barn sen tidigare

Elsa 13:e försöket, 1 barn sedan tidigare

Strandsan (38år)  4:e försöket, 2 barn sen tidigare

Kiiwii (35 år) 4:e försöket, 2 barn sedan tidigare

lottizm (37 år) gravid bf 5/9-22, 2 barn sedan tidigare 

nomina (38 år) gravid bf 12/8-22, första barnet

• pandarinen

La in Pandy i imlägget ovan :)
    En gråga. Hur gör/har ni gjort. Har ni sex bara innan och på de den glada gubben (eller älstegrimg) eller även 1-2 dagar efter?
    Och hur mycket/ofta har ni sex kring äl?

• lottizm

Nomina: ja jag ska göra kub, känner mig så nojig över allt möjligt nu när jag är så mycket äldre när jag är gravid nu än sist (12 år sen?!). 

jag mår sådär, väldigt trött, lätt illamående mest hela tiden, brutalt hungrig hela tiden. Tycker tiden går orimligt långsamt också men vantrivs så på jobbet att varje dag är en evighet. 

hur mår du? :)

• Pandy13

Tack pandarinen:)

Kul med lite fler dom plussat! :) Håller tummarna för er andra att det tar sig snart! 

Jag känner igen det ni skriver om alla ultraljud. Man bli ju lika nervös varje gång. Jag gjorde ett i v. 7 cirka och valde att göra KUB med tanke på min ålder (tackade nej första barnet). 

• nomina
    lottizm skrev 2022-01-21 16:37:49 följande:

Nomina: ja jag ska göra kub, känner mig så nojig över allt möjligt nu när jag är så mycket äldre när jag är gravid nu än sist (12 år sen?!). 

jag mår sådär, väldigt trött, lätt illamående mest hela tiden, brutalt hungrig hela tiden. Tycker tiden går orimligt långsamt också men vantrivs så på jobbet att varje dag är en evighet. 

hur mår du? :)

Mitt illamående har lättat något det sista, vissa dagar bara spyr jag och mår illa, men idag mår jag helt ok. 
    Har dock svårt att få i mig mat, eftersom jag tröttnat lite efter konstant illamående och kräkningar sen v 6. Det är både skönt att det släpper, men det skapar också en viss oro för att något är fel.
    Förhoppningsvis bara helt normalt att det avtar nu.
    Är så himla hungrig eftersom jag äter så dåligt så jag ser fram emot att gå och lägga mig mätt en dag!

Åhh så tråkigt att du inte trivs på jobbet, då går tiden verkligen saaakta!
    Jag började nytt jobb för 3 veckor sen, jobbar hemma och det känns så himla bra att kunna jobba, även om jag mår illa, är småförkyld eller så. 
    Trivs dessutom så tiden går undan! 
  • pandarinen

La in Pandy i imlägget ovan :)
    En gråga. Hur gör/har ni gjort. Har ni sex bara innan och på de den glada gubben (eller älstegrimg) eller även 1-2 dagar efter?
    Och hur mycket/ofta har ni sex kring äl?

• H0nd3ndär

Det verkar som att mensen är på G här. Spottings idag och galen pms igår. Även molvärk idag så hoppas hoppas den hoppar igång nu. Vill kunna analysera cykeln och börja ett första försök till barn nr 4. Tror visserligen inte det blir en 2022-bebis här vilket är ok, men en 2023a är mer än ok det med.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida