• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (34)
    pandarinen skrev 2022-01-03 22:10:06 följande:

Intressant. Vad gör vetegroddsolja, magnesium och rosenrot?

Jag äter gravidvitaminer- som innehåller både zink, folsyra mm.

Mrn inte magnesium.

När jag tänker på det så åt jag andra vitaminer inför förra graviditeten, det var nog en 100 procent av det mesta. Ska kkka vad det var....

Sen börjar jag idag med att komma igång med att träna, ska träna 3 dagar i veckan, minska på sockerintaget, så ingen mer läsk och godis och dricka 1.5 litdr vatten varje dag. Å ett ägg om dagen o valnötter. Hittade en sida med tips på att öka fertiliteten. Även för män.

Min man äter massa vitaminer sedan tidigare bla zink. Han blev riktigt ledsen denna gång... jag tog det nog inte lika hårt eftersom jag ändå tagit testt ett par dagar innan som visade negativt. Så jag tog det hårdare då..

www.google.com/search&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&q=e+vitamin+%C3%B6kar+fertiliteten

Haha är ingen Expert men började äta folsyra och rosenrot direkt när vi började försöka i juni. Hade läst rosenrot ökade chans för tvillingar.

Efter 4 försök utan resultat så hittade jag vulverine på instagram och köpte hennes lila paket som innehöll allt det andra.

Sen skrev någon här om Vetegroddsolja också så tog det i samma veva.

Blev gravid på 5 försöket men vet inte om det var tack vare det för slutade ju i mf och är inne på tredje försöket efter nu utan resultat
  • Anonym (34)
    Madelen21 skrev 2022-01-04 05:34:26 följande:

Taget med morgonurin nu idag

Grattis
  • Pandy13
    Madelen21 skrev 2022-01-04 05:34:26 följande:

//

Taget med morgonurin nu idag

Grattis!! :)
  • nomina
    Madelen21 skrev 2022-01-04 12:38:55 följande:

Mår väldigt illa och Ömma bröst halsbränna osv

Det ser positivt ut! Grattis till er! :)
  • Anonym (Elsa)
    Madelen21 skrev 2022-01-04 12:38:55 följande:

Mår väldigt illa och Ömma bröst halsbränna osv

Stort grattis till dig!! Själv tog jag ett tidigt test idag men det var negativt. Bara att fortsätta försöka.
  • Kiiwii
    Anonym (Elsa) skrev 2022-01-05 08:23:02 följande:

Stort grattis till dig!! Själv tog jag ett tidigt test idag men det var negativt. Bara att fortsätta försöka.

Vad surt, hoppas mensen håller sig borta, kanske blir ett plus :D

Jag har lite diffus molvärk av och till, haft så några dagar. Vet inte om det är ägglossning på g, mens eller nåt annat. Bara avvakta och se :)
  • Anonym (Elsa)
    Kiiwii skrev 2022-01-05 17:29:07 följande:

Vad surt, hoppas mensen håller sig borta, kanske blir ett plus :D

Jag har lite diffus molvärk av och till, haft så några dagar. Vet inte om det är ägglossning på g, mens eller nåt annat. Bara avvakta och se :)

Ja tack, jag håller tummarna liiite till :) Det där med att avvakta är så frustrerande. Skönt att ha den här tråden att skriva av sig lite i.
  • Kiiwii
    Anonym (Elsa) skrev 2022-01-06 14:12:29 följande:

Ja tack, jag håller tummarna liiite till :) Det där med att avvakta är så frustrerande. Skönt att ha den här tråden att skriva av sig lite i.

Jag vet, man väntar o väntar. Känner efter och funderar, haha. Jättebra man har några att bolla med och så :)

Jag väntar på mens eller positivt test, nåt av det tror jag för molvärken kommer och går än? inbillar mig svagt illamående ibland, men det kan jag känna utan att vara gravid också. Allt kan va pms eller graviditet, kroppen alltså ;)
  • Anonym (Elsa)
    Kiiwii skrev 2022-01-06 19:40:42 följande:

Jag vet, man väntar o väntar. Känner efter och funderar, haha. Jättebra man har några att bolla med och så :)

Jag väntar på mens eller positivt test, nåt av det tror jag för molvärken kommer och går än? inbillar mig svagt illamående ibland, men det kan jag känna utan att vara gravid också. Allt kan va pms eller graviditet, kroppen alltså ;)

Ok, jag hoppas att det går vägen den här gången!! Jag gå också och inväntar mens, är lättirriterad och trött, typiska innan mensen-symptom..är på dag 28 och testade mig igår negativt. Börjar mentalt ställa om för slutet av januari och nästa ägglossning. Ett år till?
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida