• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Kiiwii
    Anonym (..) skrev 2022-01-02 15:19:53 följande:

Har inte skrivit här i tråden på väldigt länge men nu har jag äntligen plussat!! Gravid i vecka 5-6, kan inte förstår att det är sant. Tog sig på sjätte försöket. 

Grattis, så roligt :D
  • pandarinen

Så surt att mensen är här, blöder rätt rejält den här gången också...

Nu har det gått 1 år sen vi startade. Vi trodde på bebis 2021. Men jag vill inte ge upp, men varje gång mensen kommer tänker jag hur fantastiskt det är att vi ändå har en liten underbar son! Men längtan är så stor efter en till och att vår son ska få ett syskon.

• Pandy13
    pandarinen skrev 2022-01-03 08:49:49 följande:

Nu har det gått 1 år sen vi startade. Vi trodde på bebis 2021. Men jag vill inte ge upp, men varje gång mensen kommer tänker jag hur fantastiskt det är att vi ändå har en liten underbar son! Men längtan är så stor efter en till och att vår son ska få ett syskon.

Lika trist varje gång :( Men vill du inte ge upp så gör inte det! <3 Snart kanske du faktiskt är gravid.
  • Kiiwii

Så tungt :( Helt okej att känna sig uppgiven eller vad man nu känner, men om du vill ha en till bebis kämpa på, det borde ju komma ett pluss snart. Förstår verkligen känslan av att vilja ge sitt barn ett syskon.
  • MariaNathalie

Förstår verkligen din känsla

Men snart är det vår tur

Fick min mens också på nyårsdagen blöder jätte mkt denna gång Oxå men känner att det renar upp ordentligt till denna månad då det äntligen ska fästa och bli en bebis

Jag har också köpt bidrottninggele och E-vitamin som ska boosta lite och lite zink till min man ( fick tips på hälsokosten att det va bra)

Så nu håller vi tummarna

Har du tagit några extra vitaminer under era försök?
  • Anonym (34)
    MariaNathalie skrev 2022-01-03 14:16:46 följande:

Förstår verkligen din känsla

Men snart är det vår tur

Fick min mens också på nyårsdagen blöder jätte mkt denna gång Oxå men känner att det renar upp ordentligt till denna månad då det äntligen ska fästa och bli en bebis

Jag har också köpt bidrottninggele och E-vitamin som ska boosta lite och lite zink till min man ( fick tips på hälsokosten att det va bra)

Så nu håller vi tummarna

Har du tagit några extra vitaminer under era försök?

Jag har tagit detta:

Rosenrot

Zink

Magnesium

Folsyra

D vitamin

Vetegroddsolja

Fiskleverolja

Blev gravid en månad efter att jag började med tillskotten men har haft två mens efter mf
  • pandarinen
    Anonym (34) skrev 2022-01-03 20:05:33 följande:

Jag har tagit detta:

Rosenrot

Zink

Magnesium

Folsyra

D vitamin

Vetegroddsolja

Fiskleverolja

Blev gravid en månad efter att jag började med tillskotten men har haft två mens efter mf

Intressant. Vad gör vetegroddsolja, magnesium och rosenrot?

Jag äter gravidvitaminer- som innehåller både zink, folsyra mm.

Mrn inte magnesium.

När jag tänker på det så åt jag andra vitaminer inför förra graviditeten, det var nog en 100 procent av det mesta. Ska kkka vad det var....

Sen börjar jag idag med att komma igång med att träna, ska träna 3 dagar i veckan, minska på sockerintaget, så ingen mer läsk och godis och dricka 1.5 litdr vatten varje dag. Å ett ägg om dagen o valnötter. Hittade en sida med tips på att öka fertiliteten. Även för män.

Min man äter massa vitaminer sedan tidigare bla zink. Han blev riktigt ledsen denna gång... jag tog det nog inte lika hårt eftersom jag ändå tagit testt ett par dagar innan som visade negativt. Så jag tog det hårdare då..

www.google.com/search&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&q=e+vitamin+%C3%B6kar+fertiliteten
  • pandarinen

Här var en bra sida också nouw.com/erikawesterblad/boosta-fertiliteten-25317183

Hur mycket magnesium å övriga vitaminer äter ni? Såg att mina gravidtabletter mitt val gravid innehöll inte magnesium men jag har andra gravidtabletter som innehöll lite magnesium. Dock bara 15 procent av rdi tror jag det var..

Jag hoppas på hälsa kost å inget godis sk förbättra fertiliteten också

• Kiiwii

Jag började äta Efamol i höstas som innehåller bl.a Vitamin E, omega 6 och GLA, det ska var bra för huden och hormonbalansen att äta dem och då min menscykel krånglat efter uttag av hormonspiralen så tänkte jag testa då många vänner tipsat om dem. Fick en regelbunden cykel på cirka 30 dagar efter en månads ätande så jag fortsätter ta dem tills burken är slut :)

Utöver det tar jag magnesium men det började jag ta pga muskelkramp men läste att det är bra för fertiliteten också. Vitamin D tar jag också då brist av det inte är bra för ägglossningen + folsyra. Dock så har jag kommit av mig lite och missat ta varje dag sen jul och nyårsledigheterna startade, får skärpa mig ;)

Jag vet av erfarenhet och vad jag läst också att slutar jag äta gluten och drar ner på socker och mjölkprodukter så funkar min kropp mkt bättre, även menscykeln så jag har precis börjat lägga om kosten för att riktigt boosta min fertilitet? varit lite för lat innan men nu känner jag att jag måste göra vad jag kan!

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida