• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • pandarinen

Kan förresten säga att det är inte alltid man får en blinkande gubbe innan fast. Så det skulle ju kunna vara så i ditt fall. 

När jag blev gravid med min son, så fick jag fast gubbe direkt från O. 

MariaNathalie skrev 2022-02-21 10:55:49 följande:

Cd 15 och O på clearblue. Tog en sticka från Graviditetskollen och den visar svagt så en stegring är på G. Men blir då väldigt fundersam över O på clearblue. Borde väll fått en blinkande gubbe nu ju. Eller? 
    Jag börjar känna i magen och brösten. Känner mig illamående också så visst är äl på G. Men skumt med clearblue. Har haft blinkande i flera dagar annars innan Fast så det borde ju börja blinka nu ju. 
    Konstig månad. Extra stressad också över att mannen åker iväg på fredag och äl kanske sker när han åker bort. 

• lottizm

Pandarinen: det kan ju vara bra att tempa nu så du ser att tempen är förhöjd och se hur länge den håller sig hög! om äl kom på ?fel? dag nu så blir ju bim flyttad också troligtvis.

• pandarinen

Tempen blir den förhöjd vid äl och hur länge håller den sig förhöjd?

lottizm skrev 2022-02-23 08:01:38 följande:

Pandarinen: det kan ju vara bra att tempa nu så du ser att tempen är förhöjd och se hur länge den håller sig hög! om äl kom på ?fel? dag nu så blir ju bim flyttad också troligtvis.

• pandarinen
    Får man äl ungerfär vid samma klockslag varje cykel? Jag brukar få på em när jag testat runt kl 1-2.
    Nu testade jag inte förrän 7 igår kväll. Funderar mest om jag kanske hade lh höjning redan vid 1-2 och att det då är ca 1 dygn efter stegring...

• MariaNathalie
    pandarinen skrev 2022-02-23 09:21:06 följande:
    Får man äl ungerfär vid samma klockslag varje cykel? Jag brukar få på em när jag testat runt kl 1-2.
    Nu testade jag inte förrän 7 igår kväll. Funderar mest om jag kanske hade lh höjning redan vid 1-2 och att det då är ca 1 dygn efter stegring...
    Det är nog svårt att veta exakt när ägget släpper. Jag brukar få en temp dipp då. Och sen stiger tempen dygnet efter och då vet jag att ägget har släppt. Temphöjning kommer efter att ägget har släppt. 
    När LH höjningen kommer släpper ju ägget inom 48h svårt att veta exakt. Jag kollar med temp och känner oftast Oxå i magen när det sker. 
  • lottizm

Tempen är förhöjd tills du får mens, eller stannar hög om du är gravid. för mig gick tempen ner 1-2 dagar innan bim men vet att andra har hög temp till 1-2 dagar efter mensen börjat så det är olika. Men man kan ju få en hint om hur det går genom att kolla tempen efter äl.

• MariaNathalie

Jag vill ha ÄL NUUUU 
    Så frustrerande. Kommer inte lyckas tajma detta denna månad. 
    Så ledsen.?. ff inget utslag på Cb digital.
    Bara den där O 

:( 

• pandarinen

Hoppas den fasta gubben dyker upp ikväll eller imorgon. Det här med att taima är sjukt frustrerande och stressande. Vi har ju knappt någon egen tid heller,  då vi jobbar skift och har en 2 åring hemma. Ska snart iväg oxh jobba och sonen sover inte än, hoppas han somnar inom 10 min så vi hinner med en snabbis. Hade varit så surt om man nu väntat 11 dagar med blinkande gubbe också får man inte till tid för att ha sex. Samtidigt som det blir stressande att ha sex under tidspress. Imorgonbitti får vi ställa klockan på 5 eller nått... och jag får skippa min nattsömn.

MariaNathalie skrev 2022-02-23 12:59:03 följande:

Jag vill ha ÄL NUUUU 
    Så frustrerande. Kommer inte lyckas tajma detta denna månad. 
    Så ledsen.?. ff inget utslag på Cb digital.
    Bara den där O 

:( 

• pandarinen

jag pallar inte det här längre, der har gått för långt. 15 månader med att få till sex på äl. Jag är helt sönderstressad och speciellt den här måmaden när cykeln levde sitt eget liv. Och vi har fortfarande inte fått till det för vi har inte någon egentid. Så frustrerande och så besviken och psykiskt påfrestande att jag höll på att bli galen på vägen till jobbet när jag tänker på att vi inte fått till det..... och det går inte att ha sex när man är stressad heller... så ledsen just nu....
    Nu ger jag upp... pallar som sagt inte det här lämgre  det tar för mycket energi, kraft, fokus och besvikelse

• Anonym (Si så där)
    pandarinen skrev 2022-02-23 16:10:57 följande:

jag pallar inte det här längre, der har gått för långt. 15 månader med att få till sex på äl. Jag är helt sönderstressad och speciellt den här måmaden när cykeln levde sitt eget liv. Och vi har fortfarande inte fått till det för vi har inte någon egentid. Så frustrerande och så besviken och psykiskt påfrestande att jag höll på att bli galen på vägen till jobbet när jag tänker på att vi inte fått till det..... och det går inte att ha sex när man är stressad heller... så ledsen just nu....
    Nu ger jag upp... pallar som sagt inte det här lämgre  det tar för mycket energi, kraft, fokus och besvikelse

Hej jag har läst dina inlägg då och då. Jag tror du satte pricken över i:et där. 
    Du har/är varit väldigt stressad och det kan påverka ägglossningen nått extremt. 
    Jag tror att det kan vara så att du inte har fått ÄL pga av det, kroppen kan förbereda sig och man kan få fertilt sekret men sen blir det inte mer än så. 
    Sen går det tillbaka för att du inte är redo, sen försöker den igen. Så antagligen får du en väldigt sen äl eller så hoppar den över denna cykel. 

Ta tipset och börja tempa, det bästa jag gjort!
    Jag håller tummarna för dig Glad
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida