Symetrical skrev 2022-04-04 14:57:21 följande:
Man kan ju alltid hoppas! Typ att kroppen gjorde sig redo för en ev graviditet redan innan ägget värpts ;D
Jag känner också av min äl extremt tydligt med både massa äggviteflytningar och smärta ca 4-5 dagar innan, vilket sen utmynnar i fällknivsstatus precis innan ägget släpper. Sen är det precis som du beskriver piff borta och huggen går över till lite molande efterdyningar plus vagt illamående i nån dag. Tempar dock också både för att få det bekräftat och ärligt talat för att jag tycker att det är kul :P
Ja det skulle ju vara för att få det bekräftat jag med skulle tempat, men tror inte jag börjar med det för jag tror jag skulle glömma av det flera dagar, haha. Har kollat med äl-test också och det stämmer såväl in på mina symtom och känningar så jag känner att jag behöver inte lägga pengar på det heller, jag känner kroppen när det väl funkar som den ska, haha.
Jag har tagit omtag nu med kosten igen, var ju så "duktig" dec-feb och då funkade menscykeln så himla bra också. Sen blev vi sjuka i covid och sedan dess har jag inte kommit igång med träningen och kosten.
Inte kul att inte "få" äta vissa saker, men samtidigt känner jag nu att uppenbarligen behöver min kropp och fertilitet att jag faktiskt inte äter en massa bröd och pasta, socker rent allmänt. Så nu har jag varit sockerfri en vecka, bara fortsätta och hoppas det ger bra resultat som tidigare i vintras :)