• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Kiiwii
    Pandy13 skrev 2021-12-17 15:21:38 följande:

Haha det var min man som inte ville kolla kön. Inte denna gång heller, men jag sa att nu är det min tur att bestämma :D Dka bli kul att veta denna gång och köpa annat än könsneutrala kläder, hehe.

Sonen säger att han helst vill ha en lillebror, men lillasyster går också bra, hehe. Hur gamla är barnen?

Ja det låter ju bra att han resonerar som så :) Det är ju huvudsaken det är friska barn även om man kan känna att man lutar mer åt något håll.

Dottern fyller 9 nu till jul och sonen är 6,5 :)
  • Pandy13
    Kiiwii skrev 2021-12-17 16:22:35 följande:

Ja det låter ju bra att han resonerar som så :) Det är ju huvudsaken det är friska barn även om man kan känna att man lutar mer åt något håll.

Dottern fyller 9 nu till jul och sonen är 6,5 :)

Precis, absolut inget fel med att önska sig ett visst kön även om det viktiga i slutändan är att barnet är friskt och mår bra.

Tycker dagarna fram till RUL går långsammare ju närmre vi kommer! Vill veta nu om allt är bra! Lite orolig är man ju alltid :( Svägerskan fick åka direkt till sjukhuset från rul för att påbörja abort/förlossning.
  • Emma1b
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-12-17 15:55:26 följande:

en kompis barn önskade sig en storebror.. Skulle absolut inte ha småsyskon utan bara en storebror.  den är också lite klurig att fixa hehe.

Min förstfödda (dotter) önskade sig en storebror för några år sen :)

Imorgon är det äl+8 så tänkte ta ett testa tidigt test, även om det är lite tidigt även för det...
  • Kiiwii
    Pandy13 skrev 2021-12-17 16:58:24 följande:

Precis, absolut inget fel med att önska sig ett visst kön även om det viktiga i slutändan är att barnet är friskt och mår bra.

Tycker dagarna fram till RUL går långsammare ju närmre vi kommer! Vill veta nu om allt är bra! Lite orolig är man ju alltid :( Svägerskan fick åka direkt till sjukhuset från rul för att påbörja abort/förlossning.

Gud så hemskt :( Värsta mardrömmen? har en bekant som både behövt avbryta en graviditet i v 20 och så fick hon moderkakslossning typ 1 vecka före BF och bebisen hann dö i magen :( Så hemskt vad som kan ske?

Men man får försöka påminna sig om att i majoriteten av fallen ser allt bra ut.
  • Pandy13
    Kiiwii skrev 2021-12-17 21:45:58 följande:

Gud så hemskt :( Värsta mardrömmen? har en bekant som både behövt avbryta en graviditet i v 20 och så fick hon moderkakslossning typ 1 vecka före BF och bebisen hann dö i magen :( Så hemskt vad som kan ske?

Men man får försöka påminna sig om att i majoriteten av fallen ser allt bra ut.

Ja, majoriteten går det ju absolut bra för. Men är väl som allt annat, det är det negativa/dåliga som fastnar. "Tänk om".. för man vet ju faktiskt aldrig.
  • skaviblifyra

Jag hsr ägglossning idag tror jag får se vad tempen. säger imorn vi hade ju missfall förrförra cykeln och ma i mars.hoppss men tror inte det blir ngt nu heller. så tungt stt vänta och försöka och sen vetaatt det kanske inte blir ngt I slutänden ändå. har så sjukt mkt pms så vill helst börja med ppiller för att slippa plågas och plåga familjen. men då blir det ju ännu svårare att få barn ????

• Kiiwii
    skaviblifyra skrev 2021-12-19 21:30:42 följande:

Jag hsr ägglossning idag tror jag får se vad tempen. säger imorn vi hade ju missfall förrförra cykeln och ma i mars.hoppss men tror inte det blir ngt nu heller. så tungt stt vänta och försöka och sen vetaatt det kanske inte blir ngt I slutänden ändå. har så sjukt mkt pms så vill helst börja med ppiller för att slippa plågas och plåga familjen. men då blir det ju ännu svårare att få barn ????

Klart det kan bli något, ägglossning är ju första steget :) Men kan verkligen tänka mig att man blir lite uppgiven när det inte gått bra tidigare? Beklagar.
  • skaviblifyra

Ja och så är jag bortskämd

första barnet 1 försök

andra barnet två försök

tredje grav (MA) försök 2

fjärde grav (missfall) försök 2

Så blir ju gravid lättsam en plätt men äggen verkar ju vara av sämre kvalle. Är ju 8 år äldre än förra gången jag fick barn

• lottizm

Jag plussade på digitalt test idag på bim-3 :) tionde försöket. Kan inte riktigt tro på det än och är såklart rädd för mf? fick ett ma och ett tidigt mf tätt inpå när jag var 24 innan son nr#2, och nu är jag 13 år äldre så risken är ju ändå ganska stor. Men hoppas såååå att det ska gå vägen, vilken lycka det hade varit!

• Kiiwii
    lottizm skrev 2021-12-24 22:14:10 följande:

Jag plussade på digitalt test idag på bim-3 :) tionde försöket. Kan inte riktigt tro på det än och är såklart rädd för mf? fick ett ma och ett tidigt mf tätt inpå när jag var 24 innan son nr#2, och nu är jag 13 år äldre så risken är ju ändå ganska stor. Men hoppas såååå att det ska gå vägen, vilken lycka det hade varit!

Wow, vilken julklapp :D Stort grattis.

Jag väntar på ägglossning om några dagar, än har den inte varit, ingen glad gubbe på testen. Kom igen kroppen!

God jul allihopa :)
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida