• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Pandy13
    lottizm skrev 2021-12-24 22:14:10 följande:

Jag plussade på digitalt test idag på bim-3 :) tionde försöket. Kan inte riktigt tro på det än och är såklart rädd för mf? fick ett ma och ett tidigt mf tätt inpå när jag var 24 innan son nr#2, och nu är jag 13 år äldre så risken är ju ändå ganska stor. Men hoppas såååå att det ska gå vägen, vilken lycka det hade varit!

Vilken julklapp, grattis!! Hoppas det går vägen!

Vi tjuvkikade på "julklappen" dagen innan julafton och det blir en till liten pojke <3

God jul allihopa!
  • Pandy13
    lottizm skrev 2021-12-24 22:14:10 följande:

Jag plussade på digitalt test idag på bim-3 :) tionde försöket. Kan inte riktigt tro på det än och är såklart rädd för mf? fick ett ma och ett tidigt mf tätt inpå när jag var 24 innan son nr#2, och nu är jag 13 år äldre så risken är ju ändå ganska stor. Men hoppas såååå att det ska gå vägen, vilken lycka det hade varit!

Vi tjuvkikade på "julklappen" dagen innan julafton och det blir en till liten pojke <3

God jul allihopa!
  • lottizm
    Pandy13 skrev 2021-12-25 10:41:53 följande:

God jul allihopa!

Grattis, vad mysigt med en pojke :) jag har två pojkar sen innan och tror det är en tredje nu om detta går bra, har alltid fått för mig att jag bara kommer få pojkar.
  • Pandy13
    lottizm skrev 2021-12-25 10:47:27 följande:

Grattis, vad mysigt med en pojke :) jag har två pojkar sen innan och tror det är en tredje nu om detta går bra, har alltid fått för mig att jag bara kommer få pojkar.

Tack! Ja det blir mys! Sonen önskade helst att det skulle bli en lillebror ;)
  • nomina
    pandarinen skrev 2021-12-27 14:38:10 följande:

Ni som plussat, hade ni några syntom som skiljde sig från annars innan BIM?

Jag hade vita flytningar och molvärk ett bra tag innan bim. Nidblödning bim-2.

Nu i efterhand vet jag att jag blev akut törstig i affären. Blödde lättare från tandköttet och hade huvudvärk, vet inte om det hörde ihop med graviditeten dock.
  • Anonym (34)

Testade neg med testa tidigt trots att bim är idag. Blev inget gravår det här inte ;(

• lottizm
    pandarinen skrev 2021-12-27 14:38:10 följande:

Ni som plussat, hade ni några syntom som skiljde sig från annars innan BIM?

Jag har känt lite annorlunda molvärk, det är nog det enda. Plussade på bim-4 och tycker att brösten är liiite ömma men det har jag inbillat mig varje månad så jag vet inte om det är på riktigt.
  • lottizm
    Anonym (34) skrev 2021-12-27 16:35:56 följande:

Testade neg med testa tidigt trots att bim är idag. Blev inget gravår det här inte ;(

Usch så tråkigt, bryt ihop och kom igen! Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (34)
    lottizm skrev 2021-12-27 17:42:51 följande:

Usch så tråkigt, bryt ihop och kom igen! Hur länge har ni försökt?

Blev grav på 6 försöket sen mf och nu det försök 2 efter mf
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida