• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-08 08:49:33 följande:

Ja ellerhur man måste få leva Cool

fortfarande lite blod även igår men inte som min mens brukar vara, får se om det drar igång idag då tempen sjönk lite, bytte temp idag då den gamla gav upp men det borde ju inte spela någon roll. 

Roade mig med att justera i FF, 

hur går det själv med din temp? 

Ja, tiden får väl utvisa, som alltid xD
    Olika termometrar kan ju ge lite olika temp, men som du själv skriver lär det inte vara någon superstor skillnad!

Jodå, här var det lite hoppigt kring äl, men nu verkar den ha stabilisera sig någorlunda :)
  • Symetrical
    H0nd3ndär skrev 2022-04-08 09:16:49 följande:

Det med att justera tempen utefter när man vaknar låter intressant! Dock är mitt främsta störningmoment att jag är vaken på nätterna.

Roligt att det även finns fler som tempar vaginalt här. Jag tempar både oralt och vaginalt. Oralt för att kunna följa hela cykeln pch vaginalt iom qtt den är mindre känslig för yttre påverkan. FF är bra på så sätt att man kan lägga in båda kurvorna paralellt!

Jag sover väldigt lätt och vaknar jämt många ggr under natten, men jag har märkt att det inte spelar någon större roll för min temp, enda som påverkar är tiden jag tempar :)

Det visste jag inte att man kunde! Är det en VIP-funktion, eller? Var i cykeln är du? Langa gärna graf
  • H0nd3ndär
    Symetrical skrev 2022-04-08 09:44:15 följande:
    Jag sover väldigt lätt och vaknar jämt många ggr under natten, men jag har märkt att det inte spelar någon större roll för min temp, enda som påverkar är tiden jag tempar :)

Det visste jag inte att man kunde! Är det en VIP-funktion, eller? Var i cykeln är du? Langa gärna graf

Det är vip ja, men vip behöver inte bara så dyrt. Man kan få rätt bra rabatter på orginalpriset om nan håller utkik. Tror jag betalade drygt 300 kr för ett år nu i början av denna cykeln.

Är på cd 14. Har ofta äl cd16-cd18 så hoppas på positivt äl-test snart och att tempen sedan sticker.

Ja tempar ofta ungefär samma tid ändå. 6.55-7.10. Men tycker ändå det hoppar. Speciellt där runt slutet av mensen är tempen totalt opålitlig. Därför värdena saknas. Tror de dagarna låg uppemot 36.8. Alltså orimligt högt för att va innan äl.
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-08 09:41:03 följande:
    Ja, tiden får väl utvisa, som alltid xD
    Olika termometrar kan ju ge lite olika temp, men som du själv skriver lär det inte vara någon superstor skillnad!

Jodå, här var det lite hoppigt kring äl, men nu verkar den ha stabilisera sig någorlunda :)
    Haha japp, fördelen om det skulle vara mensen nu är ju att jag får tidigare äl nästa gång, hade jag fått mens när jag skulle så skulle jag pricka in just den veckan jag är bortrest själv.. kan ju vara så att det helt enkelt är en äl lös månad med sjukt tidig mens :) 

Stabil temp efter äl gillar jag :) Hejja hejja ökad temp!
  • Brallans
    H0nd3ndär skrev 2022-04-08 10:11:12 följande:
    Det är vip ja, men vip behöver inte bara så dyrt. Man kan få rätt bra rabatter på orginalpriset om nan håller utkik. Tror jag betalade drygt 300 kr för ett år nu i början av denna cykeln.

Är på cd 14. Har ofta äl cd16-cd18 så hoppas på positivt äl-test snart och att tempen sedan sticker.

Ja tempar ofta ungefär samma tid ändå. 6.55-7.10. Men tycker ändå det hoppar. Speciellt där runt slutet av mensen är tempen totalt opålitlig. Därför värdena saknas. Tror de dagarna låg uppemot 36.8. Alltså orimligt högt för att va innan äl.
    Kul att kunna jämföra, blir mer och mer sugen på att tempa både oralt och vaginalt nu haha 
  • Symetrical
    H0nd3ndär skrev 2022-04-08 10:14:55 följande:
    Här cykeln som resulterade i min 3a.
    Fin implantationsdipp där på äl +7 Skrattande
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-08 10:46:29 följande:
    Haha japp, fördelen om det skulle vara mensen nu är ju att jag får tidigare äl nästa gång, hade jag fått mens när jag skulle så skulle jag pricka in just den veckan jag är bortrest själv.. kan ju vara så att det helt enkelt är en äl lös månad med sjukt tidig mens :) 

Stabil temp efter äl gillar jag :) Hejja hejja ökad temp!

Så kan det absolut vara! Men har ju ofta ett par såna per år. Nästan så vi håller tummarna för att det är mensen nu då ;)

Haha. Tack! Varje gång jag varit gravid har den ökat ytterligare ett snäpp på typ äl +9-10, så får se hur den beter sig nu! Hade bara 10 dagars lutealfas förra månaden, så bim är redan på torsdag :P

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-08 11:12:45 följande:

Så kan det absolut vara! Men har ju ofta ett par såna per år. Nästan så vi håller tummarna för att det är mensen nu då ;)

Haha. Tack! Varje gång jag varit gravid har den ökat ytterligare ett snäpp på typ äl +9-10, så får se hur den beter sig nu! Hade bara 10 dagars lutealfas förra månaden, så bim är redan på torsdag :P

Haha japp det skiftar fort vad man håller tummarna för :) 

ah okej då bestämmer vi att det blir så denna månad med :) brukar du testa tidigare eller på BIM? El så kanske du vet redan utan att testa beroende på temp? 

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-08 12:15:35 följande:

Haha japp det skiftar fort vad man håller tummarna för :) 

ah okej då bestämmer vi att det blir så denna månad med :) brukar du testa tidigare eller på BIM? El så kanske du vet redan utan att testa beroende på temp? 

Förut när jag försökt har jag testat på bim om tempen hållit sig hög, eftersom det ändå bara varit typ äl+10-11. Detta är andra cykeln efter jag tog ut hormonspiralen, så får se hur jag gör nu. Kanske tar ett test på typ onsdag om tempen inte gått ner tills dess. Övertygad om att ägget släppte sent på lördagskvällen (var fällknivsstatus fram tills dess och sen släppte all smärta poff) men eftersom tempdippen kom på söndagen har ff satt äl till då. Med andra ord är väl bim ons-tors 8)
    Trodde faktiskt att jag var det förra månaden pga otaliga gravsymptom, men visade sig bara vara biverkningar efter spiralen, så nu tror jag absolut inte att jag är det!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida